Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Błąd numer 9

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Błąd numer 9

    Witam,

    Dzisiaj, po włączeniu silnika, pojawił się taki o to błąd( w załączniku zdjęcie) , dodam, że autko wskoczyło od razu na wysokie obroty i pracowało nierówno, ponadto płynu chłodniczy był na poziomie poniżej wartości MIN.
    Mozę mi ktoś wytłumaczyć co to za błąd i czy może to mieć związek z instalacją gazu?
    Instalacja zostało założona około 3 tyg. temu, .
    proszę o pomoc
    Załączone pliki

  • #2
    A to błąd , czy informacja o przeglądzie z regulacją zaworów?

    Comment


    • #3
      Właśnie nie wiem... dlatego dodałem zdjęcie. ,
      czyli to oznacza regulacje zaworów?

      Comment


      • #4
        To jest informacja o zbliżającym się czasie regulacji zaworów, dokładnie za 7250km. Błąd związany z usterką silnika objawia się zapaleniem pomarańczowej lampki "check engine". Nierówna praca silnika może być związana z gazem.
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • #5
          Decydując się na LPG musisz wiedzieć kilka rzeczy.
          Zamieszczone przez delpiero02 Zobacz posta
          Instalacja zostało założona około 3 tyg. temu,
          kluczowe 3 kwestie:
          1. dbanie o prawidłowy poziom płynu chłodniczego.
          Zamieszczone przez delpiero02 Zobacz posta
          ponadto płynu chłodniczy był na poziomie poniżej wartości MIN
          układ chłodzenia był rozpinany w celu zamontowania mixera, w związku z tą operacją na pewno w jakimś stopniu jest zapowietrzony układ. Trzeba go odpowietrzyć, tzn. zapewnić mu warunki do odpowietrzenia on sam się odpowietrzy, pilnuj poziomu w zbiorniczku wyrównawczym i dolewaj do kreski max na zimnym silniku.
          Podczas jazdy na rozgrzanym silniku -ustaw ogrzewanie na HI ma MAx ciepło - oczekiwany efekt z kratek musi lecieć gorące powietrze - ustaw HI ciepło na 3-5km przed dojazdem do celu podróży i zostaw ogrzewanie na max. Jak silnik ostygnie rano przed jazdą sprawdzaj poziom w zb. wyrównawczym, jak brakuje - to dolewaj. Tak robisz co dziennie aż do momentu gdy rano juz poziom nie opadnie i się ustabilizuje.
          W związku z tym że rozpinane były węże istnieje ryzyko że może pojawić się jakaś nieszczelność np.na obejmie węzy chłodzenia związana z montażem. Dlatego co jakiś czas powiedzmy 1 w miesiącu nawet w lato otwierasz ogrzewanie ma HI max gorąco i musi być ogrzewanie czuć mocno. Jak nie będzie grzało to od razu sprawdź zb. wyrównawczy stan cieczy.
          Wystarczy raz przegrzać silnik i uszczelka głowicy wypalona. Pilnuj aby układ chłodzenia był wypełniony i szczelny! otwierasz tylko zb. wyrównawczy (nie chłodnicy) na zimnym silniku i tylko tam dolewasz.
          2. Ikonka zaworów. (Kod nr 9).
          Każdy silnik a szczególnie hondy muszą być regularnie sprawdzane i regulowane zawory. Przy instalacji LPG skróć interwał fabrycznego czasu. Fabryczny czas ustawiony jest dla benzyny, silnik nie wie że karmisz go gazem, dla gazu regulujemy zawory częściej niż dla benzyny, jeśli tego nie zrobisz silnik szybciej będzie brał olej, zawory mogą się wypalać, gniazda mogą ucierpieć. Zawory reguluj wcześniej zanim wyświetli się komunikat.
          3. olej silnikowy. w związku na wyższą temp pracy silnika rozważ oleje wysokopopiołowe w celu ochrony zaworów i gniazd, zapewnisz silnikowi dłuższe działanie bez brania oleju. Oleje o parametrach ekonomicznych nie nadają się do gazu, nie zapewniają silnikowi ochrony w czasie użytkowania jego kondycja spadnie i zacznie brać olej, a wtedy odwrotu nie ma. W związku z tym że to dodatkowo rocznik 2012 to bardzo skrupulatnie pilnuj tych rzeczy, bo ten temat znasz? to poczytaj szczególnie od wpisu #286
          Zużycie oleju Honda Civic 2012 V-TEC 1.8 benzyna

          Last edited by rambo7; 09-05-2019, 13:50.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Dziękuje, za odpowiedz, i uświadomienie mnie, mam zakupiłem to auto około miesiące temu, i ciągle się go "uczę" po lekturze związanej z braniem oleju dotyczącego tego rocznika, trochę się przeraziłem. Zwłaszcza,że autko zostało wyprodukowane w 2012 roku w Uk.
            póki co przejechałem około 2.5tyś km , nie zauważyłem poboru oleju, na bagnecie jest na poziomie jest w połowie. ( ale być może przed zakupem nie zwróciłem uwagi na to)
            Używam oleju Liqui moly 5w30
            teraz będe to bacznie obserwował?
            P.s

            Jak sprawdzić z którego miesiaca produkcji jest samochód? ( da się)
            pierwsza rejestracja Marzec 2013 roku, także być może problem z olejem nie będzie mnie dotyczył

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez delpiero02 Zobacz posta
              Używam oleju Liqui moly 5w30
              tu nie będziemy pisać na temat oleju, ale są co najmniej 3 rodzaje olejów LM o SAE 5W-30. Jeśli tak napisałeś tzn. podając tylko SAE tzn. że nie orientujesz się o olejach. Wyokopopiołowe ojej są wyłącznie jednego gatunku więc ustal co masz za olej bo widzę że nie wiesz. (najpierw podajemy ACEA a potem SAE. Czasy się zmieniły i dziś podając SAE w zasadzie to niewiadomo co tam wlane. W dziale "Silnik" masz napisane o oleju).
              Kierownik Działu Diesla

              Comment

              Working...
              X