Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Spadek mocy, check engine, katalizator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Spadek mocy, check engine, katalizator

    Witam,

    przejrzałem całe forum i nie znalazłem mojego problemu. Mianowicie, jestem posiadaczem Hondy Civic z roku 2012, benzyna najsłabszy silnik 1,3. Po roku użytkowania pojawiła się pierwsza awaria, silnik tracił moc,nie chciał odpalić. Po odczekaniu 30 min zapalił i pojechał. Na gwarancji wymieniono mi katalizator i problem rozwiązany. Po kolejnych dwóch latach problem powrócił. Ponownie serwis wymienił katalizator. Samochód pojeździł kolejny rok i problem po raz kolejny wraca. Niestety samochód nie jest już na gwarancji więc podejrzewam że Honda się wypnie.

    Pytanie czy spotkaliście się z czymś takim? Może czyta ten post mechanik z okolić Wrocławia który zna rozwiązanie tego problemu? Podejrzewam że jak pojadę do Hondy to każą mi wymienić katalizator a z doświadczenia wiem że na dłuższą metę rozwiązanie to nie jest skuteczne.

    Za każdą pomocną odpowiedź będę wdzięczny.

  • #2
    Wypróżnij puszkę a na drugą sondę załóż emulator.
    To tyle odnośnie kata,który tak naprawdę to pewnie sam padł ofiarą jakiejś usterki,albo paliwa ze stacji na "O" albo "S".
    Nigdy katalizator nie jest powodem tego że auto nie odpala,nie ma takiej opcji. Jest za to odwrotnie,to kat pada z powodu większości usterek które nie pozwalają na poprawny rozruch
    Czy ASO ustaliło powód przez który silnik nie odpalał?

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
      Mianowicie, jestem posiadaczem Hondy Civic z roku 2012, benzyna najsłabszy silnik 1,3. Po roku użytkowania pojawiła się pierwsza awaria, silnik tracił moc,nie chciał odpalić. Po odczekaniu 30 min zapalił i pojechał. Na gwarancji wymieniono mi katalizator i problem rozwiązany. Po kolejnych dwóch latach problem powrócił. Ponownie serwis wymienił katalizator. Samochód pojeździł kolejny rok i problem po raz kolejny wraca. Niestety samochód nie jest już na gwarancji więc podejrzewam że Honda się wypnie.
      Auto masz od nowości ? a po roku użytkowania kiedy padł ci ten katalizator jaki przebieg miałeś ? Podczas eksploatacji auta pojawiają się problemy z odpalaniem zimnego bądź gorącego silnika ? Kiedy check engine ci się zapalał ?
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • #4
        to ile masz km przejechane 760 tys? jak 3 katalizatory przerobiłeś? Nie jedź do mechanika, bo mechanicy są od zarabiania a nie gadania a już na pewno nie od pisania na forach a tym bardziej od czytania .
        Twoje auto przemówiło do ciebie, masz konkretne informacje trzeba z nich skorzystać !! masz Chek Engine - no to odczytaj kody!! będzie wiadomo co jest grane!
        Nie wiem czy "na sreberko da się w 9gen zrobić jak w 8gen, ale tu ktoś podpowie czy to możliwe: https://www.elektroda.pl/rtvforum/to....html#11645900
        odczytaj kody i napisz jaki jest symbol kodu DTC? wtedy napiszemy co szwankuje.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Samochód mam od nowości. Pierwsza awaria po roku, przebieg ok 20 tys. Aktualnie samochód ma 65tys przejechane. Przy pierwszej awarii podejrzewano paliwo bo zatankowałem na mało znanej stacji w jakiejś włoskiej wiosce podczas wakacji. Aktualnie tankuję na Shellu. Check engine zapalił się podczas jazdy.
          Problemy z odpalaniem na gorącym silniku. Po upływie 30 min odpalił bez problemu i pojechał dalej.

          65 tys. Samochód od nowości. Trzy katalizatory wymieniane w ASO na gwarancji. Dzisiaj byłem w ASO. Skasowali błąd i powiedzieli że zauważyli że jedna świeca była niedokręcona. Kazali jeździć i jak coś to wrócić. O dziwo nic za ta usluge nie policzyli.
          Last edited by rambo7; 20-09-2016, 21:59. Powód: po sobie stosuj Edycję

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez yankez84 Zobacz posta
            Aktualnie tankuję na Shellu
            Trafiłem...

            Zamieszczone przez yankez84 Zobacz posta
            Problemy z odpalaniem na gorącym silniku.
            Dobrze by było dysponować zestawieniem możliwie pełnej listy wartości z takiej akcji,kodem błędu i kontekstem wystąpienia jeśli jest możliwość wydobycia. tego z auta.

