Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zatarty impulsator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zatarty impulsator

    Witam!

    Ostatnio pisałem o dziwnym zachowaniu kompa. Wymieniłem olej w skrzyni, po przejechaniu parunastu kilometrów auto zasypało mnie komunikatami o błędach w silniku i układzie kierowniczym, zniknęło też wskazanie prędkości. Winowajcą okazał się zniszczony impulsator (czujnik mierzący obroty skrzyni), piszę zniszczony ponieważ nie padł tak po prostu, a został dosłownie zeszlifowany przez skrzynie... Koszt nowego to około 300PLN. Czy ktoś z forumowiczów kiedykolwiek słyszał o podobnej sytuacji? Wymiana czujnika nie jest problemem, pozostaje tylko pytanie czy po wymianie skrzynia nie zetrze nowego czujnika w ten sam sposób.

  • #2
    Poszukaj może w dziale viii gen.
    Może tam ktoś miał taki problem, bo tutaj nikt raczej nie pisał.
    Oczywiście ważne poznanie przyczyny dlaczego tak się stało.

    Comment


    • #3
      Udało się rozwiązać problem impulsatora Po nieszczęsnej wymianie wygląda on właśnie tak:
      IMG_20190521_175530.jpg
      IMG_20190521_175618.jpg
      Impulsator został starty przez skrzynie ponieważ mechanik który najprawdopodobniej nalewał olej do skrzyni przez slot czujnika nie zwrócił uwagi na położenie podkładki. Prawidłowo założona znajduje się pomiędzy nóżką impulsatora a ścianką skrzyni i funkcjonuje jako dystans.
      IMG_20190521_175709.jpg
      Przy montażu podkładka zamiast trafić na swoje miejsce trafiła po prostu pod śrubkę. Jeśli ktoś planuje wymianę oleju w skrzyni i będzie wyjmował impulsator zwróćcie szczególną uwagę na podkładkę, za czujnik w ASO skasowali mnie 390zł a na rynku wtórnym jest nie do dostania.

      Comment


      • #4
        Niech mechanik się dołoży.
        Zapamięta na całe życie:

        Comment


        • #5
          I jeszcze olej w skrzyni ponownie do wymiany. Chyba nie bedziesz jeździł z tymi opiłkami...

          Comment


          • #6
            Właśnie mnie spotkało to samo. Po wymianie oleju w skrzyni biegów samochód przestał pokazywać prędkość, wywaliło błąd układu kierowniczego, a za chwilę silnika. Powrót do serwisu. Czujnik po wyjęciu go ze skrzyni wygląda dokładnie na zdjęciach makuRKR. Na chwilę obecną wsadzony z powrotem. W poniedziałek jadę do serwisu. Jak znam życie będą się wymigiwać, że to nie ich wina. Zobaczymy czy coś się uda wywalczyć, czy niestety będę musiał wyskoczyć z kasy.
            Jeszcze jedno. Może ktoś ma serwisówkę, gdzie jest rozrysowane jak powinna być prawidłowo założona podkładka, aby nie zepsuć impulsatora? Jak będę rozmawiał z serwisem, to może być przydatna.
            Last edited by rob1_s; 14-12-2019, 20:57.

            Comment


            • #7
              Właśnie jestem po wizycie w serwisie. I jestem pozytywnie zaskoczony. Mechanik, który to robił wziął temat na klatę i stwierdził, że nie jest pewien jak zakładał podkładkę, czy między stopkę czujnika, a blok skrzyni, czy normalnie pod łepek śruby. Nie był pewien też czy może ta podkładka wypadła jak wyjmował czujnik i dał nową we właściwe miejsce ale np niższą i to wystarczyło do podtarcia czujnika. Zdjęcie osłony i sprawdzenie, z której strony jest podkładka nic nie dawało, ponieważ w sobotę po ujawnieniu usterki podjechałem natychmiast do warsztatu i gość wyjął czujnik, aby go obejrzeć. A montując go z powrotem założył już podkładkę we właściwe miejsce. W każdym bądź razie warsztat zamówił czujnik, i jak tylko dojdzie mają mi dać znać i mam podjechać na wymianę.
              Można to podsumować krótko: błędy zdarzają się każdemu, ale ważne jak ktoś na nie reaguje.

