Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Błąd nr: 6 - czujnik temperatury płynu chłodzacego...Źle odpala>>>

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Błąd nr: 6 - czujnik temperatury płynu chłodzacego...Źle odpala>>>

    Witam
    Zrobiłem samodiagnostyke i wyskoczył mi błąd 6 czyli czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód. Dodam że mam problemy z odpalaniem na zimnym silniku na ciepłym jest wporządku. Na desce rozdzielczej temperaturę pokazuje mi dobrze, silnik sie nie grzeje, wskazówka nie fixuje...
    ECU na podstawie odczytów z tego czujnika (w uproszczeniu) koryguje wtryski i zapłon w funkcji temperatury silnika. Dlatego pewnie mi tak ciężko odpala...

    Rozumiem ze ten czujnik jest pod aparatem zapłonowym na jeden kabel, sprawdzałem go i wtyczka żadna się nie od pieła..
    W jaki sposób można go sprawdzić czy jest sprawny, jak sprawdzić ciągłość obwodu ? Macie jakieś pomysły.

  • #2
    Chyba nie ten czujnik badasz. Na jeden kabel jest od wskaźnika temp. Błąd nr.6 dotyczy czujnika na 2 kabelki. Jest albo za rozdzielaczem, albo obok wyjścia z silnika na górną rurę chłodnicy. Zależnie od silnika.

    Comment


    • #3
      Mam silnik D15B2 w takim razie jaki jest sposób na sprawdzenie tego czujnika> ?
      I ile wg. manuala powinno być napięcie na kostce?.

      Ps.
      Ma ktoś manulala w jezyku polskim do civic V gen 93r. D15B2 bo znalazłem tylko w ang.

      Comment


      • #4
        5V na kablu i oporność na czujniku na ciepłym silniku 200-400 ohm oczywiście kostka 2 pinowa pod aparatem

        Comment


        • #5
          Teraz stary musisz się angielskiego uczyć.

          W załączniku umiejscowienie czujnika.

          Manual mówi tak (jak wiktorm):
          Rozgrzewasz silnik i wyłączasz. Odpinasz kabel i sprawdzasz opór czujnika. Ma być 200-400 Ohm.
          Włączasz silnik. Powinno być napięcie 5V między górną dziurką złącza (kabelek, czerwony z białym paskiem) a masą (karoseria, "-" z akumulatora). Jeśli nie ma, może być przerwa na tym kablu (do ECU).
          Jak jest mierzysz napięcie między oboma dziurkami we wtyczce. Jeśli jest 5V wszystko powinno być ok. Jak nie, może być przerwa na kabelku z dolnej dziurki we wtyczce (zielony z białym paskiem) idącym również do ECU.

          Tylko zrób najpierw reset.
          Załączone pliki
          Last edited by Gość; 23-08-2009, 16:39.

          Comment


          • #6
            zrobiłem tak jak powiedzieliście, znalazłem ten czujnik na 2 kabelki pod aparatem i sprawdziłem rezystancje czujnika i wyszło mi od 240-280 ohm (przy wyłączonym silniku).
            (Przy włączonym silniku) miałem na tej kostce dokładnie 4,98 V więc jest o.k
            Tylko nie wiem do końca czy dobrze ustawiłem multimetr przy mierzeniu rezystancji bo ustawiłem go na " 2000M " bo na innych nic nie pokazywał...

            Prze lutowałem też styki od sterownika pompy paliwa.

            I nadal to samo, ciężko odpala jak jest zimny.
            Dodam że świece, kable, akumulator są nowe.

            Czy na pewno dobrze ustawiłem ten multimetr przy pomiarze rezystancji ???
            Posiadam multimetr DT9208-A
            Macie jeszcze jakieś pomysły co to może być?
            Pozdrawiam

            Comment


            • #7
              napewno cos musi byc nie tak, bo ecu sprawdza rezystancje i jezeli jest za mala/za duza to wywala blad

              Comment


              • #8
                Kolego jeżeli miałeś przyrząd ustawiony na 2000M to wynik pomiaru jest fałszywy. Pomiar musisz wykonać na zakresie 2k. Jeżeli nic nie wykaże czujnik jest uszkodzony. Na zakresie 2000M oszuka pomiar nawet skóra.

                Comment


                • #9
                  Mój miernik (cyfrowy) jak nastawię na "2000m" pokazuje napięcie do 2V. Np. przy 0.5V pokazuje "_500". Powyżej 2V pokazuje "1___" niezależnie od wielkości napięcia ("_" - puste miejsce na jedną cyfrę). Wydaje mi się więc, że coś z tymi pomiarami nie tak.

                  Przy 5V miernik ustawiam na "20" i otrzymuję "_5.00".
                  Last edited by Gość; 24-08-2009, 14:05.

                  Comment


                  • #10
                    Dziękuje za odpowiedzi
                    Teraz się muszę zaopatrzyć w taki czujnik i napiszę czy pomogło.

                    Pozdrawiam

                    Comment


                    • #11
                      Kupiłem używkę i wsadziłem ją i nie wiarygodne, nie spodziewałem sie takiego efektu.
                      Samochód PALI NA DOTYK i do tego znikł błąd nr: 6 z kompa... heehehe

                      Comment

                      Working...
                      X