Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Schemat instalacji zasilania zaworu upustowego turbo, błąd P0035

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Schemat instalacji zasilania zaworu upustowego turbo, błąd P0035

    O jakiegoś czasu pojawia mi się kontrolka "check engine". Sprawdziłem błędy i pojawił się takowy P0035:

    - zbyt wysoki poziom .... i tu interpretacje są dwie.... ciśnienia, napięcia na złączu zasilającym.

    Trochę informacji na temat tego błędu znalazłem, ale dotyczyły głównie X generacji, a powodem była wadliwa wiązka zasilająca solenoid, urwane kable;



    Tu sprawa dość łatwa do zdiagnozowania, urwane kable są widoczne gołym okiem.

    Znalazłem dość dobrze opisaną procedurę sprawdzania instalacji przy wystąpieniu takiego błędu:



    Na razie sprawdziłem złącze przy zaworze upustowym, na oko wygląda, że wszystko jest ok. Kable nie są urwane, styki czyste.

    IMG_20200107_113248.jpg

    IMG_20200107_113425.jpg

    I stoję w miejscu. Zanim oddam auto do serwisu, gdzie z pewnością skroją mnie okrutnie, chciałbym sprawdzić co się da we własnym zakresie. Do zaworu upustowego idzie 5 przewodów, nie wiem który, do czego służy. Żeby prześwietlić fragment instalacji odpowiedzialny za zasilanie zaworu potrzebny byłby jakiś schemat, opis złącz.
    Może ktoś poratuje. Jakaś serwisówka, chociażby tego fragmentu instalacji. Którędy idą kalbe, opisy wtyczek i styków na złączach. Z góry dzięki.
    Być może ktoś miał podobny przypadek i udało się znaleźć przyczynę.
    Auto jeździ normalnie. Odpala bez problemu. Początkowo myślałem, że to wina jakiegoś trefnego paliwa. Dziwnym zbiegiem okoliczności zatankowałem w trasie i chilę później wyskoczył błąd. Teraz jednak to paliwo już wypaliłem, zatankowałem na sprawdzonej od lat stacji, przejechane ponad 200 km, a błąd jednak się pojawia.

    Jak jadę bardzo spokojnie, nie przekraczam 3 tyś. obrotów, to kontrolka "check engine" potrafi zgasnąć, jak trochę mocniej wcisnę już się zapala. Przypuszczam, że coś z zaworem jednak będzie na rzeczy. Nie wiem tylko, czy winny będzie sam zawór, czy obwód jego zasilania, a może jeszcze coś innego.
    Pozdrawiam Czarodziej
    Mój Szogun

  • #3
    Dzięki Rambo.

    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
    https://www.yourmechanic.com/article...by-john-nelson
    Przeryłem sporo stron i wydaje mi się, że tą też widziałem. Procedura testowania jest lepiej moim zdaniem opisana w tym linku jaki ja podałem. Tyle tylko, że żeby coś dalej ruszyć potrzebuję opisu złącz elektrycznych odwodu sterowania zaworem. Bez tego nic nie ruszę.

    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
    https://www.typerclub.org/forums/vie...t=101&start=30
    To jest to co opisywałem wcześniej. Problem z X generacją i wadliwymi wiązkami. Z tego co się dowiedziałem, izolacje wykonane z jakiś ekologicznych komponentów na bazie soi i pękają pod wpływem drgań.
    Pozdrawiam Czarodziej
    Mój Szogun

    Comment


    • #4
      co do definicji wydaje się że
      Zamieszczone przez Elwizardos Zobacz posta
      interpretacje są dwie.... ciśnienia, napięcia na złączu zasilającym.

      jak widać ten uzytkownik też miał z definicją problem.
      Wydaje się że o napięcie idzie a nie pracę zaworu.