              Comment


              • #8
                A to którędy ten twój mechanik wlewał olej, że uszkodził impulsator ? Przecież tego się nie rusza przy tej czynności..
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • #9
                  No właśnie, też chciałem o to zapytać - przecież otwór wlewowy i wylewowy oleju są w innym miejscu niż ten do impulsatora. Jedyne co mi przychodzi do głowy to, że mechanik odkręcił po kolei wszystkie śruby, które wystawały ze skrzyni.
                  Właśnie dlatego robię wszystkie wymiany sam - szkoda mi dać samochód, który lubię w ręce byle partacza...

                  Comment


                  • #10
                    To było robione w ASO innej marki. Olej spuścił przez otwór spustowy, natomiast nalewał pompką przez otwór po wyjęciu impulsatora. Jak stwierdził "tam jest lepszy dostęp". Generalnie to nie powinno mieć znaczenia, gdyby tylko wszystko poskładał, tak jak było wcześniej. Z drugiej strony chyba każdy by się pomylił. Jak masz śrubę i podkładkę to podkładkę dajesz zawsze (w tym wypadku okazało się, że nie zawsze) bezpośrednio pod łeb śruby, po to, aby dokręcając śrubę docisnąć element podkładką. No chyba, że to taka "pułapka" Hondy, żeby nieuważnych uderzyć po kieszeni :-))

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez rob1_s Zobacz posta
                      Olej spuścił przez otwór spustowy, natomiast nalewał pompką przez otwór po wyjęciu impulsatora. Jak stwierdził "tam jest lepszy dostęp".
                      Dobrze że nie miał pod ręką wózka widłowego, wystarczyło by spuścić olej,przewrócić auto za pomocą widłaka na dach i wlać świeży olej przez korek spustowy. Wtedy by miał łatwiejszy dostęp... A tak poważnie to rutyna ,pośpiech i bezmyślność prowadzi do takich sytuacji.
                      Last edited by piter77; 16-12-2019, 19:18.

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez rob1_s Zobacz posta
                        No chyba, że to taka "pułapka" Hondy, żeby nieuważnych uderzyć po kieszeni :-))
                        Jakaż pułapka, ten mechanik nie zna się na robocie, widać, że nie ma pojęcia o japońskich autach, Suzuki tak ma, Honda tak ma.. pewnie robi w Oplach.. bo tam się tak wlewa olej jak Tobie zrobił... bo żeby chodź z raz zajrzał do pierwszej lepszej instrukcji serwisowej to by wiedział, że w skrzyni są dwa korki: kontrolny/wlewowy i spustowy, a innych rzeczy się nie rusza... bo po co ruszać taki impulsator ? Żeby popsuć ? I masz tak się stało, popsuł... co gorsza opiłki z tego impulsatora poszły tobie w świeży olej i we wszystkie elementy skrzyni.. zaraz się okaże, że będziesz słyszał "gwiżdżące" łożyska.. bo niestety ale skrzynie w Honda są na to uczulone.. temu dba się o jakość oleju... ja bym na twoim miejscu, teraz, zażądał wymiany oleju na nowy.
                        Last edited by Grzechu; 16-12-2019, 19:37.
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • #13
                          Kontaktowałem się z ASO Honda. Przesłałem im zdjęcie impulsatora i stwierdzili, że nie ma potrzeby wymieniać oleju (impulsator został dużo mniej przytarty niż na zdjęciach w tym wątku), ponieważ przy eksploatacji jak ktoś "zazgrzyta" przy zmianie biegów, to tych opiłków będzie znacznie więcej, a nikt, komu trafi się zazgrzytać nie wymienia oleju po każdym takim zdarzeniu.

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez rob1_s Zobacz posta
                            ponieważ przy eksploatacji jak ktoś "zazgrzyta" przy zmianie biegów, to tych opiłków będzie znacznie więcej, a nikt, komu trafi się zazgrzytać nie wymienia oleju po każdym takim zdarzeniu.
                            Ale już na wstępie masz w oleju opiłki z impulsatora, a jak dojdzie jeszcze parę zgrzytów, to będzie ich 2x więcej niż normalnie.... tak czy siak, z tegoż powodu, że mechanik dał taką plamę bym po prostu zażądał wymiany oleju na świeży.. bo niby świeży a już zanieczyszczony metalem.
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • #15
                              Gdyby ktoś szukał czujnika to szukamy wg. tego numeru 28810-rpc-013 ja kupiłem u skośnego za niespełna 40 zł. (dostawa do paczkomatu, szło raptem 14dni)
                              I tym razem przy zakładaniu pamiętamy o podkładce o grubości 1,4mm.

                              Comment

                              Working...
                              X