Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Bład P2270 DRUGIEJ SONDY LAMBDA LPG 1.8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Bład P2270 DRUGIEJ SONDY LAMBDA LPG 1.8

    Mam zamontowany elektroniczny emulator drugiej sondy lambda i wywala mi błąd P2270.
    Ktoś już miał taki problem -myślę że ustawienia emulatora nie są zgodnie z parametrami sony lambda za katalizatorem.
    Ktoś zna napięcie itp II sondy lambda lonbda civic ix 1.8 i jaki typ jest tam zamontowany?

  • #2
    nie lepiej założyć oryginalną sondę i zapomnieć o problemach?
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      była już wymieniana. (NIE POMOGŁO)ZaczęłO sie od P420 po zamontowaniu elektronicznego emulatora p420 znikł ale zaczęło wywalać bląd P2270.Emulator dwa razy zmieniamy i dalej po 30 km P2270

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez blady117
        już drugi emulator i brak efektów
        możesz nawet wsadzić i 3 i nawet po dwa na raz... sam wpadasz na te pomysły, czy ktoś tobie podpowiada? (jakiś macher)
        ... ja nie potrafię tak naprawiać, będziesz demontował fabryczne elementy, wymieniasz oryginalne sprawne części i kolejne sprawne części aby wszystko podporządkować jakiejś instalacji lpg?
        Zamieszczone przez blady117
        Przy LPG wskazany jest montaż emulatora
        ... O, ...nie będę się spierał, ale nie znam takich wytycznych. Na pewno nie mechanik, stawiam że podpowiada Ci bajarz fantasta...
        To jest historia taka, wsadzę ci instalację lpg, ale jak coś nie będzie działać to wymieniaj tak po kolei, aż wymienisz pół silnika.
        Jak będziesz wszystko podporządkowywał pod instalację lpg to to czuję że wchodzisz w ciemny las i mgła, zabrniesz.
        ...nie sądzę by tu ktoś Ci podpowiadał tą drogą którą chcesz iść, nie to że się nie znajdzie, tylko tu ludzie chcą naprawić to co nie działa, a nie wymieniać sprawne sondy na emulatory bo inaczej silnik nie jedzie.
        To ja wolałbym wyciąć tą instalację i z powrotem powsadzać wszystkie OEM części. Oddać instalację kupić inną. Ewentualnie niech poprawią instalację skoro taka dupiata że konieczny jest demontaż fabrycznych części.

        sam lub ktoś wg procedury niech działa:

        dla lpg nie ma innego podejścia jest takie samo.
        Last edited by rambo7; 21-05-2020, 13:55.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          rambo ma 1000% racji dobra instalka i nic nie trzeba podmieniać o zgrozo a już emulator zamiast sondy.

          Comment


          • #6
            Też się zgadzam. Miałem kilka aut z LPG. Przy poprawnie zamontowanej i dobrze wyregulowanej instalacji sygnały z wszystkich fabrycznych czujników są poprawne a sterownik silnika nie protestuje (a i pod butem nie czuć różnicy). Jedyną oznaką, że silnik pracuje na tańszym paliwie ma być dioda na przełączniku LPG i ciche cykanie wtryskiwaczy.
            Zwolenników "ogłupiania" auta radzę omijać z daleka, w dłuższej perspektywie wpędzą tylko w koszty (może tylko całe oszczędności z LPG szlag trafi, a przy odrobinie pecha można i sporo dołożyć) a odpowiedzialności za swoją nieudolność na pewno nie wezmą.
            Emulowanie sondy lambda to rozwiązania z czasów prymitywnych instalacji I gen. regulowanych śrubokrętem.
            Last edited by Pi69; 22-05-2020, 09:25.

