Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

CDV Delete - usunięcie zaworu opóźniającego sprzęgła

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • CDV Delete - usunięcie zaworu opóźniającego sprzęgła

    Witam, czy ktoś już stosował u siebie tego moda?
    Chodzi o usunięcie zaworu CDV w wysprzęgliku. Jego zadaniem jest oszczędzanie skrzyni, w przypadku osób nie potrafiących posługiwać się odpowiednio sprzęgłem. Zawór ten ma rację bytu w USA, ale w Europie raczej większość ludzi jeździ manualem i ten zawór potrafi być dość irytujący, szczególnie po przesiadce ze starszego auta. Koszt moda niewielki, ale nie znalazłem tutaj na forum podobnego tematu, a jestem ciekaw, czy ktoś już go nie przerabiał Poniżej zamieszczam instrukcję wideo, jak się pozbyć owego zaworu.

  • #2
    W sedanie wstawia się pompę (master cylinder) z Civica VII

    Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
    Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

    Comment


    • #3
      pablo_see ... o samej pompie sprzęgła wiem i nie jest ona tutaj problemem w ix gen'ie nawet jak byś wymienił tą pompę, to wysprzęglik i tak wolniej popuszcza łapę sprzęgła, przez co niektórzy mają 'kangury/szarpanie' przy wysprzęglaniu (szczególnie jak ktoś miał świeżutkie sprzęgło w poprzednim aucie z normalnym wysprzęglikiem i manewrował na parkingu półsprzęgłem bez gazu, to po przesiadce do ix będzie robił 'kangura' ^^). ja przesiadając się po przejażdżce z ix gen'a do swojego accorda vi gen z przyzwyczajenia podobnie odpuszczam sprzęgło, dodaje nieco więcej gazu i zawsze z piskiem opon ruszam jak jakiś nieogar (za dużo gazu, za długie wysprzęglanie) za to przesiadając się odwrotnie, z accorda do civica, auto robi 'kangury', bądź szarpnie (pół sprzęgło, minimum gazu, bądź wcale), co w accordzie nie występuje z racji tego, że nie ma tam tego durnego zaworka w wysprzęgliku wiadomo, że do wszystkiego da radę się przyzwyczaić ale człowiek nie po to kupuje auto ze stajni H, żeby jeździć jak przysłowiowy 'emeryt' skrzynia przez to może i faktycznie mniej cierpi, ale sprzęgło i zamach za to mają prze****ne

      Comment


      • #4
        Tu masz trochę temat pociągnięty. Można też autora podpytać czy wywalił w końcu.

        Od zakupu nie pasuje mi praca sprzęgła w Hondzie. Dziś trafiłem taki wątek w którym opisany jest proces usuwania zaworu i wrażenie z jazdy. Ktoś robił u siebie i co o tym myślicie??? Zabieg nie jest skomplikowany. https://www.civicx.com/forum/threads/clutch-delay-valve-delete-prl-ss-clutch-line-install-review.21587/


        Wysłane z mojego SM-G988B przy użyciu Tapatalka

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez gons2 Zobacz posta
          to wysprzęglik i tak wolniej popuszcza łapę sprzęgła, przez co niektórzy mają 'kangury/szarpanie' przy wysprzęglaniu
          A to łobuzy! Nie widziałem, że takie "ulepszenia" Honda stosuje.
          Jak przesiadłem się z Accorda VIgen do Civica VIIIgen to też jakieś problemy mam z płynnym ruszeniem. Gdzie w Accordzie każde ruszenie to bajka, a tutaj czasami ruszam jak młodziak świeżo po prawku. Żony VIIgen też nie mam problemu.
          Także łączę się w bólu. Może przemyślę sprawę i odżałuję 200zł na pompę Aisina plus dojdzie do tego reflash od Ralfiego i będzie lepiej się jeździło.
          Podejrzewam, że to kwestia elastyczności R18A2 w dolnym zakresie obrotów. Chcieli zapewne wydłużyć żywotność układu przeniesienia napędu.
          Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
          Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

          Comment


          • #6
            Honda kiedyś stawiała na hardcore,a teraz mamisynkuje.

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
              Tu masz trochę temat pociągnięty. Można też autora podpytać czy wywalił w końcu.

