Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Świst / szum na piątym i szóstym biegu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Świst / szum na piątym i szóstym biegu

    Witam wszystkich,
    od wczoraj jestem (jeszcze nie do końca) szczęśliwym posiadaczem Civika IX, w wersji Tourer.

    W trakcie jazdy na piątym i na szóstym biegu (na piątym zdecydowanie bardziej) w okolicy 3 tys. obrotów słychać delikatny świst, który staje się mocniejszy gdy mocniej nacisnę pedał gazu, oczywiści po wciśnięciu sprzęgła, dźwięku już nie ma.
    W trakcie oględzin auta tego nie wyłapałem, potem w drodze do siebie to zauważyłem. Generalnie samochodem zrobiłem 500km, w większości Ską, dźwięk się nie nasilał, i nie zmalał.
    Samochód jakiś czas temu sprowadzony do PL, wg książki serwisowej przed sprowadzeniem był serwisowany w ASO, potem właściciel w PL, dalej kontynuował serwis w polskim ASO. Ja go kupiłem w salonie, bo ktoś zostawił w rozliczeniu, jak brał nowy, więc historii za bardzo nie mam.
    I generalnie na ten moment jestem trochę przerażony, że może zaraz się szykować jakaś większa naprawa, choć niby jest rękojmia, ale do salonu mam 500km.
    Najbardziej cieszyłbym się, jak bym dostał odpowiedź, że ten typ tak ma, a ja po prostu jestem jeszcze przewrażliwiony.

    Może dodatkową wskazówką, będzie to że przy prędkościach od powiedzmy 115 w górę, wyczuwam delikatne drgania na kierownicy, na skrzyni biegów, na pedałach, ogólnie na samochodzie, poprzedni też tak miał, ale był ponad dekadę starszy, więc myślałem, w nowym tego nie będzie.
    Będę wdzięczny za każdą sugestię.

  • #2
    Swist moze byc od łożyska koła lub podpory półosi.
    Drgania to albo od niewyważonych kół lub wywalona poduszka pod silnikiem
    4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

    If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
    Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


    Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

    Comment


    • #3
      Dzięki za odpowiedź.
      Ten dźwięk to jak był był od łożyska, lub podpory, to nie było by w całym zakresie obrotów?
      Obecnie to, autentycznie, przy piątce szóstce, słychać w przedziale 2900 - 3200 obrotów.
      Opony nowe są, teraz nie pamiętam, ale nie mają więcej niż rok, więc w sumie przejadę żeby sprawdzić wyważenie.

      Comment

      Working...
      X