Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic IX 1.8 katalizator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Odkopię temat. Pacjent ma obecnie 172k przebiegu. Jeździ tylko na benzynie. Błąd słabej sprawności katalizatora zapalił się w czerwcu 2022. Skasowali i kazali jeździć, obserwować. Spokój był do połowy stycznia. Od tej pory zapala się dość systematycznie, niemal za każdym razem jak autem przejadę ok 30 km i więcej. Występuje tylko i wyłącznie p420 i nic wiecej nigdy sie nie zaswiecilo. Auto jeździ jakby nigdy nic, spalanie nie wzrasta. Sprawdzane były sondy, świece, filtr paliwa, wtryski, kompresja, cewki zapłonowe. No i wszystko działa poprawnie. Spalania oleju od wymiany do wymiany nie obserwuję. Robiłem trasę Warszawa - Poznań - Warszawa autostradą przy licznikowym 145 km/h na paliwie 98 i dalej to samo. W serwisie zaproponowali mi chemiczne czyszczenie kata wraz z kolektrorem, oczywiście o ile nie okaże się po zdjęciu, że jest wypalony. Inne rozwiązania to nowy zmainnik o takich samych parametrach, nowy oryginał lub tulejka co 2 sondę odsunie.
    1. To możliwe, że po takim przebiegu, na samej benzynie, nie spalając oleju katalizator kwalifikuje się do wymiany?
    2. Czy chemiczne czyszczenie ma sens (o ile kat nie jest wypalony) i może zdać egzamin na dłużej czy to raczej odsunięcie problemu w czasie na kolejne pół roku?
    3. Czy jak założę tulejkę przed drugą sondą to nie spowoduje to złej pracy auta? Większego spalania? Jakiś nieprawidłowości w przyszłości?
    4. Czy zamienniki katalizatorów są cokolwiek warte i faktycznie mogą pracować poprawnie przez następne ~ 150k czy lepiej od razu dać sobie spokój i zainwestować w oryginał?

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez DaN995 Zobacz posta
      Odkopię temat. Pacjent ma obecnie 172k przebiegu. Jeździ tylko na benzynie
      To może być druga sonda. Czyszczenie strata kasy bo przecież nie spala oleju, więc nie mógł się przytkać. Wymienisz kata to na jakiś czas błąd zniknie i znowu wróci.

      Comment


      • #18
        Nie uwierzycie co było problemem. Wspólny mianownik jaki pojawiał się przy każdym zapaleniu błędu "słaba wydajność katalizatora" P420 to wilgoć. Po myciu auta, po deszczu, roztopach, śniegu. Zmienione zostały "kostki" i kable drugiej sondy oraz te wychodzące z auta. Dodatkowo zostało porządnie wszystko zaizolowane i problem zniknął jak ręką odjął. Przy okazji, wczesniej samą część układu wydechowego zawierającą katalizator miałem demontowaną i nie stwierdzono zapchania czy rozsypania się wkładu.

        Comment


        • #19
          Podpinając się pod temat - przebieg 190 tys., historia jak jedna z wielu opisywanych na forum - P0420 pojawia się i znika. W zasadzie planowałem kupić oryginalny katalizator, na co mój mechanik odradził mi takie rozwiązanie proponując wyłączenie drugiej sondy w komputerze z komenatrzem, że katalizator jest w takim stanie, że spokojnie na 100 tys. problem zostanie zażegnany. Czy przy takim rozwiązaniu mogę mieć potem jakiekolwiek problemy przy przeglądach, kontrolach policji etc.?

          Comment


          • #20
            Zamieszczone przez emfed Zobacz posta
            Podpinając się pod temat - przebieg 190 tys., historia jak jedna z wielu opisywanych na forum - P0420 pojawia się i znika. W zasadzie planowałem kupić oryginalny katalizator, na co mój mechanik odradził mi takie rozwiązanie proponując wyłączenie drugiej sondy w komputerze z komenatrzem, że katalizator jest w takim stanie, że spokojnie na 100 tys. problem zostanie zażegnany. Czy przy takim rozwiązaniu mogę mieć potem jakiekolwiek problemy przy przeglądach, kontrolach policji etc.?
            Najpierw zastosuj emulator sondy lambda, jeżeli masz pewność, że to nie instalacja lpg. Kup kilka emulatorów, jeden kontowy, dwa proste i będziesz miał spokój na długi czas. Jeżeli kiedyś poczujesz, że auto utraciło na mocy z powodu przytkanego kata to nie zwlekaj z usunięciem usterki, ponieważ w ten sposób wykończysz silnik, doprowadzisz go do takiego stanu, że tylko szlif cylindrów i nadwymiarowe tłoki pomogą.