              Od zakupu nie pasuje mi praca sprzęgła w Hondzie. Dziś trafiłem taki wątek w którym opisany jest proces usuwania zaworu i wrażenie z jazdy. Ktoś robił u siebie i co o tym myślicie??? Zabieg nie jest skomplikowany. https://www.civicx.com/forum/threads/clutch-delay-valve-delete-prl-ss-clutch-line-install-review.21587/


              Wysłane z mojego SM-G988B przy użyciu Tapatalka
              o to to ustrojstwo właśnie ^^ szkoda, że temat zamarzł, a nikt jednak nie spróbował tego moda.

              jeden z większych rynków (USA), gdzie Hondy bardzo dobrze się sprzedają, narzekał na często padające skrzynie biegów w manualach, to i 'ulepszyli' system i teraz skrzynie nie padają, tylko tarcze sprzęgła i zamachy (są gotowe zestawy z zamachami w USA)
              poza tym nie rozumiem takiego systemu w Europie, gdzie większość ludzi przeważnie od początku tłucze manuala, a nie automat
              a żeby było ciekawiej, to wynalazłem taki oto rysunek (pod spodem), gdzie jak byk są do ix gen'a normalne wysprzęgliki, ale w jakich krajach to już nie znalazłem (widocznie w tamtych krajach ludzie nie mają automatów? bądź są bardziej ogarnięci w manualach niż reszta świata? nie wiem ). wiem tylko, że zamienny wysprzęglik (46930SNAA41 - z Civica VIII FD), jest praktycznie plug'n'play, tylko trzeba dobrać dodatkowo inaczej zagiętą rurkę (46970TR0A41), bądź ją dorobić
              9DtWqF0.jpg
              obstawiam, że u Ciebie pablo_see da radę strzelić ze sprzęgła nawet i na drugim biegu (kwestia opóźnienia tego 'tłumika' w pompie sprzęgła) albo dynamicznie wskoczyć i wylecieć ze skrzyżowania. w ix gen'ie nie ma takiej opcji .. silnik zaczyna drzeć japę, a i tak rusza jak starszy od niego accord, który w ciszy wskakuje tym samym tempem na skrzyżowanie.
              ja osobiście w niedalekiej przyszłości na bank zabiorę się za tego mod'a, bo nie jeżdżę tylko jednym autem, a tego typu 'ulepszenia' Hondy do mnie nie trafiają i prędzej załatwię w którymś aucie sprzęgło, niż dostosuję się do obu rozwiązań na raz
              myślałem tylko, że ktoś tutaj już przy tym majstrował i stwierdził, że sam CDV Delete wystarczy, bądź wymienił w tandemie pompę sprzęgła poczekajmy jeszcze kilka dni, to może ktoś się wynurzy i pochwali

              Comment


              • #8
                W X gen to bardzo częsty mod w USA. wywala to dużo ludzi. Między innymi firma znana tuningowa PRL MOTORSPORTS umieściła manual z wywalenia tego i opisała różnicę - oczywiście na plus.

                Wysłane z mojego SM-G988B przy użyciu Tapatalka

                Comment


                • #9
                  Co do CDV prościej jest zrobić małą dziurkę wiertełkiem 2 mm i wypchnąć zabezpieczenie, sam korek aluminiowy poprzez zalanie trochę płynu hamulcowego i pompowanie wyjdzie do oringa i łatwiej uchwycić szczypcami.
                  Last edited by maciej_mariusz; 09-06-2021, 06:45.

                  Comment


                  • #10
                    Dzisiaj to wywaliłem bo nie mogłem przyzwyczaić się do tej opóźnionej reakcji sprzęgła. Po wywaleniu sprzęgło działa o wiele precyzyjniej, tak jak w każdym innym aucie. Teraz można normalnie jeździć

                    Comment


                    • #11
                      Robiłeś to jak na filmiku powyżej czy - jak kiedyś widziałem na y.t.- na żywca bez demontażu z auta ?

                      Comment


                      • #12
                        Kupiłem używany wysprzęglik i z niego usunąłem ten zaworek, by ewentualnie móc wrócić do serii.

                        Comment


                        • #13
                          Cześć,
                          czy podmieniłeś wysprzęglik na ten bez zaworka?
                          Jeśli tak to jaki efekt?
                          Pytam, bo też myślałem, ze po przesiadce na Hondę przestałem umieć operować sprzęgłem
                          Czasem dwa tygodnie jazdy jest super i po chwili skacze jakbym po muldach ruszał - już nie wiem od czego zacząć.

                          Z góry dziękuję za odpowiedź.

                          Cześć,
                          jak się spisuje sprzęgło pow wywaleniu zaworka?
                          Pytam bo troche czasu minęło od Twojego wpisu.
                          Ja stoje przed tym samym problemem - raz super, a raz ruszam jak po mulach

                          Pozdrawiam
                          Last edited by rambo7; 08-05-2023, 14:07.

                          Comment


                          • #14
                            Tak jak pisałem w poprzednich postach - kupiłem używany wysprzęglik (by ewentualnie móc wrócić do serii) i usunąłem zaworek jak w manualu.
                            Zrobione ponad 25tys km i nadal jest jak w dniu jego usunięcia, sprzęgło łapie tak jak w innych autach, a nie dopiero chwilę po puszczeniu sprzęgła - nie wróciłbym już do seryjnego wysprzęglika.
                            Da się normalnie w korku na pół sprzęgle ruszyć bez "kangura".

                            Comment


                            • #15
                              Ciekawy mod.
                              Ja się w sumie przyzwyczaiłem już.
                              Poszukiwania wysprzeglika czas zacząć :P

                              Comment

                              Working...
                              X