Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wymiana sondy lambda i Check Engine- dużo pali

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wymiana sondy lambda i Check Engine- dużo pali

    Witam !
    Mam hanke civic ej2 coupe 1995r. slinik 1,5lsi D15B7 , historia zaczela sie gdy ostatnio w trasie zapalila mi sie kontrolka check engine podczas jazdy ,ale wrocilem do domu odpalilem auto jeszcze raz i kontrolka juz nie swiecila... hanka zaczela pozerac znacznie wiecej paliwa niz zawsze mimo eknomicznej jazdy... z wydechu wydobywal sie niebiesko szary dym( na koncowce wydechu osadzil sie smog) i zauwazlem ze po przejechaniu okolo 20 km kontrolka znow sie zapala. Na roznych forach itp idt wyczytalem ze to sonda lambda wiec zainwestowalem w nowa sonde kupilem w sklepie ( gosc dobal mi do silnika "uuniwersalna" ) do samodzielniego mondau-aby spiac stara kastke z nowymi kablami... wszytko zrobilem bylo git, zainstalowalem nowa sonde odpalam samochod a tu jeb kontrolka zapalila sie od razu :| i swieci teraz caly czas ( ale dym z wydechu juz nie leci niebiesko czarny ,ale na poczatku troche kopcil na bialo ale przestal ... to tyle co zauwazylem ...

    czy ktos ze zlepku tych informacji moze udzielic mi jakiejs podpowiedzi ? jest to temat siwezy bo montaz robilem dzisiaj o godz 19 ;/

    z gory dzieki

  • #2
    Witaj.
    Magiczna samodiagnostyka. Wpisz w wyszukiwarkę Forum, przeprowadź i podaj nam kod błędu. Czy zanim wymieniłeś sondę wiedziałeś, że to ona powoduje zapalanie CE ?

    Comment


    • #3
      po pierwsze primo samodiagnostyka!
      po drugie primo hondy civic dostają "alergii" na sondy tzw. uniwersalne, wyłącznie NGK lub Denso.
      duże prawdopodobieństwo że to sonda...ale masz niewłaściwą, bardzo ważne jest kupować części elektryczne/elektroniczne od razu właściwe bo sprzedawcy powołują się na przepis unijny że takie części nie podlegają zwrotowi nawet jak nie wyjmiesz ich z folii, a wydatki będziesz miał podwójne bo i tak trzeba będzie kupić sondę taką jaką trzeba.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez syriuszteam Zobacz posta
        Witaj.
        Magiczna samodiagnostyka. Wpisz w wyszukiwarkę Forum, przeprowadź i podaj nam kod błędu. Czy zanim wymieniłeś sondę wiedziałeś, że to ona powoduje zapalanie CE ?
        nie byłem w 100% pewnien ,ale jak czytałem po forach no to wszędzie pisali ze sonda ( niestety w popędzie działałem bo samochodu używam codziennie do pracy ;( ) umówiłem się do warsztatu na jutro ,żeby zobaczyli jaki błąd wypluwa komputer.

        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        po pierwsze primo samodiagnostyka!
        po drugie primo hondy civic dostają "alergii" na sondy tzw. uniwersalne, wyłącznie NGK lub Denso.
        duże prawdopodobieństwo że to sonda...ale masz niewłaściwą, bardzo ważne jest kupować części elektryczne/elektroniczne od razu właściwe bo sprzedawcy powołują się na przepis unijny że takie części nie podlegają zwrotowi nawet jak nie wyjmiesz ich z folii, a wydatki będziesz miał podwójne bo i tak trzeba będzie kupić sondę taką jaką trzeba.
        dzoęki za podpowiedź totalnie o tym nie wiedziałem ,że hanki nawet na t omaja alergie ale tak jak mówisz już teraz mam podwojony koszt ;/;/ odezwę sięjeszcze w tym temacie jak będę wiedział jaki jesr błąd na kompie.

        P.S. możliwa jest jazda w takim stanie czy lepiej dać sobie spokój ?
        Last edited by rambo7; 21-06-2012, 10:55. Powód: po sobie edit.

        Comment


        • #5
          możesz jeździć - będziesz dużo palił...
          zerknij na post tutaj, zbieżna sprawa: https://www.civicforum.pl/showthread...ck-na-PB-i-LPG
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            oki dzięki no cóż jutro na warsztat pojadę i zobaczymy c oz tego wyniknie bo tak jak cyztałem w linku który dałeś to może być kilka opcji ,najbardziej teraz jeszcze martwie mnei ta "lipna sonda" ktora mi wcisneli ;/;/;/

            Comment


            • #7
              To może i ja się wypowiem gdyż jestem świeżo po wymianie sondy...

