Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Bliżej nieokreślony komunikat z wykrzyknikiem - co to może być

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Bliżej nieokreślony komunikat z wykrzyknikiem - co to może być

    Dzień dobry Panowie.
    W moim Civie IX wywaliło mi już po raz drugi taki komunikat.
    Za pierwszym razem było to ok 2-3 tygodnie temu i zniknął, gdy auto trochę postało.
    Od siebie dodam, że może to zbieg okoliczności, ale w obu przypadkach auto postawiłem na max. 2 godziny na parkingu, stało w słońcu i po załączeniu samochodu, wyskakiwał ten komunikat.
    Teraz wyskoczył przedwczoraj, utrzymuje się do tej pory.

    Jest to ikonka systemu start-stop i wykrzyknik.
    Z reguły pojawiała się jeszcze przyczyna, czyli np symbol autostop był przekreślony i była ikonka akumulatora czy A/C i było jasne o co chodzi. Teraz jest tak, że nie ma jakby podanej przyczyny, za to jest wielki wykrzyknik.

    Mam i tak kilka spraw do załatwienia jeżeli chodzi np o trzeszczenia i złe spasowania elementów.
    M.in. kolega, który modyfikuje swojego Civic'a IX na wersję "Type S" doradził mi abym udał się do Częstochowy. Tam jest ponoć porządny serwis.
    Pytanie tylko czy dojadę...


    W instrukcji szukałem komunikatów, ale takiego nie znalazłem.
    Załączone pliki
    Last edited by Onkel; 06-09-2018, 09:37.

  • #2
    Masz żółtą kontrolkę start-stop na blacie - oznacza to awarię jednego z komponentów systemu S/S. Na i-MID pokazuje się ta sama ikonka ale z wykrzyknikiem - według serwisówki oznacza wzrost rezystancji wewnętrznej akumulatora i jego zbyt słabą wydajność lub awarię konwertera DC-DC. Generalnie bez podpięcia i sczytania kodów z modułu "PGM-FI" się nie obejdzie.
    Nie jest to awaria uziemiająca auto, chyba że aku całkowicie wyzionie ducha.
    Last edited by Lukas; 06-09-2018, 09:41.

    Comment


    • #3
      Ok, dzięki za info. Ciężko mi powiedzieć czy trasy, które robię tak go żyłują.
      Do pracy ok 10 km w jedną stronę. Staram się nie podjeżdżać jak mam coś blisko.
      Sęk w tym, że zrobiłem z tym komunikatem 50 km i dalej jest.

      Klima nie chodzi, wszystko co niepotrzebne wyłączam... Jeżdżę na otwartych oknach i dalej coś.

      Comment


      • #4
        Może spróbuj jeszcze podładować akumulator przez noc.
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • #5
          Dziwi mnie to, bo w przypadku akumulatora tak jak i w instrukcji - symbol start/stop przekreślony i ikonka akumulatora obok.
          Wtedy się go ładowało.

          Comment


          • #6
            Dużo jeździsz z włączonym Econem?

            Comment


            • #7
              Ostatnimi czasy tak

              Comment


              • #8
                A tak swoją drogą, ECON nie powinien powodować mniejszego poboru energii skoro ogranicza kilka rzeczy łącznie z klimą?

                Comment


                • #9
                  ECON zmniejsza responsywność silnika oraz uklad sprężarki ktora jest napędzana mechanicznie przez pasek. Gdzie tu oszczedność energii?
                  Najwiecej energii zyskasz sciemniajac sobie na maxa zegarki na desce rozdzielczej

                  4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

                  If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
                  Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


                  Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

                  Comment


                  • #10
                    W czasie normalnej jazdy akumulator ładowany jest bardzo "oszczędnie" - napięcie w instalacji wzrasta do 14,4V praktycznie tylko w czasie hamowania silnikiem (hybryda, czy co) albo włączenia dużej ilości prądożernych odbiorników.
                    Mam wrażenie, że po włączeniu trybu ECON jest jeszcze gorzej tzn. ECON bardzo dba, aby silnika alternatorem nie obciążać...
                    był: Accord CL7 2004 Royal Ruby Red Pearl
                    jest: Civic FK2 Sport 2015 Brilliant Sporty Blue Metallic
                    sigpic
                    http://www.civicforum.pl/showthread....y-Blue-Metalic

                    Comment


                    • #11
                      Jazda na ECON w mieście to moim zdaniem szybsze wykańczanie całego napędu w aucie, najpierw akumulator, rozrusznik a potem silnik.. na zdrowy rozum, jak pomyśleć ile razy akumulator musi z siebie wydusić energii żeby ciągle zasilać rozrusznik to wiadomo, że alternator przez te krótkie chwile pomiędzy tymi odpaleniami w życiu go nie naładuje.. no i przy okazji w kość dostaje rozrusznik i sam silnik... a to wszystko po to żeby mniej paliwa spalać.. myślicie, że po co stosuje się olej 0W20, a no po to, że on ma współgrać z trybem ECON, po to żeby rozrusznik miał lekko ciągać tłoki silnika.. i sam silnik miał lekko w pracy.. a no po to żeby mniej zanieczyszczeń do środowiska wydech wypuszczał.. to wszystko jest powiązane ze sobą... ale kosztem naszych pieniędzy, bo taki tryb użytkowania auta doprowadzi go do przedwczesnego zużycia... no i kupuj następne!
                      Last edited by Grzechu; 06-09-2018, 13:45.
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • #12
                        Musiałem na chwilę wyjechać z pracy, 3 razy postój z wyłączeniem... przerywa muzykę...

                        Comment


                        • #13
                          Naładuj akumulator i zobaczysz co z tego wyjdzie.
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • #14
                            Nie wiedziałem, że ten Econ tak działa. Wychodzi na to, że nie warto go używać...

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                              Jazda na ECON w mieście to moim zdaniem szybsze wykańczanie całego napędu w aucie, najpierw akumulator, rozrusznik a potem silnik.. na zdrowy rozum, jak pomyśleć ile razy akumulator musi z siebie wydusić energii żeby ciągle zasilać rozrusznik to wiadomo, że alternator przez te krótkie chwile pomiędzy tymi odpaleniami w życiu go nie naładuje.. no i przy okazji w kość dostaje rozrusznik i sam silnik... a to wszystko po to żeby mniej paliwa spalać.. myślicie, że po co stosuje się olej 0W20, a no po to, że on ma współgrać z trybem ECON, po to żeby rozrusznik miał lekko ciągać tłoki silnika.. i sam silnik miał lekko w pracy.. a no po to żeby mniej zanieczyszczeń do środowiska wydech wypuszczał.. to wszystko jest powiązane ze sobą... ale kosztem naszych pieniędzy, bo taki tryb użytkowania auta doprowadzi go do przedwczesnego zużycia... no i kupuj następne!
                              Chyba piszesz o start-stop, ECON to trochę inna bajka i raczej niczego poza kierującym nie wykańcza

                              Comment

                              Working...
                              X