Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

IX gen. hatchback automat - jaka skrzynia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • IX gen. hatchback automat - jaka skrzynia

    Mam szybkie pytanie, które nurtuje mnie od września, kiedy szukałem nowego auta. Wiem, że sedan ma klasyczny automat, ale jaka skrzynia jest w hatchbacku 1.8 - klasyczny, czy i-shift?
    W kapitaliźmie wszyscy gotowi są zawsze na najgorsze, u nas na najlepsze.
    Aerodeck
    Civic 4D
    Accord Aerodeck

  • #2
    najczęściej i-schit! po 2009 po jakiś modyfikacjach ale nadal jest to duże schit !!
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      najczęściej i-schit! po 2009 po jakiś modyfikacjach ale nadal jest to duże schit !!
      Troche mijasz się z prawdą bo po 2009 i-shift został zastał zastąpiony klasycznym automatem z sedana - który notabene brałbym w ciemno ale to się tyczy poprzedniej generacji (to tak na marginesie).
      W sobotę byłem oglądać 5D (mam zamiar kupna) i sprzedawcy w dwóch salonach nie potrfili odpowiedzieć jaki jest w nich automat, z netu wiem że 5-cio biegowy, ale jaki?
      Dlatego ponawiam pytanie - i-shift czy klasyczny?

      Comment


      • #4
        W IX genie są klasyczne automaty (o ile wiem i o ile jeździłem w 4D) ale ja widziałem trzy odmiany:
        1. mój z wersji Exe (ma manetki przy kierownicy)


        2. takie coś


        3. i jeszcze jeden bodajże tak jak powyżej ale bez biegów 1 i 2 (dokładnie nie pamiętam bo tamtą testówką jechałem chwilę ale na bank były 3 rodzaje)

        Wszystkie były 5-biegowe i IMO chodziły tak samo czyli IMO klasyczne.
        Załączone pliki

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez Joe Zobacz posta
          W IX genie są klasyczne automaty (o ile wiem i o ile jeździłem w 4D) ale ja widziałem trzy odmiany:
          1. mój z wersji Exe (ma manetki przy kierownicy)


          2. takie coś


          3. i jeszcze jeden bodajże tak jak powyżej ale bez biegów 1 i 2 (dokładnie nie pamiętam bo tamtą testówką jechałem chwilę ale na bank były 3 rodzaje)

          Wszystkie były 5-biegowe i IMO chodziły tak samo czyli IMO klasyczne.
          Ale to są chyba zdjęcia z sedana? w nim wiem że są klasyczne automaty a ja interesuję się wersją 5d.

          Comment


          • #6
            Automaty to 5-biegowe hydrokinetyki, ale nie polecam, ja mam w sedanie, skrzynia od ok 40 tys km szarpie przy zrzucaniu z 3 na 1-ke i serwis nic z tym nie chce zrobić - mówią że tak ma być, komputer nie wyrzuca błędów, mój przypadek nie jest odosobniony, ktoś na forum też pisał że tak ma, może komuś to szarpanie nie przeszkadzać ale mnie wkurza ....

            Comment


            • #7
              Mi na razie nic nie szarpie ale nie przekroczyłem jeszcze 40k. A ten ktoś kto pisał to tylko wspominał że czasami a nie cały czas jak dobrze pamiętam.
              Do 40k nie mam żadnych zastrzeżeń do automatu. Działa tak jak powinien.

              Comment


              • #8
                Witam serdecznie,

                Pozwalam sobie odświeżyć temat, z racji tego że przymierzam się do zakupu Civica z 2015 roku (w wersji Sport) z silnikiem benzynowym 1.8 i automatyczną skrzynią biegów.
                Również nie mogę znaleźć informacji co to dokładnie jest za skrzynia. Czy komuś się to udało?

                Comment


                • #9
                  Skrzynia w Civic-u to pięciobiegowy hydrokinetyk. Powtórzę to co wcześniej napisałem - nie polecam zakupu. Do 40 tyś. km skrzynia działała prawidłowo po tym przebiegu pojawiło się szarpanie przy zrzucaniu z 3 na 1 przed wyhamowywaniem. Być może jest to przypadłość tylko mojej skrzyni, być może komuś innemu by to nie przeszkadzało, mnie przeszkadza. Serwis nic z tym nie chce zrobić bo skrzynia nie wyrzuca błędów a na chodzenie i szukanie pomocy gdziekolwiek (sąd, rzeczoznawca itp) nie mam ani czasu ani zdrowia, pozdrawiam

                  Comment


                  • #10
                    Tylko automat

                    Witam
                    Ja też zamierzam kupić wersję z 2015 r. w automacie. Obecny mój Civic 5D to też automat z 2013 r., jest to klasyczny automat (mój drugi Civic w automacie). Na pewno już nie kupię manuala. Skrzynia sprawuje się bezbłędnie. Nic nie szarpie lekkie opóźnienie tylko przy włączonej klimie, ale mi to nie przeszkadza. Ja osobiście polecam.

                    Comment


                    • #11
                      A jaki masz teraz przebieg? W jakim stylu jeździsz, płynnie czy kopniesz po skrzyni? Czy ASO zasugerował kontrolę/wymianę oleju w skrzyni? Czy szarpanie objawia się jeszcze w innych warunkach, np. przy kickdownie?

                      Comment


                      • #12
                        Teraz mam 78 tys. wymianę oleju dlatego że szarpało zdecydowałem się zrobić przy 60 tys łudząc się że ustanie ale niestety, samochód zostawiłem na serwisie na tydzień czasu i stwierdzono że wszystko jest jak ma być choć faktycznie szarpie jak przyznali. Gwarancja się skończyła na razie jeżdżę bo co mam zrobić ale powiem tak że pierwsza hond i ostatnia, pozdrawiam wszystkich

                        Comment


                        • #13
                          A możesz jeszcze doprecyzować stwierdzenie "szarpie"? Odpowiedz też jeszcze na resztę pytań. Ja mam już niecałe 50k i mi skrzynią nieszarpie choć czasami przy kickdownach lub redukcji podczas dojazdu do skrzyżowań występuje coś co bym określił stwierdzeniem " twardo wchodzi bieg". Jeżeli to to samo co u Ciebie bo tak podejżewam no to czekamy razem na konkrety czyli kiedy skrzynia się wyspie lub nie. Moja chodzi jak narazie prawidłowo.

                          Comment


                          • #14
                            Szarpie przy redukcji z 3 na 1 bezpośrednio przed zatrzymaniem, można to określić jak to ująłeś "twardo wchodzi bieg" - czyli twardo wchodzi jedynka :-), poza tym wszystko ok, serwis powiedział "mimo że szarpie skrzynia będzie chodzić z 200 a nawet z 300 tys km i nic się nie powinno dziać" tylko że mnie pewnie przez te kolejne 200 - 300 tys km trafi szlag od tego szarpania ale ....kogo to obchodzi, na pewno nie Panów z serwisu hondy

                            Comment


                            • #15
                              Trudno przez klawiaturę opisać ale jeżeli u Ciebie jest to tak samo jak u mnie to nie jest to szarpanie. Szarpanie skrzyni AT wygląda tak jak byś na manualnej wciskał i puszczał sprzęgło bardzo bszybko i kilka razy pod rząd. Miałem okazję jechać autem z szarpiącym automatem i dosłownie narywało autem podczas ruszania. Ma się to nijak do "twardego wchodzenia biegów". Przynajmniej tak mi się wydaje a jedziemy na tym samym wózku i koloryzowanie faktów nic mi nie daje bo mam tę samą skrzynię.

                              Comment

                              Working...
                              X