Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Honda Civic 1.5 16v 1994r. problem z odpalaniem + spadające obroty do 100-200

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Honda Civic 1.5 16v 1994r. problem z odpalaniem + spadające obroty do 100-200

    Witam, próbowałem napisać ten temat w dziale technicznym ale niestety się nie dało. Liczę na wyrozumiałość moderatorów w moim przypadku oraz proszę (o ile jest taka możliwość) o przeniesienie do działu technicznego bym mógł doczekać się jakichś rad i wskazówek. Z góry dziękuję !!

    Problem z moją Hondą jest już od dłuższego czasu (2-3tyg.) i stopniowo się "pogarsza" , gdy jest zimny odpala bez problemu i podejrzewam iż dla tego że początkowo jest na ssaniu, problemu z odpalaniem zaczyna się gdy się rozgrzeje. Gdy mi zgaśnie lub wyłączę silnik nawet po przejechaniu krótkiego odcinka (2-3km) honda choć kręci to odpalić nie chce. Muszę odczekać parę lub naście minut by udało mi się moje maleństwo ruszczyć. Drugim problemem jest to że obroty w trakcie postoju lub nawet przy w ciśnięciu sprzęgła lub staniu na jałowym potrafią spaść aż do 100-200x i wskoczyć na 400-500x po czym na tylu zostają. Nie ma na to zasady gdyż czasem zatrzymuję się na jedynych światłach i trzyma mi równo (ok.900) a na drugich i kolejnym 400-500 + spadki do minimum żywotności o których wspomniałem. Coraz rzadziej udaje się "jej" trzymać właściwe obroty i już powoli nie wiem co mam zrobić by dojść do przyczyny problemu. Wymieniłem cewkę zapłonową gdyż mechanik ocenił że może to być przyczyną problemu, niestety na moje nieszczęście się mylił Akumulator naładowany, kable choć może nie są nowe to wyglądają na wymienione. Kupiłem to maleństwo za ledwie 4 miesiące temu i teraz zaczęły się pierwsze schody. Rozrząd wymieniłem, wszystkie filtry oraz olej. Podstawa przy zakupie wykonana, teraz mam problem z którym samo sobie poradzić nie mogę więc proszę Was o POMOC i rady które mogą w tym przypadku na wagę złota !

  • #2
    jaki masz silnik z gazem ?

    Comment


    • #3
      w ogóle nie mam gazu, 1.5 benzynowy.. chyba że pytasz o coś innego to w takim razie musisz bardziej sprecyzować bo pytania nie rozumiem :/

      Comment


      • #4
        1.- jak nie chce odpalać na ciepłym silniku to w pierwszej kolejności przelutuj przekaźnik pompy paliwa. ---> https://www.honda.gda.pl/smf/index.ph...c,19932.0.html
        2.- masz problem z obrotami, to rozbierz i oczyść silniczek krokowy i przepustnicę.
        Last edited by Tomo1; 26-08-2010, 21:52.
        Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

        http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

        Comment


        • #5
          ok, postaram się to zrobić lub komuś to po części zlecić, mechanika była mi obca aż do teraz gdy kupiłem sobie swój pierwszy samochód i jest to Hondzinka )) dam znać czy pomogło..

          Comment


          • #6
            [/URL]

            dla Tomo1, nie wiem czemu to zdjęcie zniknęło :/
            z góry dzięki za pomoc

            Comment


            • #7
              a więc pomoc Tomo1 + Jur3k_RDE okazała się zbawienna, dzięki Panowie problem z odpalaniem został wyeliminowany. Na przekaźniku pompy paliwa były zimne luty i po przelutowaniu wszystkich, Hania znowu odpala za pierwszym nawet na ciepłym silniku dobrze że tylko 100zł. wtopiłem a nie wymieniłem pół samochodu by wyeliminować tą usterkę. Patrzałem również na przepustnicę i jest czyściutka, krokowy pod nią również wygląda dobrze, ale co się okazało jest i drugi sil. krokowy którego nie da się obejrzeć tak łatwo. Prawdopodobnie winą tych obrotów jest właśnie ten drugi silniczek którego mam w planach wymienić na nowy oby to właśnie było to.. jeszcze raz dziękuję za rady i tłumaczenie szczegółowe by Tomo1 pozdrawiam

              Comment


              • #8
                Krokowe się nie wymienia na nowe tylko czyści, a po za tym jest jeden nie dwa

                Comment


                • #9
                  no to coś mi mechanik wymyśla, dobrze wiedzieć

                  Comment


                  • #10
                    Zdecydowanie Ci wymyśla, krokowy jest jeden. Jeśli to ten sam mechanik który nie mógł sobie poradzić gdy silnik nie odpalał kiedy był ciepły to raczej zmień mechanika bo znowu naciągnie Cię na koszty a problem nie zniknie
                    Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

                    http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

                    Comment


                    • #11
                      więc tak jak pisałem, problem z odpalaniem na ciepłym znikł wraz z przelutowaniem przekaźnika, krokowy wg. wzoru z działu "zrób to sam" rozebrałem i wyczyściłem. Przy okazji zmieniłem świece i przewody bo był już ich czas. Teraz zazwyczaj moja Hania trzyma obroty ale potrafi sobie zrzucić z 900 na 500 tak bez zasady, stojąc na światłach przepustnica i krokowy czyściutkie, nie wiem czym to może być spowodowane. Jak ktoś ma jakieś pomysły to z góry dziękuję za pomoc.

                      Aaaa i jeszcze jedno, to już od czasu gdy ją kupiłem (ok. pół roku) - poprzedni właściciel zapierał się że to niewielka dziurka gdzieś na początku układu wydechowego, o ile mi wiadomo to żadnej dziurki tam nie ma :] Przy dodawaniu gazu moja Hania tak dziwnie terkocze, nie mam zielonego pojęcia za co się złapać by to wyeliminować - nie jest to coś co bardzo przeszkadza, jedyne czego się obawiam to że może wywołać to terkotanie z pola X jakąś nie chcianą reakcję łańcuchową i coś się przez to posypie z czasem.

                      PS: mechanika zmieniłem ^^

                      Comment


                      • #12
                        Sprawdź i jak będzie trzeba wyreguluj luzy zaworowe - powinny wynosić:

                        ssące: 0,18 - 0,22 mm

                        wydechowe: 0,23 - 0,27 mm
                        Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

                        http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

                        Comment

                        Working...
                        X