Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

HDS HIM (odcinek #1) - kasowanie inspekcji serwisowych w domu.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • HDS HIM (odcinek #1) - kasowanie inspekcji serwisowych w domu.

    Potrzebne narzędzia:

    Moduł HIM - dostępny na Aliexpress (np. https://www.aliexpress.com/store/pro...703829472.html)

    Laptop + Windows 7/10. Przetestowałem na Win 10 v1703 x64 - nie ma żadnych problemów z działaniem aplikacji HDS.

    HDS0.jpg

    Aplikacja Honda HDS, w miarę świeża wersja, np. 3.101.019.

    HDS-1.jpg

    Procedura:

    1. Podłączamy się do gniazda OBD2, uruchamiamy zapłon.

    2. Włączamy HDS i łączymy się z autem
    HDS-2.jpg

    3. Wybieramy HONDA SYSTEMS -> BODY ELECTRICAL -> GAUGES -> SERVICE REMINDER

    HDS1.pngHDS2.pngHDS3.pngHDS4.png

    4. Sprawdzamy czy data zczytana przez HDS zgadza się z dzisiejszą, akceptujemy klikając YES

    HDS5.png

    5. HDS wyświetla listę czynności serwisowych (przegląd A, B numery czynności od 2 do 9, bez numeru 6), liczbę kilometrów oraz liczbę dni pozostałe do wykonania danej akcji.

    Wybieramy myszką element który chcemy zresetować i wciskamy ENTER.

    HDS6.png

    Jak widzicie u mnie do wymiany oleju pozostało 27330 km (wymieniałem go 1800 km temu, z tego 1500 zrobiłem autostradą, dosyć optymistyczny jest ten monitor oleju).
    Do przeglądu B pozostało 15807 km lub 342 dni, zaś do regulacji zaworów 19407 km.

    6. Otwieramy ulubiony trunek i cieszymy się z wykonanej pracy.

    Na koniec lista czynności dopasowana do cyfr wraz z interwałami wymiany zalecanymi przez Hondę:

    A - przegląd 'A', wymiana filtra i oleju (max 20 000 km lub co 1 rok)
    B - przegląd 'B' (max 20 000 km lub co 1 rok)
    2 - wymiana filtra przeciwpyłkowego, sprawdzenie paska osprzętu i napinacza (co 40 000 km lub co 2 lata, osobiście wymieniam co roku bez względu na przebieg)
    3 - wymiana oleju w skrzyni biegów (co 120 000 km lub co 8 lat, ja stosuję interwał 60 000 km)
    4 - wymiana filtra paliwa, wymiana świec zapłonowych (co 120 000 km)
    5 - wymiana płynu chłodniczego (po 200 000 km lub 10 latach, następnie co 100 000 km bul co 5 lat)
    7 - wymiana płynu hamulcowego (co 3 lata)
    8 - wymiana filtra powietrza (co 60 000 km lub co 30 000 km w przypadku eksploatacji w zanieczyszczonym terenie, ja wymieniam co 20 000 km)
    9 - regulacja luzów zaworowych (co 100 000 km)
    Last edited by Lukas; 11-11-2017, 19:19.

  • #2
    Piękne. ASO w domu.
    Odometer zablokowany do edycji?
    Co się kryje za opcja Health check?
    Da się tam dezaktywować ASS?
    Inspekcje 3-8 już pokasowałeś?

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez roar Zobacz posta
      Piękne. ASO w domu.
      Odometer zablokowany do edycji?
      Co się kryje za opcja Health check?
      Da się tam dezaktywować ASS?
      Inspekcje 3-8 już pokasowałeś?

      Odometer zablokowany. Opcja health check przechodzi po wszystkich modułach do których HDS może się połączyć, agreguje i wyświetla kody błędów DTC.

      Start stopu nie da się dezaktywować, możesz jedynie podejrzeć zapamiętaną ilość uruchomień rozrusznika:

      untitled.jpg

      U mnie wyszło 6988 uruchomień co przy aktualnym przebiegu daje jedno uruchomienie auta na 11,66 km. Nie jest źle.

      Z opcji dostępnych dla start stop możesz:
      -wykasować zapamiętaną ilość uruchomień rozrusznika
      -wykonać 'forced write' tj. wpisać tam arbitralną wartość wybraną przez Ciebie.

      HONDA SYSTEMS -> PGM-FI -> ADJUSTMENT

      untitled2.jpg

      Co do inspekcji 3-8, to ja u siebie wyłączyłem całkowicie system przypominania o przeglądzie, nie jest mi do szczęścia potrzebny:

      1. Wybieramy HONDA SYSTEMS -> BODY ELECTRICAL -> GAUGES -> SETTING

      HDS7.png

      2. Wybieramy STOP SERVICE REMINDER

      HDS8.png

      3. Potwierdzamy, że zgadzamy się na wykonanie akcji która jest nieodwracalna, klikając 'YES'

      HDS9.png
      Last edited by Lukas; 11-11-2017, 11:24.