            Comment


            • #7
              Aso nie podało przyczyny padającego katalizatora ? Czyżby przez niedokręconą świecę? A problem z odpalaniem na gorąco znikł ?
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • #8
                ASO to generalnie wyrocznia i punkt odniesienia o ostatni ratunek, nie ma co biadolić na nich, jak nie ma sie do kogo zwrócić z pomocą to ASO nie wygoni.
                Zamieszczone przez yankez84 Zobacz posta
                Dzisiaj byłem w ASO. Skasowali błąd
                a zapytałeś ich o to o co prosiłem:
                Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                masz Chek Engine - no to odczytaj kody!! będzie wiadomo co jest grane!
                dobrze zrobili i gitara, ale Kod DTC nie jest tajemnicą! czemu nie poprosiłeś o Kod usterki ? ... będziesz tak do nich jeździł na odczytywanie kodów, nie chcesz wiedzieć niczego o usterce? pytasz na forum o jakąś pomoc, ale nie da się wróżyć z niczego. Poproś by następnym razem podali jaki był Kod albo spisz go sobie dokładnie. Tylko nie daj sobie wmówić historii jaką ma do powiedzenia mechanik, niech nic nie gada, kompletnie nic nie mówi o usterce, niech tylko powie jaki wygenerował sięKod? tu się dowiesz na forum czego dot. usterka.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Witam
                  Kiedy mi pojawił się check engine pojechałem do znajomego mechanika który odczytał błąd -w tej chwili nie pamiętam nr tego błędu , ale powiedział , że jest to związane ze zużytym katalizatorem (miałem przejechane ok. 210k) i zamontował ok 1,5-2 cm przedłużacz mosiężny (tulejkę) na czujnik(sondę?) który jest umieszczony z boku katalizatora , wykasował błąd i od tego czasu wszystko działa dobrze , ale u mnie nie było żadnych objawów tzn silnik i wszystko inne działało prawidłowo bez problemów z odpalaniem , czy spadkiem mocy . Te mosiężne tulejki-przedłużki podobno są dostępne do każdego auta (inny wymiar).

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez Andrzejko Zobacz posta
                    Witam
                    Kiedy mi pojawił się check engine pojechałem do znajomego mechanika który odczytał błąd -w tej chwili nie pamiętam nr tego błędu , ale powiedział , że jest to związane ze zużytym katalizatorem (miałem przejechane ok. 210k) i zamontował ok 1,5-2 cm przedłużacz mosiężny (tulejkę) na czujnik(sondę?) który jest umieszczony z boku katalizatora , wykasował błąd i od tego czasu wszystko działa dobrze , ale u mnie nie było żadnych objawów tzn silnik i wszystko inne działało prawidłowo bez problemów z odpalaniem , czy spadkiem mocy . Te mosiężne tulejki-przedłużki podobno są dostępne do każdego auta (inny wymiar).
                    To sie zaklada jak wycina sie katalizator. W ten sposób oszukuje się drugą sondę ze istnieje katalizator. Sposób stary jak sam katalizator
                    4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

                    If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
                    Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


                    Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

                    Comment


                    • #11
                      Po podłączeniu kompa do OBD2 pojawił mi się błąd P0420. Czy ktoś mógł by mi powiedzieć co to za błąd? Nie znalazłem nigdzie w necie jednoznacznej odpowiedzi czego ten błąd dotyczy. Pytanie drugie: chciał bym sobie kupić takie urządzenie podłączane do gniazda OBD2, zależy mi żeby nadawało się do civica IX, octawi II i III, pandy II i mazdy2.

                      Comment


                      • #12
                        Poczytaj https://www.civicforum.pl/showthread...ighlight=P0420

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez 11jacekj Zobacz posta
                          błąd P0420. Czy ktoś mógł by mi powiedzieć co to za błąd?
                          to dość popularny błąd i jest bardzo dużo informacji na ten temat. Ten błąd jest standardowy w każdym benzyniaku dlatego możesz czytać od 6 do 9 gen wszystkie tematy o sposobach naprawy bo są one identyczne.
                          Masz za młode auto by występowały takie problemy, no ale powszechnie wiadomo że jakość spada.

                          Zamieszczone przez 11jacekj Zobacz posta
                          Nie znalazłem nigdzie w necie jednoznacznej odpowiedzi
                          tak, bo większość szuka najpierw problemów wokoło katalizatora, dopiero po walce, miesięcznej, niektórzy półrocznej gdy nic nie pomaga a kasy już poszło, decyzja na wymianę kata.
                          Bywa też że kat zostaje popsuty w skutek usterki układu chłodzenia jak w tym przypadku, i wymiana kata nic nie da, a jeśli da to na krótko bo za jakiśczas znowu go trafi szlag.
                          Poczytaj temat, wczuj się jak byś to ty walczył, (my podpowiadamy) i zobacz jaki był finał: Nagły brak mocy podczas wyprzedzania ( DTC P0420)

                          i wystarczy że wpiszesz"Honda P0420" i tematów na forum dostajesz od razu ze 20.
                          Last edited by rambo7; 05-02-2021, 13:55.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment

                          Working...
                          X