Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

D13B2, 2 błędy (10. i 14.), co dalej?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • D13B2, 2 błędy (10. i 14.), co dalej?

    Witam :-),
    W dalszym ciągu walczę z moją uparciuchą. W czwartek wróciła od gaźnikowca i wreszcie JEŹDZI, ale zdarza się, że przy dojeżdżaniu do skrzyżowania spadną jej obroty i nie uda jej się ich podwyższyć.
    Na ssaniu ma około 2000, po chwili spadają do około 1400-1500 na postoju, jak się przejadę to 1000-1100.

    Dzisiaj zajrzałem pod dywanik i okazuje się, że moja Honda ma dwa błędy:
    10 - Czujnik temperatury powietrza dolotowego lub jego obwód,
    14 - Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego (EACV) lub jego obwód.

    Czy te błędy mogą być odpowiedzialne po części za te, zdarzające się czasem, gaśnięcia silnika?
    Nie ma już takich sytuacji, że obroty spadają do zera na postoju, albo się po prostu nie zdarzyło ;-), zgasła dwa albo trzy razy tylko wtedy, gdy dojeżdżałem do skrzyżowania naprawdę wolno.

    Po zgaśnięciu odpala normalnie.

    Mam nowy akumulator, wykluczyłem winę gaźnika, puszki podciśnień, zalewania, bo wszystkie uszczelki nowe.
    Gaźnik regulowany u poleconego mi gaźnikowca, przed regulacją wiadomo co było... w ogóle nie chciała jeździć ;-).

  • #2
    Resetowales te bledy za pomoca bezpiecznika ? jesli tak to po resecie znow wyskoczyly ?

    Comment


    • #3
      Poza powyższym, obie rzeczy przy gaźniku. Może mechanik coś nie popodłączał. Tu raczej o elektrykę by szło.

      Comment


      • #4
        no na bank nie podlaczyl przed uruchomieniem silnika. Potem sie bledy zapamietaly - sprawdz wtyczki przy tzw krokowym ( to ten zawor EACV) i z tylu pod obudowa filtra powietrza wtyczka od czujnika temperatury powietrza. Jesli odlaczone to podlacz. Jesli podlaczone to resetnij komputer. A to gasniecie to byc moze wina zbyt niskich obrotow biegu jalowego.
        Last edited by Gość; 25-05-2009, 11:58.

        Comment


        • #5
          miałem te same błędy w tym samym silniku nic sie nie działo wtyczki siedziały teraz zaglądam nie pokazuje nic samo sie naprawiło

          Comment


          • #6
            samo to sie nie naprawi.... pewnie akumulator odlaczyles i sie zresetowaly bledy

            Comment


            • #7
              nie dotykam sie do aku próbowałem bezpiecznikiem ECU ale nie szlo ... moze i cos je zresetowało nie wiem po prostu ich nie ma

              Comment


              • #8
                Nie resetuje sie bezpiecznikiem ECU tylko reset robi sie wyciagajac bezpiecznik od BACKUP

                Comment


                • #9
                  Resetu nie robiłem, bo po przejściach z samochodem (ponad MIESIĄC stał!), boję się, że przestanie mi po prostu jeździć... A obroty na biegu jałowym ma dość wysokie, spadają tylko czasami, głównie przy hamowaniu i redukowaniu biegu.

                  Comment


                  • #10
                    zrestartuj kompa, o ile dobrze pamiętam to można odłaczyć akusa na 15-20 min. Poszukaj na forum o tym było. Jeśli to nie pomoże to nie wiem. A jak dalej będzie szalała to może spróbuj krokowca wyczyścić
                    HONDA CIVIC D13B2

                    Comment


                    • #11
                      Smartek - samo sie nie naprawi !!! najlepiej wyjmij bezpiecznik backup 7.5 A ktory jest w skrzynce pod maska z lewej strony jak stoisz od przodu samochodu. Wyjmij na minutke go i wloz z powrotem. Po czym sprawdz bledy.

                      Comment


                      • #12
                        Podczas powrotu ze szkoły zdechła całkowicie, zupełnie nie trzyma wolnych obrotów, da się je podtrzymywać gazem i jechać, ale jak się gaz puści to zaraz gaśnie. Odpala za każdym razem tak samo - od pstryknięcia, ale momentalnie obroty lecą do zera i gaśnie.
                        Odstawiłem do mechanika, znowu innego, ale chociaż nie tak daleko i udało się dojechać odpalając co skrzyżowanie i hamując ręcznym...

                        Comment


                        • #13
                          gaźnik znowu do czyszczenia!!! najczęściej jedna dyszka malutka robi takie rzeczy,a dokładnie ta od wolnych obrotów! po zdjęciu górnej części gaźnika jest do niej dostęp i to ona jest odpowiedzialna za wolne obroty!!! dodatkowo sprawdź serwo kilka minut po zgaszeniu silnika czy trzyma ciśnienie(po ściągnięciu węża powinien syknąć)!

                          Comment


                          • #14
                            Jak to, znowu?! To co 3 dni mam ten gaźnik czyścić?

                            Comment


                            • #15
                              Zmień dostawcę paliwo bo może straszny syf w baku i dlatego ci gaźnik syfi

                              Comment

                              Working...
                              X