Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Elektrozawór sterujący ciśnieniem sprzęgła

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Elektrozawór sterujący ciśnieniem sprzęgła

    Hej, bardzo będę wdzięczny, gdyby ktoś byłby w stanie mi pomóc.

    Honda Civic IX 2014 rok, 1.8 automat

    Niestety, przy kolizji wyrwała się u mnie kostka od elektrozaworu, co poskutkowało że skrzynia zaczęła szarpać przy zmianie na wyższy bieg i pokazał się check engine. Znalazłem numer części (28260-RG5-004), ale dostępność minimalna, ASO 2700zł, tylko chińczyki jakieś za 200-350zł, lub opcja kupienia kompletnej używanej skrzyni za 1500-1800zł. Stąd moje pytanie, czy myślicie że jest to do uratowania? Do kogo mógłbym się zgłosić z tym? Lub czy może macie jakieś dojścia, aby taką część ściągnąć (może ktoś już miał podobny problem)? Alternatywa to chińszczyzna z aliexpress jakaś, ale trochę obawiam się będę szczery.

    W załączniku zostawiam foty wyrwanej kości.

    Dziękuję!


    1.jpg2.jpg3.JPG4.JPG

  • #2
    Ja bym próbował tam do wyjścia przylutować jakieś przedłużenie styków i wszystko pospinać i ładnie zabezpieczyć przed warunkami atmosferycznymi, bo widzę, że na zdjęciu jest dojście do styków, chodź ten po lewej to słabo, trzeba tam się trochę wdrapać żeby cyna dobrze chwyciła.. chyba, że wymontujesz ten elektrozawór i dasz do elektronika, żeby tam się porządnie wpiął z jakimś przedłużeniem wyjścia.
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • #3
      No właśnie mam zamiar w sobotę wymontować całość i to będzie chyba najlepsze opcja, żeby postarać się to naprawić jakoś. Zastanawiam się czy lutowanie nie popali czegoś, ale nie wygląda to jakoś tragicznie chyba.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez merloofy Zobacz posta
        Zastanawiam się czy lutowanie nie popali czegoś
        Mało prawdopodobne.. zresztą co masz do stracenia... ja bym próbował to naprawić, grunt to dobrze się tam wlutować i będzie działało.
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • #5
          Masz rację, dzięki wielkie za odpowiedź. Zobaczymy co tam wymyślą magicy elektrycy Miłego dzionka!