            Comment


            • #7
              blady117 nie możesz się denerwować że komentarze są Ci nie na rękę. Nie przyszedłeś na forum po to, aby utwierdzać Cię w błędzie? . Jeśli oczekujesz że tu ktoś będzie podpowiadał tak samo głupie pomysły jak ten co opowiadał Ci o konieczności emulatorów, to musisz pisać na innym forum.
              Jak chcesz naprawdę naprawić to auto, to całkowicie zmień front, nie Honda tobie wrogiem a instalacja LPG, to nią się zajmij.
              Inna sprawa że coś czuję że auto też nie chce pracować prawidłowo na PB? ..co..? pewnie tak .
              Wpadłeś na forum i potrzebujesz magika co to by z tobą zabrnął w bagno .
              Nie, wracaj z powrotem na właściwe tory.
              Po pierwsze wyłącz tą instalację i doprowadź pracę silnika na PB do stanu fabrycznego, tak aby na PB jeździł bez zająknięcia.
              Jak będzie jeździł na PB bez żadnych Check Engine to wtedy dopiero podłącz LPG i wszystko co będzie nie tak to grzebiesz u gaziarza a nie w silniku hondy.
              Jeśli tego nie zrobisz, to nie dojdziesz z niczym do ładu.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Rambo7 -przepraszam nie chciałem Cie urazić.
                wytłumaczę w czym rzecz.
                na LPG I Pb chodzi super -mój silnik borykał się z nadmiernym poborem oleju (pierścienie temat znany).
                II sonda lambda wyrzucała mi co kilkaset km. P420 -związek z braniem oleju. Dlatego postanowiłem założyć emulator II sondy lamda .Problem znikł (P420) ale zaczął wyskakiwać P2270.
                z poborem oleju sobie poradziłem -na tyle że bierze mi nie litr na 1000 km a 200 ml/1000km .ale bierze i wywalało błąd P420 na sondzie diagnostycznej.-bez znaczenie LPG czy PB
                Szanowni to jest moja szósta Honda civic i nie zamierzam zmieniać -wszystkie chodziły na LPG i nie maiłem problemów-mój problem wygenerował producent Honda zakładając za cienkie pierścienie.i Potrzebuje poradzić sobie z tym błędem P2270.

                Comment


                • #9
                  Myśle ze warto sprawdzić sondę , oba błędy się jej tyczą lub samego katalizatora , skład spalin taki sam przed katalizatorem jak i za

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez blady117 Zobacz posta
                    co kilkaset km. P420 -związek z braniem oleju
                    ja nie rozumiem, dlaczego branie oleju powiązałeś jako kluczowe z kodem katalizatora P0420? jedna z opcji to sugeruje jako potencjalną przyczynę generowanie się P0420.
                    Ok, tylko HC olej bierze w przypadku 50 tys egzemplarzy na rynku z tymi pierścieniami i tylko 1 egzemplarz komunikuje P0420? ... ja rozumiem że 90% by tak miało, a tak nie jest.
                    Ja rozumiem że wygodnie było/jest założyć że na generowanie P0420 ma wpływ nadmierny pobór oleju.
                    Ja się z tym nie zgadzam o tyle że nie ma żadnych nigdzie statystyk - zależności tj.: pobór oleju a sonda lambda.
                    Dzwoniłeś do ASO? zadzwoń do kilku i sprawdź ile było takich przypadków?
                    Nie ma prawie wcale.
                    Ok, poszedłeś tą drogą (uważasz że ma to związek) jak widzisz robi się domino. Cały czas chcesz iść w naprawę skutków. Nie, moim zdaniem to zła droga, musisz iść w naprawę przyczyn. ...a na pewno nie olej (jego pobór) jest przyczyną P0420.
                    Tu jest problem.

