Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Hatchback IX automat 1.8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Hatchback IX automat 1.8

    Witam.

    Mam kilka pytań odnośnie automatycznej skrzyni biegów, niestety instrukcji nie posiadam (więc jeśli ktoś z forumowiczów ma w wersji elektronicznej to chętnie przygarnę).

    1. Czy tryb sport można wrzucać podczas jazdy i czy jest jakaś procedura konkretna czy wystarczy wcisnąć przycisk na dźwigni i przesunąć w tryb S ?
    2. Czy manetki mogę używać w D i S czy tylko w jednym trybie, wystarczy samo kliknecie manetki ?
    3. Czy elektronika czuwa nad niebezpiecznym kickdownem czyli zrzuceniem np z 3 na 1 przez pomyłkę ?

    Z góry dzięki za info.

    Wysłane z mojego Redmi 5A przy użyciu Tapatalka

  • #2
    1. Tak, można. Po prostu przekładasz wajchę i tyle.
    2. Można używać w obu trybach. Użycie manetki na D powoduje przełączenie biegu (cyferka ma wyswietlaczu) i bieg jest tak długo włączony, dopóki elektronika nie uzna, że się zmieniły warunki. Wtedy numer biegu się gasi i skrzynia wraca do trybu pełnego automatu. Użycie manetki na S powoduje przejście w tryb ręczy (literka M i nr biegu). Biegi nie przełączają się w górę, jedynie elektronika dba o to, aby biegi przerzucać w dół wraz ze spadkiem szybkości - tak aby dodanie gazu nie spowodowało katowania silnika. Powrót do trybu automatycznego przez przerzucenie wajchy na D.
    3. No pewnie.

    Comment


    • #3
      Między D i S (i z powrotem) nie musisz wciskać przycisku na dźwigni. Przynajmniej w IX gen.
      Bo jeśli masz rocznik 2009 jak w opisie, to masz chyba VIII gen.

      Comment


      • #4
        Musisz, musisz. Z S na D nie musisz, ale trzeba się pilnować, bo na N można wrzucić.

        Comment


        • #5
          Faktycznie, pomyłka - bez guzika w dwie strony to N - D i D - N. Z D na S z guzikiem, z powrotem - bez.
          Lepiej byłoby chyba odwrotnie, bo faktycznie czasem zdarza się przesunąć z S za daleko, na N.
          Szkoda, że nie ma możliwości wyjścia z trybu manualnego przez przytrzymanie łopatki, jak w X gen.

          Comment


          • #6
            Z guzikiem S jest dobrze, bo jak np. skonczysz cofać to ciągniesz dźwignie maksymalnie do siebie i wiesz ze masz wrzucony bieg „D”
            - z tego co pamietam to chyba jak chwile jedziesz na manualu (tylko w D nie S), ale go nieużywasz to wskoczy na automat
            -fajną opcją za to jest przytrzymanie manetki + i ruszasz z dwójki

            Comment


            • #7
              W trybie D nie ma opcji MANUAL. Jest tylko chwilowe wymuszenie zmiany biegu. Na wyswietlaczu jest sama cyferka, nie ma literki M.

              Comment


              • #8
                Wszystko powyzej napisane sie zgadza. Pamietaj ze jak parkujesz auto (szczegolnie na wzniesieniu to najlepiej wyrobic sobie odruch takiej procedury:
                1) Parkujesz - masz D plus hamulec nozny
                2) Zaciagasz reczny
                3) Dajesz na N
                4) Puszczasz nozny - auto siada na recznym
                5) Wciskasz nozny zeby moc zmienic na P
                6) Zmieniasz na P

                Calosc jak sie nauczysz to wykonuje sie 2-3 sekundy - chyba skrzynia nie lubi byc na N wiec lepiej szybko

                Co to daje?
                Auto po takiej sekwencji siada na hamulcu recznym ( tylnym? ) a nie ''na biegu''. Przy parkowaniu nie ma to znaczenia ale jak pozniej bedziesz chcial odjechac i zmienic z P na D lub R to skrzynia na ktorej jest ciezar auta z kol zrobi takie malo przyjemne 'JEB'

                Nie zapomnij o wymianie oleju w skrzyni. Producent mowi 120 tys., ja zmienilem po 80. Olej mouesz sobie sprawdzic bagnetem (po prawej) u mnie ma taka zolta raczke. Olej sprawdza sie na rozgrzanym silniku po 60? sekundach od zgaszenia albo 30 - nie pamietam. Nowy olej ma czerwony kolor i wzglednie ladnie pachnie (inaczej niz ten silnikowy) moj olej do 60 tys km wygladal jak nowy - skontroluj swoj

                Comment

                Working...
                X