Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Kod błędu P16E2 HONDA civic IX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Kod błędu P16E2 HONDA civic IX

    Witam
    Jestem świeżym posiadacze, Hondy Civic IX 1,4 .
    Mam problem kontrolka A z wykrzyknikiem na stałe .
    Kod Usterki : P16e2 ( Magistrala LIN / połączenie ze sterownikiem generatora i sterownikiem silnika.
    Odłączanie aku nie pomaga , nowy akumulator .
    Przycisk Start stopu nie reaguje .



    Kolego pierwszy post dodajemy w dziale powitań. Regulamin pkt.2. Dodatkowo nie dubluj tematów- założyłeś 2 takie same. Dodatkowo używaj wyszukiwarki. Tematy o Start/stop już są i nie jest potrzebny kolejny.
    Last edited by Paluch; 24-01-2020, 08:26.

  • #2
    Kod błędu P16E2 HONDA civic IX

    Założyłem nowy temat bo Kod usterki dotyczy komunikacji alternatora i komputera silnika. (a nie sprzęgła).

    Google podaje:


    Usterka jest związana z alternatorem a ściślej z komunikacją między zarządzaniem optymalną "produkcją prądu" a komputerem. (takie coś już jest w UFO 8 gen).
    Alternator odbiera dane z PCM i zapewnia sprzężenie zwrotne, które pozwala PCM na wydajną obsługę układu elektrycznego silnika przy niewielkiej zmianie wydajności silnika. W przypadku problemów z linią LIN zostanie ustawiony kod P16E2.

    Linia LIN co to?: LIN (Local Interconnect Network)

    Kontrolery interfejsu magistrali CAN wykorzystywane są w urządzeniach motoryzacyjnych, które sterują klimatyzacją, otwieraniem drzwi czy działaniem poduszek powietrznych, ABS, odczytem zużycia paliwa, aktualnych obrotów, itp. To umożliwia monitorowanie i rejestrowanie parametrów tych urządzeń. Alternatywą dla CAN jest tańsza magistrala komunikacyjna LIN, której do transmisji wystarczy wbudowany UART w mikrokontrolerze.

    str 33 o LIN:
    Wykład 3 Interfejsy CAN, LIN, USB Interfejs CAN CAN Controller Area Network CAN Controller Area Network CAN - podstawy Cechy: - różnicowy protokół komunikacji zdefiniowany w ISO bardzo niezawodny


    (podobny temat: https://www.elektroda.pl/rtvforum/to....html#11862548 )

    Obszary do sprawdzenia to:
    Wadliwy alternator.
    Wiązka alternatora jest otwarta lub zwarta.
    Obwód alternatora słabe połączenie elektryczne.
    Wadliwy moduł sterujący zespołu napędowego (PCM).
    Last edited by rambo7; 24-01-2020, 08:58.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Dziękuję za pomoc , winowajcą okazał się kabel przy wtyczce do alternatora , utlenił się , temat uważam za rozwiązany !

      Comment


      • #4
        Witam,

        Mam ten sam problem w sedanie z 2015 rok produkcji u mnie oprócz kodu P16E2 wywala jeszcze P16E3 i P065A. W ASO nie są w stanie sobie poradzić.
        Byłem u magika od alternatorów i on też wskazywał na przewód łączący się z alternatorem brązowa wtyczka tzn. według niego jak by nie było łączności w tej wtyczce. Napisz jak dokładnie został naprawiony utleniony przewód o którym piszesz.
        Last edited by Jak_HTR; 18-02-2020, 13:07.

        Comment

        Working...
        X