witam moj problem polega na tym ze po krotkiej jezdzie ok 20 km temperatura wody na wskazuwce siega 3/4 skali moze trochu wiecej i dopiero w tedy załacza wentylator lub wcale <wczoraj w nocy mi nie włączyło wogole a było prawie 95 % skali) układ został odpowietrzony i wymienionu czujnik załaczania wentylatora chłodnicy gdy temperatura siegnie juz te 3/4 i właczeniu ciepłego powietrza w wskazowka spadnie troszku w doł ale pozniej sie znowu podnosi co to moze byc za usterka bo człowieka juz moze trafic;/;/;
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
termostat czy cos innego????
Collapse
X
-
Czy po nagrzaniu sie silnika dolny wąż od chłodnicy jest gorący czy zimny?Moja była: Honda CRX del Sol VTi B16A2
Moja była: Honda Civic '92 EG8 1.5 (D15B7) automat (V gen) sedan 4D wer. USA
TPGarage - MECHANIKA - DIAGNOSTYKA - KLIMATYZACJA - WULKANIZACJA - SPAWANIE TIG/MIG - SPAWANIE PLASTIKÓW - PRANIE TAPICEREK SAMOCHODOWYCH
PRANIE TAPICEREK SAMOCHODOWYCH - WARSZAWA I OKOLICE
OGLĘDZINY SAMOCHODÓW PRZEZ ZAKUPEM - WARSZAWA I WOJ. MAZOWIECKIE
-
Termostat do końca nie otwiera dużego obiegu. Do wymianyMoja była: Honda CRX del Sol VTi B16A2
Moja była: Honda Civic '92 EG8 1.5 (D15B7) automat (V gen) sedan 4D wer. USA
TPGarage - MECHANIKA - DIAGNOSTYKA - KLIMATYZACJA - WULKANIZACJA - SPAWANIE TIG/MIG - SPAWANIE PLASTIKÓW - PRANIE TAPICEREK SAMOCHODOWYCH
PRANIE TAPICEREK SAMOCHODOWYCH - WARSZAWA I OKOLICE
OGLĘDZINY SAMOCHODÓW PRZEZ ZAKUPEM - WARSZAWA I WOJ. MAZOWIECKIE
Comment
-
A mam pytanie Panowie, bo właśnie zastanawiało mnie to że ten dolny wąż od chłodnicy mam zimny lub delikatnie ciepły... Ostatnio po dłuższej podróży (200km) gdy się silnik dobrze zagrzał w zbiorniczku wyrównawczym miałem pełniutko płynu, aż zbiorniczek był mokry na zewnątrz bo chyba się przelało, czy to może być wina tego, że termostat się nie otwiera? Teraz jest zima więc temperatura na wskazówce utrzymuje mi się troche niżej niż polowa, zdażył się chyba 2 krotnie skok do samej góry ale za chwile wskazówka opadła do normalnego poziomu.Górny wąż jest zawsze gorący i te cienkie wężyki również ciepłe. Czy to wina termostatu?
Jeszcze dodam, że po tym jak był zbiorniczek pełny po 2 dniach nadal był pełny, więc otworzyłem korek chłodnicy i wlałem ten płyn ze zbiorniczka do chłodnicy, w zbiorniczku zostało trochę ponad min, a teraz już nie ma nic w zbiorniczku, nawet jak sie zagrzeje to nie przelewa się do zbiorniczka, w chłodnicy natomiast widać płyn pod korkiem...
MB27 '99 D14Z4Last edited by wypasacz; 13-02-2011, 14:38.
Comment
-
Masz termostat do wymiany. Po wymianie zalać układ i odpowietrzyć.Moja była: Honda CRX del Sol VTi B16A2
Moja była: Honda Civic '92 EG8 1.5 (D15B7) automat (V gen) sedan 4D wer. USA
TPGarage - MECHANIKA - DIAGNOSTYKA - KLIMATYZACJA - WULKANIZACJA - SPAWANIE TIG/MIG - SPAWANIE PLASTIKÓW - PRANIE TAPICEREK SAMOCHODOWYCH
PRANIE TAPICEREK SAMOCHODOWYCH - WARSZAWA I OKOLICE
OGLĘDZINY SAMOCHODÓW PRZEZ ZAKUPEM - WARSZAWA I WOJ. MAZOWIECKIE
Comment
-
Jutro będę miał może więcej czasu więc się zabiorę za to i dam znać co i jak. Dzięki za odpowiedź
No więc wracałem z pracy 40 km i jak dojechałem do domu to dolna rura była ledwo letnia, postałem chwile, potrzymałem go trochę na obrotach i termostat się otworzył bo ta rura zrobiła się gorąca i włączył się wentylator - skoków wskaźnika temp nie było żadnych, więc chyba termostat i wentylator jest jednak ok. Widocznie przy mrozach podczas stałej jazdy (nie stoję w korkach nigdzie) silnik się nie nagrzewał na tyle żeby termostat musiał się otwierać. W zbiorniczku po otwarciu się termostatu pojawił się płyn centymetr ponad max, a wcześniej był tylko na dnie.
1. Czy ten płyn powinien samoczynnie wrócić do chłodnicy podczas stygnięcia silnika? Jeśli nie wróci to nie będzie brakowało w chłodnicy?
2. Załóżmy taki scenariusz, że skoro teraz wyrzucił mi tyle płynu do zbiorniczka, to co by było jak bym rano (płynu było na dnie) dolał do poziomu między min a max - przecież brakło by miejsca w zbiorniczku.
Aktualizacja:
Płyn wrócił na swoje miejsce. Więc myślę, że sprawa termostatu jest wyjaśniona, jeśli będę miał jakieś problemy to zmienię korek i będę pisał. Na razie jest ok. Doleje jeszcze tylko trochę płynu do zbiorniczka bo jest na dnie. Więc dziękuję za pomoc.
Kolejny problem:
No i kolejna rzecz, przy długiej jeździe jak samochód dobrze się nagrzał to wywalał mi płyn przez zbiorniczek wyrównawczy, kupiłem używany korek i dalej ten sam problem... skropliny w spalinach nie są słodkie, oleju nie przybywa, w płynie chłodniczym nie ma oleju.... więc typowych oznak uszczelki pod głowica nie ma, co to może być...??Last edited by wypasacz; 15-03-2011, 12:29.
Comment
-
hejka, mój problem to temperatura w układzie chłodzenia. wskaźnik temp podnosi się w momencie dodawania gazu.
Tzn raz pokazuje 1/2 tak jak powinien ale dziś po przejechaniu ok 7km wskoczył na 1/4 zostawiłem na luzie jakieś 20 minut i nic nie drgneło lekko dodałem gazu i wskazówka podniosła sie 3mm i opadła. auto mam na lpg sekwencja. czyżby to czujnik ?
Comment
Comment