          Comment


          • #6
            zrób to sam dasz radę!
            zdecydowanie popieram podpowiedzi Admina, a szczególnie dlatego że można to zrobić dobrze i sporo oszczędzić. Jeśli to zrobisz zgodnie ze sztuką (lutowania) to będzie działać wieki.
            Jeśli bym podpowiadał to zrobił bym to mnie więcej tak:
            Wymontuj kilka elementów które przeszkadzają w manewrowaniu lutownicą przy tym siłowniku (to chyba tacka od akumulatora + aku to wszystko bym wymontował).
            Tą wtyczkę (siwą co odpadła) przygotuj tak by wcześniej lutownicą ocynować jej przewody. Zastosuj dobrą cynę, taką która się będzie szybko łatwo lepić dobrze, bywają cyny które są do dupy. A chodzi o to by nie grzać przewodów zbyt długo grotem lutownicy bo stwardnieją i może się coś potem kruszeć i łamać.
            Wtyczkę też przygotuj tak, (wyskrob nieco więcej "mięsa) aby dokładniej było widać przewody które będziesz lutował do siłownika.
            Podczas lutowania jak nie będzie aku w aucie to możesz bezpiecznie lutować nawet jak te kabelki trąca się o siebie.
            Sam zobaczysz czy dasz radę to zlutować tak jak jest? czy trzeba będzie wstawić po 2 krótkie ale elastyczne kabelki.
            Jak już zlutujesz te 2 przewody, to nie walcz z mocowaniem tej wtyczki do korpusu, bo tu ważne jest nie tyle mocowanie wtyczki tylko solidne trwałe i pewne połączenie lutowane tych 2 przewodów.
            Jak one będą solidnie pewnie i trwale zlutowane to będzie wszystko działać.
            Po lutowaniu oddziel przewody by się nie dotykały i nie klej żadnymi plastrami! po prostu tylko je oddziel tak by się nie stykały tę wtyczkę lekko osadź (zginając te kabelki pod wtyczką) tak by osadzić wtyczkę na tym miejscu skąd się wyrwała. Chodzi o to by zachować możliwość rozłączenia, ale znowu idzie o zabezpieczenie od wilgoci a nie umocowania.
            Umocujesz a przy okazji zaizolujesz (by nie było dostępu powietrza i wody) w miejsce osadzenia zalej to klejem lub silikonem do wysokich temperatur. Takie środki dobrze izoluja i uszczelniają, a mocowanie będzie na tyle się trzymać że delikatnie rozpinając kiedyś w przyszłości wtyczkę on się nie oderwie.
            Proponuję klej do szyb samochodowych czarny. Jest bardzo mocny, na początku jak posmarujesz będzie bardzo mazisty ale jak to stwardnieje będzie bardzo solidne połączenie.
            Odtłuść wcześniej miejsca styku na tyle ile się da, by klej miał się jak złapać. Pomiędzy wtyczką a siłownikiem jak będzie połączone lutowaniem zrobisz tam takiego klejowego "gluta" i osadzisz wtyczkę.
            Będzie ok.
            A cha taka tuba będzie dość droga w okolicach 50zł. więc ewentualnie podjedź do warsztatu z szybami i poproś o końcówkę z tuby by trochę zostawili.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Prezes dobrze pisze, musi być dobra cyna, trzeba też wyczyścić dobrze- odtłuścić, być może kalafonia się przyda, chodź ta jest w cynie... jedyne co mogę powiedzieć z doświadczenia, to takie rzeczy najlepiej robić na stole.. nie w aucie.. tam będzie po prostu bardzo niewygodnie i mało komfortowo.. nie ma jak to mieć przed oczami w ciepłym i dobrze oświetlonym pomieszczeniu, lepiej wymontować - jak się da to zrobić oczywiście.
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • #8
                estetyką się nie nie martw jak tam napaćkasz klejem, to ma być zrobione solidnie przede wszystkim połączenie trwałe lutowane i pewne.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  bardzo Wam chłopaki dziękuję serio!

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez merloofy Zobacz posta
                    bardzo Wam chłopaki dziękuję serio!
                    Nie ma sprawy, po to tutaj jesteśmy, żeby pomagać, rozmawiać itp.. Oczywiście, daj znać jak coś już zadziałasz, jestem ciekawe czy się wszystko uda.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • #11
                      Panowie, a pytanie, poniewaz znalazlem uzywana skrzynie do UFO, model wczesniej i tam widze po schemacie, byla wsadzona taka sama skrzynia prawda? Koles ma za 400zl uzywana skrzynie, lezy mu juz 5 lat na warsztacie, wiec zastanawiam sie czy ten elektrozawor ktory wyglada tak samo pasowalby? Numer czesci rozni sie bo u mnie jest 28260-RG5-004, zas w UFO bylo 28260-RPC-004. Dajcie znac co o tym myslicie prosze

                      Ja wiem, ze tanszym rozwiazaniem jest lutowanie tego, ale jestem troche lewy w tym wszystkim i wolalbym jednak zeby ktos to zrobil, wiec wole juz kupic uzywke i przelozyc po prostu ta czesc, a moze kiedys cos ze skrzyni mi sie przyda jezeli to byloby 1 do 1 to samo

                      Comment


                      • #12
                        ja bym lutował, nie wsadzałbym czegoś z innego pojazdu a szczególnie z UFo i-schift, to jest skrzynia starszego typu i bardzo zawodna. Najpierw zrób co możesz zrobić darmo, jak pojeździsz tak 5 lat to zauważysz że nie jest Ci potrzebna żadna inna skrzynia.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #13
                          Po kilku dnia prób, udało się! Dzięki wielkie chłopaki, śmiga aż miło

                          Comment

                          Working...
                          X