      Comment


      • #4
        Ładnie, chyba sprawię sobie, w końcu, pod choinkę tego HDS'a
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta

          A - przegląd 'A', wymiana filtra i oleju (max 20 000 km lub co 1 rok)
          B - przegląd 'B' (max 20 000 km lub co 1 rok)
          2 - wymiana filtra przeciwpyłkowego, sprawdzenie paska osprzętu i napinacza (co 40 000 km lub co 2 lata, osobiście wymieniam co roku bez względu na przebieg)
          3 - wymiana oleju w skrzyni biegów (co 120 000 km lub co 8 lat, ja stosuję interwał 60 000 km)
          4 - wymiana filtra paliwa, wymiana świec zapłonowych (co 120 000 km)
          5 - wymiana płynu chłodniczego (po 200 000 km lub 10 latach, następnie co 100 000 km bul co 5 lat)
          7 - wymiana płynu hamulcowego (co 3 lata)
          8 - wymiana filtra powietrza (co 60 000 km lub co 30 000 km w przypadku eksploatacji w zanieczyszczonym terenie, ja wymieniam co 20 000 km)
          9 - regulacja luzów zaworowych (co 100 000 km)
          Chodzi mi o regulację luzów zaworowych. W instrukcji obsługi znalazłem taką tabelę
          Luz zaworowy.jpg
          Co najdziwniejsze tabele terminów przeglądów w instrukcji obsługi zarówno dla diesla i dla benzyny nad tabelami jest napisane, "z wyjątkiem wersji europejskich". W tej tabeli regulacja luzów zaworowych jest co 40 000 km. To w końcu jak to jest w europejskich wersjach? Co 40000 czy co 100000km?

          Comment


          • #6
            Co niejasnego jest w stwierdzeniu „za wyjątkiem wersji europejskich” ?
            Regulujemy co 100 000 km i nie dyskutujemy.
            Zresztą gdy regulacja jest wskazana to słychać jak klepie/„cyka” klawiatura na rozgrzanym silniku. U mnie ponad 81 000 km i nie słychać niczego niepokojącego. W UFO R18A2 przy tym samym przebiegu klepanie było znacznie bardziej słyszalne.

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
              Co niejasnego jest w stwierdzeniu „za wyjątkiem wersji europejskich” ?
              Regulujemy co 100 000 km i nie dyskutujemy.
              Zresztą gdy regulacja jest wskazana to słychać jak klepie/„cyka” klawiatura na rozgrzanym silniku. U mnie ponad 81 000 km i nie słychać niczego niepokojącego. W UFO R18A2 przy tym samym przebiegu klepanie było znacznie bardziej słyszalne.
              Co niejasnego jest w tym stwierdzeniu?
              Chyba tylko to, że instrukcja jest w języku polskim, a Polska leży w Europie. Więc dziwne jest to, że w instrukcji obsługi samochodów sprzedawanych w Polsce brak jest tabel terminów przeglądów dla wersji europejskich, a są TYLKO "za wyjątkiem wersji europejskich".
              Poza tym czy na inne rynki (pozaeuropejskie) Honda nie produkuje samochodów z silnikami 1,4; 1,8 benzyna i 1,6 diesel?

              Comment


              • #8
                Bo w Europie masz wbudowany w komputer system przypominania o przeglądach, dlatego nie ma wzmianki o interwałach w instrukcji obsługi.

                Comment


                • #9
                  Ja powiem tak, nie ma co być za bardzo nadgorliwym.. jak nie klepią zawory to się nie odzywać tylko jeździć.. tak jak napisał Lukas.. Zazwyczaj auta zaczynają się psuć jak za często ktoś chce coś lepiej "wyregulować".. bo przy okazji regulacji, przypadkiem nasypie się syfu na wałki itp... itd.. Osobiście również będę nasłuchiwał jak zawory pracują i nie zamierzam się odzywać do nich póki nie usłyszę głośnego "cykania".. czy np. wyreguluję po 100tys.km. Teraz mam 44 tys. km przebiegu i rozgrzany silniczek pracuje cichutko jak szwajcarski zegarek..
                  Last edited by Grzechu; 12-11-2017, 13:30.
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • #10
                    Ja jeżdżę na LPG, więc na pewno interwał trzeba skrócić o połowę. A czekać, aż będzie słychać klepiące zawory ... jakoś mnie to nie przekonuje. Trochę się obawiam, że mogłyby się wypalić gniazda, więc chyba lepiej częściej zaglądać i ewentualnie regulować, niż pójść w wyższe koszty. A regulacja to max 1 godz. roboty + dzień bez samochodu (czekać przed robotą aż silnik wystygnie + kilka godzin po robocie)

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez rob1_s Zobacz posta
                      Ja jeżdżę na LPG, więc na pewno interwał trzeba skrócić o połowę.
                      Na LPG to co innego.. tu faktycznie trzeba skrócić interwał, tutaj na forum, któryś z użytkowników reguluje nawet co 20tys. km z gazem. ale pewnie wystarczy do 40tys. km.
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • #12
                        Różnie zalecają, jedni mówią 40 kkm drudzy 20 kkm, ja w poprzedniej honi VII 1.4 raz się zapomniałem i regulacja była po 60 kkm. Kumpel mechanik pytał co ja chce od tego luzu bo jest idealny. Ale generalnie trzymam interwał 40 kkm

                        Comment


                        • #13
                          Co jest pod zakladka adaptive damper control ? Oraz czy np takie parametry jak obroty biegu jalowego tudziez cos z pogranicza mapy tj zmiane cisnienia doladowania tutaj ustawimy?

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez radex99 Zobacz posta
                            Co jest pod zakladka adaptive damper control ? Oraz czy np takie parametry jak obroty biegu jalowego tudziez cos z pogranicza mapy tj zmiane cisnienia doladowania tutaj ustawimy?
                            Adaptive damper control to zakładka od zawieszenia adaptacyjnego czyli przełączanie normal/sport.

                            Map nie ruszysz HDS'em - to program do diagnostyki a nie tuningu.

                            Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
                              Adaptive damper control to zakładka od zawieszenia adaptacyjnego czyli przełączanie normal/sport.
                              I co tam moge zrobic inwersje ukladu? czy sprawdzic czy nie ma bledow? czy moze wyregulowac ?

                              Odnosnie biegu jalowego, da sie podniesc / zmiejszyc obroty?

                              Mozna przesunac odciecie zaplonu? Wylaczyc EGR? Albo zmienic warunki otwarcia?

                              Comment

                              Working...
                              X