Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Koła na lato :) Proszę o pomoc. Tanie lekkie 13" V gen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Koła na lato :) Proszę o pomoc. Tanie lekkie 13" V gen

    Witam
    Samochod to Civic 1.3, zawieszenie seria +JAMEX -40.
    Posiadam stalowki 13" i opony KUMHO 155/80 R13 zimowki.

    Wyliczyłem sobie takie coś z tematu podczepionego:

    Felgi jakie moge zastosowac:
    155/80 R13
    165/75 R13
    165/70 R14
    175/65 R14
    175/60 R15
    185/55 R15

    Zamiennik opon:


    Zgadzałoby się?
    Przegladajac allegro znalazlem sobie np taki zestaw:
    felgi: https://www.allegro.pl/item101016077...g_13_zeus.html

    opony: https://www.allegro.pl/item101836188...xer_od_ss.html

    Czy taki zestaw bylby ok?
    Last edited by pain; 25-10-2010, 13:23.

  • #2
    Opony spoko ale jeszcze wyslij do sprzedającego pytanie o ET i będzie zestaw super

    Jeszcze tak gwoli ścisłości-felgi jakie możesz stosować to 13".........To co podałeś to rozmiary opon.Przeczyta ktoś,kto nie ma pojęcia (bez obrażania nikogo) i będzie Problem.Jeśli to cytat z jakiegoś innego forum czy strony to podaj-będziemy omijać z daleka,bo widać brak kompetencji.
    Last edited by BeatleJohn; 02-05-2010, 21:47.
    ビートル ジョン

    Comment


    • #3
      Racja, bez zastanowienia napisane :/

      A mam jeszcze taka rozterke, chcialbym sobie w wakacje trenowac i jezdzic na wyscigi na 1/4 mili.
      Czy moge np zostawic stalowki te co mam teraz, kupic tylko opony letnie i jezdzic?
      Zastanawiam się też w sumie nad kupnem alusow 15" i do treningow kupic uzywane 13" moze... (15 odpadaja do wyscigow? najlepsze 13?)
      tylko ze to przekładanie to mi sie nie widzi za bardzo (brak warunkow). Takze bylyby 3 mozliwosci do wyboru
      1. stalowki stare + nowe opony letnie
      2. 13" alusy nowe + opony nowe
      3. 15" alusy nowe + opony nowe && ( stalowki stare + nowe opony letnie || 13" stalowki nowe + opony nowe)
      Pomoglibyscie

      Comment


      • #4
        Hej osobiście uważam,że jeżeli chcesz się ścigać na 1/4 mili to powinieneś zamontować najlżejsze obręcze jak tylko to możliwe. Poszukaj na internecie o ile różnią się wagowo koła (felga + opona) stalowe od aluminiowych przy tym samym rozmiarze różnica sięga czasami nawet 2kg na jedno koło na korzyść stalówek, przy lżejszym kole silnik musi włożyć mniej pracy by rozpędzić tą masę a hamulce mniej pracy by tą wirującą masę zatrzymać, ponad to przy nieco węższej oponie posiadasz mniejsze opory toczenia a przecież będziesz się ścigać na prostej więc nie musisz zakładać opon aż tak szerokich np 205 lub 215 by auto trzymało się w zakrętach

        Comment


        • #5
          Hey
          Rozmiar który w tej chwili masz opon 155/80/R13 nie jest standardem i na nim masz juz przeklamania - standard do civa 92-95 eg3 to 175/70/R13 (masz to na naklejce przy drzwiach kierowcy bodajże)
          Jesli szukasz 15" to najlepiej 195/50/R15 przy Et gdzies do okolo 40 aby bieznik opony nie wystawał ci z błotnika.

          W sumie szanowni koledzy napisali ci o tym wyżej ;]

          pozdrawiam

          p.s. wstawilem gifa animowanego ale nie można (regulamin) - dodałem jako zalczanik ale przerabia na jpg. wiec lipa z plikiem :|
          Załączone pliki
          Last edited by Gario; 03-05-2010, 13:21.

