Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Spadek mocy przy dodawaniu gazu + brak kontrolki o zmianie biegów

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Spadek mocy przy dodawaniu gazu + brak kontrolki o zmianie biegów

    Cześć,

    W mojej Hondzie (Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM) od tygodnia zaczął występować problem przy dodawaniu gazu.
    Samochód miewa momenty, w których nie reaguje na pedał gazu i po prostu "nie idzie". Muszę wtedy albo zmienić bieg na wyższy lub niższy, ewentualnie spuścić nogę z pedału i znów nadepnąć, aby samochód się pozbierał.

    Dodatkowo, nałożyło się to ze zniknięciem zielonej kontrolki informującej o zmianie biegu na wyższy/niższy.

    Czujnik położenia pedału/czujnika hamulca jest OK.

    Dodam, że pierwszy raz od kilku miesięcy, zamiast 95 na Orlenie zalałem EVO 95 z Mola.
    Last edited by Kamilko016; 02-03-2024, 18:28.

  • #2
    Zamieszczone przez Kamilko016 Zobacz posta
    pierwszy raz od kilku miesięcy, zamiast 95 na Orlenie zalałem EVO 95 z Mola.
    Mol to Orban czyli ruskie.
    Nie chce oczywiście wyrokować, ale poczytaj ten temat:
    Nagły brak mocy podczas wyprzedzania ( DTC P0420)

    generalnie związek może mieć z paliwem, a konkretnie z reakcją sond lambda na to paliwo. Na razie bm nie palikował, ale ..wyjeździł to paliwo do dna, aż będzie głębokie dno, i nalał to, co zawsze z Ptaka. I wtedy poczekać na powielenie się sytuacji.
    Zakładając że to rocznik 2012 czyli swój jakiś tam przebieg ma, to i jednak problemów z sondami też nie można wykluczyć.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Maiłem dokładnie to samo , problemem było nowe paliwo 95.

      Comment


      • #4
        MMoże dobrze byłoby sprawdzić czy na 98 (bez tych dodatków biopaliwa) pójdzie dobrze, no ale jednak tylko 95 zalecane do v-teca (?)

        Comment


        • #5
          Z racji jazdy na LPG zarówno do UFO jak i teraz do IX staram się przynajmniej co drugie tankowanie zatankować 98, ze względu na mniejszą ilość biododatków. Podobno teraz to nowe paliwo jak długo stoi, potrafi przez biododatki zarastać glonami, czy czymś takim Nie miałem nigdy problemów z odpalaniem.

          Comment


          • #6
            W reakcji hydrolizy triacylogliceroli następuje przyłączenie do glicerydu trzech cząstek wody, w wyniku czego powstaje cząsteczka gliceryny i trzy cząsteczki odpowiedniego kwasu tłuszczowego. Jedną z reakcji charakterystycznych jest również zasadowa hydroliza tłuszczów – reakcja zmydlania. Produktami są gliceryna i sole kwasów tłuszczowych (mydło). Ważnym zagadnieniem dotyczącym magazynowania, w tym oceny użytkowej biopaliw, to podatność na rozkład mikrobiologiczny, z czym wiąże się rozwój mikroorganizmów wywołany obecnością wydzielonej “wody” – kondensacji pary wodnej lub opadów atmosferycznych, gromadzących się na dnie, ściankach lub pokrywie zbiornika. Istotnym czynnikiem ich rozwoju to temperatura i obecność tlenu. Negatywnym skutkiem ich obecności w paliwach to przede wszystkim problemy logistyczno- operacyjne, które mogą pojawiać się podczas magazynowania, transportu i użytkowania. Powstanie znacznej ilości biomasy w FAME może być przyczyną zatykania filtrów w układzie paliwowym silnika lub wytrącanie szlamu i osadu na dnie zbiornika samochodu. Inne negatywne skutki tego zjawiska to wytworzenie kwasów organicznych jako produktu metabolizmu mikroorganizmów i destrukcja dodatków uszlachetniających. Należy podkreślić, że paliwa pochodzenia roślinnego – biopaliwa – są bardziej higroskopijne ze względu swój skład, a woda pojawia się w nich już na etapie ich produkcji.

            warsztat.pl
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              O ja ...IMG_0009.gif ..lę.

              Comment


              • #8
                rambo7 jesteś moim bohaterem

                Comment

                Working...
                X