                    Zmieniłeś olej i nie bierze?
                    no to świetnie.
                    Wsadź z powrotem oryginalną sondę.
                    Skoro mniej bierze to i nie ma prawa teraz się generować P0420... czyli w konsekwencji nie będzie kodu P2270.
                    Proste.
                    Zamieszczone przez blady117 Zobacz posta
                    Problem znikł (P420) ale zaczął wyskakiwać P2270.
                    jak byś miał rozwiązany problem z P0420, to nie byłoby P2270.
                    Na potwierdzenie moich słów, podałem Ci (lub mechanikowi) Procedurę naprawy P2270. Wyżej wpis #4.
                    Otwórz googlowego "tłumacza" i sobie to przetłumacz na PL.
                    Definicja:
                    P2270: Secondary HO2S (Sensor 2) Signal Stuck Lean - Drugi sygnał HO2S (czujnik 2) zablokował się
                    co to oznacza?
                    Pisze w treści Procedury.
                    nr 1: Check for exhaust leak at the exhaust system. Sprawdź, czy nie ma wycieków z układu wydechowego.
                    i nie chodzi tu o olej bynajmniej, b nie bierze, lub bierze zdecydowanie mniej. Jest cały czas mowa o sondzie lambda.
                    Sonda lambda nie potrafi analizować mieszanki olejo-powietrznej (tam za mało tego oleju leci, musiało by lecieć tyle co paliwa) , analizuje mieszankę paliwowo-powietrzną. Moim zdaniem olej nie ma tu nic do rzeczy.
                    Uparłeś się na pójście swoją drogą, ok, być może dojdziesz do kolejnego "rozwiązania" jakim jest zakłócenie/oszukanie ECM dla tego sygnału. Czyli zakłócony/oszukany jest proces nadzorujący katalizator, nie aktywuje się P0420, ok, teraz zakłócisz sygnał z sondy by nie generował się P2270. ok.

                    No, ale cały czas nie rozwiałeś problemu. Cały czas jest problem, dążysz do likwidacji komunikatów a nie usunięcia usterki.
                    Ja podejście mam inne, usuń usterki, komunikaty same znikną, tak zbudowany jest hondy program samodiagnostyki. Jeśli ECM nie wykryje usterki sam zgasi Check Engine.
                    Wstawienie emulatora - przykryło problem z P0420. ale go nie rozwiązało.
                    Zrobienie teraz czegoś? nie wiem, może firma tuningowa? odblokuje sygnał 2 giej sondy, albo sprawi że napiszą program który będzie oszukiwał/pomijał ten sygnał do ECM lub będzie podawał jakieś stałe dane? ...wtedy zniknie P2270. ale to dalej nie rozwiązuje problemu.
                    Potrzebujesz kogoś kto ma odpowiedni sprzęt do tego aby w systemie zarządzania pracy silnika wprowadził zmiany ("wirusa") na które program zareaguje tak, że będzie myślał że ma prawidłowy sygnał z sondy.
                    Ja nie wiem jak tego dokonać?

                    zerknij na potencjalne przyczyny: http://fault-code.com/p0420/
                    wśród potencjalnych przyczyn jest pobór oleju, ale jest na 4 pozycji. Piszą że w 90% pomaga wymiana katalizatora. Ty nie sprawdziłeś tego, zakładasz że KAT jest sprawny, albo (co bardziej mi pasuje ), nie chcesz go wymieniać bo jest za drogi, a wymiana sondy na emulator jest po prostu tańsza.
                    Jak ma być tanio, to zazwyczaj są schody i kłopoty i finalnie wcale nie taniej, zazwyczaj 2 razy drożej, bo i tak kata przyjdzie wymienić a i koszty na emulatory itd poszły.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Katalizator był wymontowany i czyszczony w specjalistycznej firmie,wewnętrznie nie było uszkodzeń.wiec katalizator jest sprawny.

                      Comment


                      • #12
                        Tak się zastanawiam dlaczego nie sprawdzicie sond, czytałem, że była wymieniana i domyślam się, że druga tylko na jaką? Zmierz lub prościej podepnij pod kompa i przeczytaj wskazania sondy będziesz wiedział czy pomimo działana nie pokazuje głupot, które to właśnie wyświetlają kody błędów.

                        Comment


                        • #13
                          ja mogę powiedzieć tylko tyle, że treści zawarte w procedurze naprawy dla danego kodu zawsze się sprawdzają, (nie ma ani jednego przypadku aby się nie sprawdziły). Dlatego też jestem zdania żeby się ich trzymać i grzebać tam, na co wskazuje procedura, czyli 2ga sonda.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            Ciekawe czy problem zażegnany a jeśli tak to kolega dla potomnych podzielił by się wiedzą.

                            Comment


                            • #15
                              temat zamknięty i rozwiązany.
                              P2270 -czyszczenie kata//pierścienie zgarniające są za cienkie i spalony olej zatyka katalizator powoduje błądując P0420.

                              Comment

                              Working...
                              X