          Comment


          • #6
            dzieki za pomoc.
            Zastanowiłem się i zdecydowałem iz kupie tanie lekkie stalowki 13" gdyz sa lzejsze od alusow do kwoty 1000zl/komplet i bardziej trwalsze na polskie warunki.
            I terazz problem bo szukam wszedzie i nie ma informacji ile takie felgi ważą.
            Znalazlem alusy 13" compomotive cx-r waga 4,5 kg, cena 145€/szt (580 pln)
            a staloweczki za 65 zl tylko 6,5kg https://www.allegro.pl/item101156254...gwarancja.html
            takze mysle ze za taka cene chyba spoko tylko czy bylby dobre? Moze znacie jakies fajne lekkie 13 bo szukam, szukam i nic. Jutro sie przejde po sklepach jak nic nie znajde lepszego.

            a moze kute https://www.allegro.pl/item102081000...i_rajdowe.html

            Comment


            • #7
              A nie lepiej do upalania dokupic jakies opony letnie do tych stalowek co masz i mieniac - lato upalanie /zima zimówki - jak bedziesz ostro pedzal to i tak bedziesz czesto mienial.

              Za to do lansu jakies ładne nowe 15 alu + nowe oponki

              Pozatym pamietaj o 4x100 i średnicy otworu centrującego 51,6 (sprawdz to pierwsze u siebie) bo podajac linki do felg tego nie pilnujesz i sie wladujesz niepotrzebnie w cos co ci niepotrzebne.
              Last edited by Gario; 03-05-2010, 14:09.

              Comment


              • #8
                Wielkie dzieki! Nie zwracalem wogole uwagi na srednice otworu centrujacego.
                Tak jak piszesz to bedzie najlepszy wybor. Sprawdze tylko w jakim stanie sa stalowki i ile waza.
                Pozdrawiam

                Comment


                • #9
                  Otwór w uniwersalnej alufeldze (np.takiej jak podałeś w linku allegro) wynosi przeważnie 67-73 mm.Żeby zniwelować ten luz musisz dokupić pierścienie centrujące i je wcisnąć od strony piasty.Liczy sie tylko rozstaw-4*100 jest dla Ciebie jak najbardziej odpowiedni.W sumie można też wziąść pod uwagę ET,ale takie alusy mają przeważnie tak jak stalówki



                  Koszt pierścieni to ok.20-30 zł
                  ビートル ジョン

                  Comment


                  • #10
                    Jeszcze o jedna pomoc poprosilbym w sprawie opon
                    Korzystajac z tabeli zamiennikow opon po wprowadzeniu standardowego rozmiaru dla mojego modelu 175/70/R13 wyszlo mi ze moge zastosowac:
                    155/80R13
                    na allegro znalazlem rowniez taki rozmiar: 155/70 R13
                    Ktore wybrac?

                    Comment


                    • #11
                      jak do upalania na stalowkach szukasz to bym bral 175/70/R13

                      opona 155 jest waska, a najbardziej waskie sa wskazane zima (lepiej sie wbija w śnieg)
                      175 wiecej do lapania ziemi :>
                      znowu szerszej niz 175 za bardzo nie wepchasz na stalówkę

                      co do wysokosci 80 to balon i lekkie przeklamania licznika , 70 standard wiec i taniej znajdziesz

                      opona: 175/70/R13 = a/b/Rc
                      a-szerokosc bieznika opony
                      b-wysokosc opony
                      Rc-rozmiar felgi w calach

                      Comment


                      • #12
                        dzieki serdeczne
                        tak sie zastanawiam wlasnie tak jak piszesz nad tymi szerokosciami opony i ciekaw jestem jak to wyliczyc.
                        Węższa czy szersza. Za szersza wlasnie przeamawia fakt ze "wiecej lapie" a wezsza ze szybciej sie bedzie krecic tylko wlasnie dochodzi poslizg itp hehe. Z fizyki zawsze bylem noga
                        A predkosci jakie sa pokazywane na felgi-opony to sa wiarygodne?

                        Z tego wychodzi ze najszybsze przyspieszenie byloby na oko na wlasnie waziutkiej 155/70 R13 tylko pewnie do wyliczen trzeba by bylo podac mase pojazdu wlasnego.

                        Comment

                        Working...
                        X