            Samo wyłączenie sondy lambda nie wpłynie na badanie diagnostyczne, natomiast jeżeli diagnosta sprawdzi dokładnie katalizator i pomiary wyjdą poza zakres to badania może nie przejść.
            Last edited by gkill; 05-08-2024, 12:36.

            Comment


            • #21
              Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
              Najpierw zastosuj emulator sondy lambda, jeżeli masz pewność, że to nie instalacja lpg. Kup kilka emulatorów, jeden kontowy, dwa proste i będziesz miał spokój na długi czas. Jeżeli kiedyś poczujesz, że auto utraciło na mocy z powodu przytkanego kata to nie zwlekaj z usunięciem usterki, ponieważ w ten sposób wykończysz silnik, doprowadzisz go do takiego stanu, że tylko szlif cylindrów i nadwymiarowe tłoki pomogą.

              Samo wyłączenie sondy lambda nie wpłynie na badanie diagnostyczne, natomiast jeżeli diagnosta sprawdzi dokładnie katalizator i pomiary wyjdą poza zakres to badania może nie przejść.
              Nie mam instalacji LPG. Czy wyłączenie sondy nie da takiego samego efektu jak montaż emulatora? Nie wiem na ile czuły jest układ i czy pojawiający się check engine oznacza faktycznie realny problem z katalizatorem i wówczas wolałbym wg. odpuścić kombinowanie z wyłaczaniem sondy/emulatorami etc. Z założenia chcę mieć sprawny samochód.

              Dzwoniłem do dwóch różnych serwisów specjalizujących się w hondach i każdorazowo usłyszałem, że 90% klientów stosuje emulator/wyłącza sondę i to załatwia temat na co najmniej kilkadziesiąt tysięcy kilometrów ale, że jeżeli chcę wydać 7 tys. na katalizator to moja sprawa. Trzeci odradzał wymianę katalizatora, bo OEM drogi, zamienniki słabe i rekomendował czyszczenie - po szybkim rozeznaniu tematu wydaje mi się, że w silnikach benzynowych to też mija się z celem. Jeżdzę samochodem w okolicach 10 tys. km rocznie więc aspekt finansowy też biorę pod uwagę, szybko się to nie zwróci.
              Last edited by emfed; 05-08-2024, 14:20.

              Comment


              • #22
                Zamieszczone przez Stelmi Zobacz posta
                Honda pobiera 200ml.na 1000 , po założeniu LPG wywala bład katalizatora, po skasowaniu błedu można jechać i się nie zapali dopiero jak zgasze silnik i przejadę kawałek to zapali check.
                W mojej hani to 200ml oleju , ale po 10000 km, a wóz przebiegł ponad 250kkm.

                Comment


                • #23
                  Ja w Naszej wymieniłem kat z przebiegiem około chyba 200 z czego 188 na LPG, obecnie 244 i zero błędów. Jeśli LPG masz wpięte w Sondę odetnij i jeśli nadal będzie problem z Check to trzeba zmienić Kata
                  Last edited by maciej_mariusz; 30-04-2025, 01:15.

                  Comment


                  • #24
                    Panowie czy u mnie też będzie zepsuty emulator? Nawet nie wiem czy go mam (emu. paliwa mam na pewno) a, w programie STAG nie wyświetla mi parametru "Lambda" więc chyba brak sondy?
                    Wyświetla non stop błąd P0420 (i czasem Evap P0441). Gdy wymienię ten emulator będzie dobrze, czy to jest w miejscu drugiej sondy?
                    Civic VIII z LPG. Moc jest ok, nie zamula.

                    Comment


                    • #25
                      Nie wiem czy masz emulator, chodziło mi o toczy masz podpięta sondę lambda do LPG ale skoro nie widzisz parametru sondy w Stagu to nie jest podpięta. W związku z powyższym przy błędzie P0420 trzeba się zająć katalizatorem.

                      Comment

                      Working...
                      X