Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Short Shifter do IX gen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Short Shifter do IX gen

    Nie jest żadną tajemnicą że bardzo wielu użytkowników VIIIgen ma na swoim pokładzie short shiftery mojej produkcji.
    Przypomnę że short shifter to taka modyfikacja mechaniczna która powoduje że skok lewarka góra/dół jest krótszy.
    Dzięki niej wielu osobom przestaje doskwierać problem zbyt szybkiej nogi na sprzęgle przy zmianie biegów kiedy to czasem coś tam zgrzytnie itp.
    Wprawnym osobom dla ruchu lewarka potrzebny jest tylko ruch palcami bez ruszania całym łokciem co daje poczucie lepszego komfortu.
    Szczerze to nie spotkałem się z kimkolwiek komu by taki mod niedpowiadał.
    Modyfikacja w VIIIgen polega na wydłużeniu ramienia lewarka od spodu, czyli od niewidocznej strony.
    Oś wahliwa drążka jest umieszczona tam po środku i wydłużając ramię na którego końcu zaczepione są cięgna do sprzyni biegów powoduje że ruch od góry, a więc tam gdzie część za którą trzymamy staje się krótszy.
    Czy ktoś byłby w stanie spróbować rozebrać tapicerkę w IXgen by ocenić czy mechanizm zmiany jest na tyle podobny do VIIIgen że od razu obecny shifter by pasował, ewentualnie jakie poprawki by musiały być wprowadzone?
    Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

  • #2
    informacja ciekawa ale jak to bywa ludzie przy nowym aucie niechętnie coś modyfikują szczególnie w okresie tzw. gwarancji bo boją się ją stracić. Myślę że jeszcze trochę czasu musi zlecieć zanim zaczną ludzie grzebać .
    No, ale czekamy może ktoś się zaprezentuje .
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Czy większej siły trzeba użyć do zmiany biegów ,niż bez short-shiftera?

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez poziomek Zobacz posta
        Czy większej siły trzeba użyć do zmiany biegów ,niż bez short-shiftera?
        Nie, "wysiłek" jest podobny, ale skok znacznie krótszy.
        C I V I ɔ - It Drives You. Mój R18Z4.

        Comment


        • #5
          Hej, jak tam w temacie short shiftera , jest coś forumowego czy tylko z portalu aukcyjnego ?
          No i czy ktoś taki posiada - montował itd

          Comment


          • #6
            Dołączam się do pytania. Widzę, że na portalu aukcyjnym jest coś takiego do kupienia, ale to chyba to samo co u chińczyka, więc nie wiem czy warto.

            Comment


            • #7
              Zrobię odkop, bo właśnie dzisiaj zamontowałem shorta dedykowanego do UFO. Taki zestaw za 30-parę złotych. W porównaniu z montażem w Ufo to jest po prostu kaszka z mleczkiem. Najwięcej czasu zabiera demontaż obudowy tunelu środkowego.
              Bardzo pomocny będzie filmik z yt:

              Po demontażu całą robotę wykonujemy przez to okienko.
              PXL_20250503_144858651.jpg
              Rozchylamy dwa druciki i wypinamy cięgno. Potem za pomocą blaszki z zestawu odpinamy niebieski element z tworzywa, zamocowany do drążka. Potem ten element mocujemy do naszego shiftera - ja wcisnąłem go na siłę, na stole, przez kawałek deski.
              Złożony shifter nakładamy na drążek i skręcamy. Niestety zapomniałem zabrać klej do gwintów, a chyba dobrze byłoby go użyć. Zakładamy cięgno.
              Efekt końcowy
              PXL_20250503_145614070.jpg
              Żadnego docinania, kombinowania. Pierwsza jazda dopiero jutro

              Comment


              • #8
                podrzuć linka do tego Shiftera

                Comment


                • #9
                  Takie coś kupiłem. Jak ktoś lubi to na alledrogo można kupić 3x drożej
                  Właśnie udało mi się znaleźć to na AliExpress:
                  47,11zł | LZONE - Adapter szybkiego zmiany biegów do Hondy Civic Type R 2006-2011 FD2 FN2 z krótką dźwignią zmiany biegów Turbo z kartą PQY + naklejką SSA01

                  Screenshot_20250504_100926_AliExpress.jpg
                  Tych trzech krążków nie użyłem - po pierwsze w IX potrzebne by były 4, a po drugie trzebaby rozkręcić całą tą ramę w kolorze kości słoniowej. To by się pewnie wiązało z rozpinaniem reszty ciegien, a nie miałem na to ochoty.
                  Edit
                  Wrażenia po pierwszej jezdzie:
                  1. Trzeba włożyć dużo więcej siły przy zmianie biegów. Nie żeby było za ciężko, po prostu potrzebna jest siła, a bez shorta nie jest potrzebna Nie przypominam sobie, żeby w Ufo różnica była aż tak duża.
                  2. Potrzeba więcej uwagi przy "celowaniu" w kolejne biegi, trzeba być bardziej precyzyjnym. Pewnie ręka musi się przyzwyczaić.
                  3. Nie ma żadnego problemu z każdym biegiem. Bez obudowy, "na sucho" po montażu trzeba było dobrze ucelowac w 5 i 6. Podczas jazdy wszystko jest ok.
                  4. Jak dla mnie super modyfikacja, mniej machania ręką, lepsza zabawa.
                  5. Myślę, że koniecznie przy shorcie trzeba zrobić akcję z usunięciem tego zaworka opóźniającego w wysprzegliku.
                  Last edited by pasikonik; 04-05-2025, 17:49.

                  Comment

                  Working...
                  X