Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zanim odwiedzę ASO....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zanim odwiedzę ASO....

    Hej, napiszcie proszę, czy tak ma być, czy może coś jednak szwankuje...
    Otóż: hamując, naciskam lekko pedał ... zaczyna hamować. Puszczam pedał i wciskam ponownie (efekt pompowania - ale tylko jeden ruch) - hamulec bierze znacznie wyżej.
    W poprzednich autach - hamowanie zaczynało się w chwili, kiedy "servo" zaczynało ciągnąć.... tutaj - trzeba nieco głębiej wcisnąć. Niepokoi mnie, że pedał inaczej reaguje przy "pompce". Normalnie zrobiłbym zadyme u mechanika, że "skręcił" mnie na klocki albo nie potrafi wyregulować. Ale nie wiem, czy civic ma regulację, czy może automatycznie reguluje zacisk, czy po prostu tak jest. Jakie są Wasze doświadczenia?
    Żeby nie było, autko hamuje, tyle że moim zdaniem "wysokie C" nie jest tak wysokie jak tego oczekuję . Po prostu "jałowy" ruch jest moim zdaniem zbyt długi. To kolejne ułamki sekund do skutecznego zatrzymania pojazdu.

  • #2
    dla pewnosci sprawdz.Jednak faktycznie do hamulcow w ufo musiałem się przyzwyczaić.Są takie gliniaste,gąbczaste.Jak przesiadłem sie z Fiesty mk7 sport to miałem wrazenie na jezdzie probnej ,ze ufo nie hamujeTeraz jak czasem wsiadam do mojej byłej to syn się śmieje ,ze jescze moment i wylecę przez szybę(heble w fiescie reagują natychmiast)
    pzdr
    p.s.Sprawdz odpowietrzenie itp bo hamulce wazna rzecz

    Comment


    • #3
      Nie są zapowietrzone... Mam trochę doświadczenia i poznaję takie objawy. Jest raczej tak jak to opisałeś. No idealnie tak właśnie reaguje hamulec

      Comment


      • #4
        Kiedyś narzekano na słabe hamulce w 5D (pobaw się wyszukiwarką). Jak dobrze pamiętam to IX ma asystenta hamowania, który wzmacnia siłę hamowania mimo że lekko naciskamy. U mnie w 4D hamulce działają bardzo dobrze. Co do efektu "pompki" to musiał bym się przyjrzeć.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez civic9 Zobacz posta
          Otóż: hamując, naciskam lekko pedał ... zaczyna hamować. Puszczam pedał i wciskam ponownie (efekt pompowania - ale tylko jeden ruch) - hamulec bierze znacznie wyżej.
          U mnie też coś takiego występuje, zazwyczaj na postoju lub podczas toczenia się pojazdu - kilkukrotne naciśniecie pedału i robi się twardy. Podczas normalnej jazdy nie próbowałem, może to ma coś wspólnego z biegiem jałowym lub tak jak Joe napisał z asystentem hamowania ?
          Last edited by Alwin; 09-04-2015, 08:50.

          Comment


          • #6
            Sprawdziłem i w moim Tourerze jest tak samo - pedał twardnieje po naciśnięciu.
            Hamuje chyba tak samo (siła hamowania) - natomiast opóźnienie przy pierwszym hamowaniu jest. Może konstruktorom chodziło o to aby drugie naciśnięcie (np. awaryjne po przyhamowaniu lekkim) było juz jak najszybsze.

            ps. Mam Fieste ST i potwierdzam, że hamulce pierwsza liga i nawet w miarę odporne na przegrzanie przy ostrej jezdzie (ale to pewnie wynik niskiej masy auta)
            Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

            Comment


            • #7
              .... i był pierwszy przegląd (po 7tyś..? trochę wcześnie...) Zgłoszony temat hamulca... Sprawdzali nawet czy nie są zapowietrzone.... wszystko ponoć OK... Znaczy - trzeba tak jeździć i się nie dziwować

              Comment

              Working...
              X