              Oczywiście jak 99,9% polecam sondy z NGK do Hondy. Link zapodany przez kolegę Rambo7 powinien posiadać jeszcze jeden post z całkowitym rozwiązaniem sprawy ale wtedy mi się przyciął net i chyba nie zaktualizował się...

              Do sedna...

              tez poszukiwałem długo odpowiedniej sondy (tylko NGK). Tych modeli jest od groma H23 H24 itd itp. Nie powiem już o cenie bo niektórzy 'fachowcy' chcieli nawet po 780zl ale najczęściej było to w granicach 450zl.

              Na szczęście podszedłem do jednego sklepiku i tam podałem panu VIN i wszystkie detale autka. Pan zamówił sondę NGK OZA624 E4 jeśli się nie mylę. Tez uniwersalna tyle ze z NGK. Wahałem się czy ja wziąć ale sprzedawca przy mnie zadzwonił do przedstawiciela NGK Polska i tamten zagwarantował mi ze sonda ma działać. Zapłaciłem 151zl za sondę.

              Wtyczka przełożona ze starej sondy według podanej instrukcji. Jak na razie zrobiłem circa 500km i zero checka. Zobaczymy co będzie dalej.


              PS.
              A nie wiesz jaka sondę Ci wsadzili? w sensie jakiej firmy? Bo mi najczęściej BOSCHa proponowali.
              The 1st. - EJ9
              The 2nd. - ES7
              The 3rd. - FD7
              The 4th. - CU2
              ------------------------------------------------------------------

              ------------------------------------------------------------------

              Comment


              • #8
                dzięki za świeższe njusy no sondy nie wiem jaka bo na opakowaniu jest tylko symbol,po robocie postaram się ogarnąć co to za syf ;/

                tymczasem na alledrogo ogarnąłem : https://allegro.pl/sonda-lambda-ngk-...399697372.html

                w spisie jest ,że do moejgo 1,5 lsi D15B7 pasuje ( bo w tyczka iest identyko )

                Comment


                • #9
                  Taka sama wychodzi w katalogu NGK:

                  https://www.e-ngk.pl/katalogi/sam2.php

                  wiec chyba powinna być dobra.
                  The 1st. - EJ9
                  The 2nd. - ES7
                  The 3rd. - FD7
                  The 4th. - CU2
                  ------------------------------------------------------------------

                  ------------------------------------------------------------------

                  Comment


                  • #10
                    dokladnie ... zaczne dzialac ,pojade gdzies wpiac sie pod kompa ,to zobaczymy co tam za fochy hanka strzela

                    Comment


                    • #11
                      ja kupiłem kiedyś NGK i po nie długim czasie sie wysypał, zapłaciłem tez cos koło 150zł, pózniej kupiłem używke za 50zł oryginał i chodzi do tej pory, jak masz nową sonde to przydałoby sie resetowanie kompa

                      Sebastian moje GG 10836239 masz problem to pisz lub dzwon 604-593-463
                      Remonty główne silników, specjalizacja Honda civic, inne hondy również, zostawiasz auto do naprawy a odbierasz gotowe do jazdy, czesci jakich tylko zechcesz firm, ja zakładam tylko najwyższą półkę ale na życzenie mogą byc inne

                      Comment


                      • #12
                        No tak reset kompa to mus. A zanim pojedziesz i zapłacisz za wpięcie kompa to możesz zrobić to sam. Jest tu gdzieś na forum opisane jak zrobić samodiagnostyke.
                        The 1st. - EJ9
                        The 2nd. - ES7
                        The 3rd. - FD7
                        The 4th. - CU2
                        ------------------------------------------------------------------

                        ------------------------------------------------------------------

                        Comment


                        • #13
                          no niby jest link do tej samodiagnostyki ale jak wczoraj probowalem go odpalic towyskoczylo mi ze nie mam uprawnien ;/ mozecie mi jakos helpnac ?

                          Comment


                          • #14
                            do czego niby nie masz uprawnień? do swojego wozu? ...prześledź i zrób samodiagnostyke: https://www.kapquadproject.yoyo.pl/f...iagnostyka.htm
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #15
                              temat umarł ,,coś forum nie działało ,później ja nie miałem czasu , byłem na stacji wpieli się w kompa i na programie z tego co papiętam goodman wypluło taki błąd: 41-1 H02S (b2)(S1) Heater Failure .Według tego linku co podałeś rambo7 jest to sonda a dla innego silnika uszkodzony czujnik liniowego przepływu powietrza tyko ze w zadnym z tych błędów nie ma mojego silnika D15B7 :/

                              Comment

                              Working...
                              X