Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

O średnicy na piastę V gen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • O średnicy na piastę V gen

    Znalazłem fajne dla siebie felgi lecz napisane jest:

    Średnica na piastę: 54,1mm

    W naszych civicach jest 56,1mm więc, czy one podejdą i czy można to zniwelować pierścieniem centrującym??
    Last edited by pain; 25-10-2010, 14:50.

  • #2
    Pewnie jest z pierścieniem bo alusy mają średnicę wykonywaną pod kątem tych właśnie pierścieni.
    ビートル ジョン

    Comment


    • #3
      Hm z tego co mi się wydaje no to felgi nie wejdą ?
      Felga ma 54,1 w Hańce 56.1 więc to jest na minusie 2mm ?

      Chyba, że źle myślę to poprawcie

      Comment


      • #4
        Dla ścisłości i zrozumienia tematu:"goła"alufelga ma średnicę wewnętrzną 65 mm.Wszelkie spasowania na piastę niweluje się pierścieniem centrującym.

        -foto 1 alus bez pierścienia
        -foto 2 z pierścieniem(to niebieskie kółeczko)
        Załączone pliki
        ビートル ジョン

        Comment


        • #5
          Ahaaaaaaaa, czyli nie ma możliwości, aby "goła felga" fabrycznie miała za mały otwór na piastę?? Po prostu trzeba wymienic pierścień centrujący na odpowiedni i będzie wszystko cacy?

          Comment


          • #6
            Dokładnie-od tego są właśnie te pierścionki.Koszt około 40 złotych.
            ビートル ジョン

            Comment


            • #7
              Super!! Wielkie dzieki za pomoc

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez BeatleJohn Zobacz posta
                Dla ścisłości i zrozumienia tematu:"goła"alufelga ma średnicę wewnętrzną 65 mm.Wszelkie spasowania na piastę niweluje się pierścieniem centrującym.

                -foto 1 alus bez pierścienia
                -foto 2 z pierścieniem(to niebieskie kółeczko)
                I wszystko jasne

                Ale :
                Rutkose, zapytaj sprzedawce czy 54.1 to średnica otworu felgi czy średnica otworu już z pierścieniem. Jeżeli to felga uniwersalna to średnica jest zawsze większa bo jak powiedział BJ regulujesz pierścieniem. A jeżeli to felga dedykowana do danego auta (sam kupiłem taką dedykowaną od VW [] i miałem małe problemy z dostaniem pierścieni) to dokładnie zapytaj o średnice felgi, żebyś nie miał potem problemów z odsyłką itp.
                Last edited by Suruwa; 13-04-2009, 22:09.

                Comment


                • #9
                  Napisalem do sprzedawcy i sie niedługo okaże co zamówiłem. Jak będzie otwór za mały to zlecę jego rozwiercenie bo to raptem 2mm, czyli 1mm na stronę, więc wydaje mi się, że nie wpłynie to znacząco na bezpieczeństwo i konstrukcję felgi. Praktykował to ktoś z Was?? Gdzie to można zrobic - w wulkanizacji??

                  Comment


                  • #10
                    Raczej w jakimś zakładzie tokarskim.2 mm nie naruszą "parametrów" felgi.
                    ビートル ジョン

                    Comment


                    • #11
                      to ja sie podpinam pod temat.
                      dzisiaj juz zmienione mam oponki na zimowe i sie okazuje, ze felgi sa na nakretkach do stalówek a w dodatku BEZ pierscieni centrujących (a otwory w felgach większe!)
                      mechanik polecił rozwiercenie otworów w felgach, bo tam raptem jest chyba niecały 1mm różnicy. i polecił też zmianę nakrętek.
                      o ile nakrętki w przyszłym tygodniu już bede miał, o tyle moje pytanie:
                      otwór w 5Gen jest 56,1mm tak?
                      jak duże pierścienie stosować?
                      czy to ma znaczenie czy kupie metalowe czy z tworzywa jakiegoś?

                      bo i tak felgi trzeba trochę rozwiercić.
                      aha mam na razie od mechanika z Zielonek k. Krakowa info, że tam jest tokarz, który takie rzeczy robi. podobno 50złza felgę.

                      no i jeszcze jedno, rozumiem ze srednica pierscienia wewnetrzna ma miec 56,1mm, a zewnetrzna powiedzmy wieksza dajmy na to 58mm, i do takiego rozmiaru trzeba rozwiercic otwór w feldze. dobrze rozumiem?
                      Last edited by majkelfu; 14-11-2009, 17:28.
                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Jak to są stalowe to nie stosuje się pierścieni centrujących jak do alusów.Można kombinować i dotoczyć,ale to koszt
                        ビートル ジョン

                        Comment


                        • #13
                          dzieki za odp
                          to sa alusy.
                          koszt to zakup pierscieni i 200zl za toczenie. nie jest tak zle
                          sigpic

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez rutkose Zobacz posta
                            Napisalem do sprzedawcy i sie niedługo okaże co zamówiłem. Jak będzie otwór za mały to zlecę jego rozwiercenie bo to raptem 2mm, czyli 1mm na stronę, więc wydaje mi się, że nie wpłynie to znacząco na bezpieczeństwo i konstrukcję felgi. Praktykował to ktoś z Was?? Gdzie to można zrobic - w wulkanizacji??
                            nie ma problemu z roztoczeniem otworu mam jednego znajomego tokarza jak ciagle mu przyworzą fele do przetoczenia otworów ale mówił ze nei kazdą felgę mozna przetoczyć
                            sigpiccivic 5D 2.0iTD 110KM http://www.youtube.com/watch?v=18K4cr5NWNc

                            Comment


                            • #15
                              A jaka jest średnica w najnowszej generacji Hani? Czy dobrze słyszałem, że 64,1?

                              Comment

                              Working...
                              X