O jakiegoś czasu pojawia mi się kontrolka "check engine". Sprawdziłem błędy i pojawił się takowy P0035:
- zbyt wysoki poziom .... i tu interpretacje są dwie.... ciśnienia, napięcia na złączu zasilającym.
Trochę informacji na temat tego błędu znalazłem, ale dotyczyły głównie X generacji, a powodem była wadliwa wiązka zasilająca solenoid, urwane kable;
Tu sprawa dość łatwa do zdiagnozowania, urwane kable są widoczne gołym okiem.
Znalazłem dość dobrze opisaną procedurę sprawdzania instalacji przy wystąpieniu takiego błędu:
Na razie sprawdziłem złącze przy zaworze upustowym, na oko wygląda, że wszystko jest ok. Kable nie są urwane, styki czyste.
IMG_20200107_113248.jpg
IMG_20200107_113425.jpg
I stoję w miejscu. Zanim oddam auto do serwisu, gdzie z pewnością skroją mnie okrutnie, chciałbym sprawdzić co się da we własnym zakresie. Do zaworu upustowego idzie 5 przewodów, nie wiem który, do czego służy. Żeby prześwietlić fragment instalacji odpowiedzialny za zasilanie zaworu potrzebny byłby jakiś schemat, opis złącz.
Może ktoś poratuje. Jakaś serwisówka, chociażby tego fragmentu instalacji. Którędy idą kalbe, opisy wtyczek i styków na złączach. Z góry dzięki.
Być może ktoś miał podobny przypadek i udało się znaleźć przyczynę.
Auto jeździ normalnie. Odpala bez problemu. Początkowo myślałem, że to wina jakiegoś trefnego paliwa. Dziwnym zbiegiem okoliczności zatankowałem w trasie i chilę później wyskoczył błąd. Teraz jednak to paliwo już wypaliłem, zatankowałem na sprawdzonej od lat stacji, przejechane ponad 200 km, a błąd jednak się pojawia.
Jak jadę bardzo spokojnie, nie przekraczam 3 tyś. obrotów, to kontrolka "check engine" potrafi zgasnąć, jak trochę mocniej wcisnę już się zapala. Przypuszczam, że coś z zaworem jednak będzie na rzeczy. Nie wiem tylko, czy winny będzie sam zawór, czy obwód jego zasilania, a może jeszcze coś innego.
- zbyt wysoki poziom .... i tu interpretacje są dwie.... ciśnienia, napięcia na złączu zasilającym.
Trochę informacji na temat tego błędu znalazłem, ale dotyczyły głównie X generacji, a powodem była wadliwa wiązka zasilająca solenoid, urwane kable;
Tu sprawa dość łatwa do zdiagnozowania, urwane kable są widoczne gołym okiem.
Znalazłem dość dobrze opisaną procedurę sprawdzania instalacji przy wystąpieniu takiego błędu:
Na razie sprawdziłem złącze przy zaworze upustowym, na oko wygląda, że wszystko jest ok. Kable nie są urwane, styki czyste.
IMG_20200107_113248.jpg
IMG_20200107_113425.jpg
I stoję w miejscu. Zanim oddam auto do serwisu, gdzie z pewnością skroją mnie okrutnie, chciałbym sprawdzić co się da we własnym zakresie. Do zaworu upustowego idzie 5 przewodów, nie wiem który, do czego służy. Żeby prześwietlić fragment instalacji odpowiedzialny za zasilanie zaworu potrzebny byłby jakiś schemat, opis złącz.
Może ktoś poratuje. Jakaś serwisówka, chociażby tego fragmentu instalacji. Którędy idą kalbe, opisy wtyczek i styków na złączach. Z góry dzięki.
Być może ktoś miał podobny przypadek i udało się znaleźć przyczynę.
Auto jeździ normalnie. Odpala bez problemu. Początkowo myślałem, że to wina jakiegoś trefnego paliwa. Dziwnym zbiegiem okoliczności zatankowałem w trasie i chilę później wyskoczył błąd. Teraz jednak to paliwo już wypaliłem, zatankowałem na sprawdzonej od lat stacji, przejechane ponad 200 km, a błąd jednak się pojawia.
Jak jadę bardzo spokojnie, nie przekraczam 3 tyś. obrotów, to kontrolka "check engine" potrafi zgasnąć, jak trochę mocniej wcisnę już się zapala. Przypuszczam, że coś z zaworem jednak będzie na rzeczy. Nie wiem tylko, czy winny będzie sam zawór, czy obwód jego zasilania, a może jeszcze coś innego.
Comment