      Tu też nieco o P0035


      Kod wysoki obwodu sterującego zaworu obejściowego turbosprężarki zostanie zapisany, jeśli napięcie sygnału spadnie poniżej zaprogramowanego zakresu przez niedopuszczalny czas.
      Powtarza sie też informacja że alternator jak ma problemy z utrzymaniem właściwego napięcia to też może generować się P0035.
      Wskazuje na to informacja że jak przekroczysz obroty 3,5tys to się generuje kod.
      Zapnij jakiś miernik [V] i spróbój wyłapać moment przejścia na wyższe obroty czy coś w [V] się zmienia?


      Znalazłem jeszcze to... https://www.youtube.com/watch?v=b16SdR7df8s ale coś mi się wydaje że zbyt nerwowo tłumaczy te kwestie.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #5
        Wielkie dzięki. Z tymi kodami to jest tak, że każdy producent aut trochę inaczej je interpretuje, dlatego ciężko jednoznacznie stwierdzić w tym przypadku o co chodzi.

        Ten alternator to ciekawy trop, muszę sprawdzić, ale swoją drogą chciałbym też wyeliminować ewentualne problemy ze sterowaniem zaworu upustowego. Jeżdżenie z niesprawnym może doprowadzić do uszkodzenia silnika.

        Kurcze przydałby się Lukas, z jego arsenałem serwisówek
        Last edited by Elwizardos; 07-01-2020, 22:59.
        Pozdrawiam Czarodziej
        Mój Szogun

        Comment


        • #6
          Auto już naprawione Niestety samemu się nie udało. Oddałem Hondę do zakładu specjalizującego się w elektronice samochodowej.
          Okazało się, że faktycznie jak gdzieś wcześniej czytałem był urwany przewód. Ja źle odczytałem... zrozumiałem kod błędu. Szukałem urwanego przewodu przy zaworze regulującym ciśnienie doładowania, a urwany był przy wtyczce od zaworu obejściowego turbiny.

          IMG_20200121_114338.jpg

          Panowie naprawili uszkodzenie i z tego co mi powiedział szef serwisu zabezpieczyli dodatkowo.

          IMG_20200121_112543.jpg

          IMG_20200121_114328.jpg

          Uszkodzenie powstało w wyniku drgań z powodu wadliwie zamontowanej wiązki. Nie powiedział, że jest to typowa usterka, ale, że temat jest mu znany. W okresie gwarancyjnym ASSO wymienia całe wiązki.
          Tak jak wcześniej opisałem, kilka takich przypadków znalazłem na amerykańskich forach i dotyczyło głównie 10 generacji.



          Znalazłem też informację, że koszt wymiany wiązki w ASSO to 100$, a sama wiązka kosztuje 12$. Nie mam pojęcia ile za naprawę wzięłoby ASSO u nas. Ja za całość zapłaciłem 200 zł netto, z czego 100zł to diagnostyka komputerowa, kolejne 100zł, to sama naprawa. Panowie uwinęli się w iście expresowym tempie. O 8 rano wstawiłem auto, a faktura była wystawiona o 9:15.
          Pozdrawiam Czarodziej
          Mój Szogun

          Comment


          • #7
            Zamieszczone przez Elwizardos Zobacz posta
            a powodem była wadliwa wiązka zasilająca solenoid, urwane kable; (...) izolacje wykonane z jakiś ekologicznych komponentów na bazie soi i pękają pod wpływem drgań. (...) o napięcie idzie a nie pracę zaworu.(...) a urwany był przy wtyczce od zaworu obejściowego turbiny. (...) Uszkodzenie powstało w wyniku drgań
            byliśmy blisko, kod usterki dobrze podpowiadał obszar, tylko trzeba całość obwodów prześledzić.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #8
              Tak, tyle, że nie mając schematu instalacji, albo doświadczenia we współczesnej elektronice samochodowej, to takie szukanie po omacku. Tym bardziej chylę czoła Panom z warsztatu, że sprawnie się uwinęli, no i uczciwie cenę policzyli.
              Kilka jazd już odbyłem, więc mam nadzieję, że będzie dobrze. Jeśli komuś coś takiego się przytrafi.... wiadomo gdzie szukać.
              Pozdrawiam Czarodziej
              Mój Szogun

              Comment

              Working...
              X