Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jak nie zarżnąć sprzęgła i skrzyni?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Jak nie zarżnąć sprzęgła i skrzyni?

    Dzisiaj poczułem z nawiewów zapach jakby rozgrzanego metalu. Przed oczami stanęło mi sprzęgło (czy słusznie nie wiem). Co nawywijałem:
    1. Jechałem dość dynamicznie na trasie. Korzystałem z wysokich obrotów przy starcie na światłach, ale bez strzelania ze sprzęgła. Ruszałem normalne i jak zaczęło auto się toczyć to gaz w podłogę na 1dnce i pod czerwone pole , tak samo na 2jce. Trójka już delikatniej i potem od razu na 6tke.

    2. Hamuję często silnikiem, po redukcji z 6tki na 4kę miałem parę razy coś niewiele poniżej 4k rpm i wydaje mi się,że po jednym z takich hamowań właśnie poczułem swąd rozgrzanego metalu.

    3. Przyśpieszałem też często na 6tce od 120km/h licznikowe do 155km/h licznikowe.

    Więcej grzechów nie pamiętam. Jakie przyzwyczajenia powinienem zmienić aby nie zarżnąć skrzyni i sprzęgła?
    Jak z głową jeździć dynamicznie?
    Last edited by poziomek; 16-02-2014, 19:35.

  • #2
    Żadna z tych czynności nie ma złego wpływu na sprzęgło. A przynajmniej nie na tyle by spowodować "przypalanie" tarczy. Więc albo coś masz uszkodzone albo robisz coś nie tak.

    Comment


    • #3
      Taka jazda nie powoduje zepsucia sprzęgła - bo dodajesz gazu bez wysprzęglania - no chyba, że zmieniasz z międzygazem, to wtedy moze byc problem z dociskiem i tarczą sprzęgła.
      Używasz jednocześnie gazu i hamulca (prawa stopa) czy jezdzisz tradycyjnie ?

      Dodatkowo spalone sprzegło to nie zapach rozgrzanego metalu.
      Spaliłem 3 sprzęgła (na torze) i to faktycznie śmierdziało spalenizną raczej.
      Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
        Używasz jednocześnie gazu i hamulca (prawa stopa) czy jezdzisz tradycyjnie ?
        Jeżdżę tradycyjnie, nie przeginam raczej, ale czasami lubię pociągnąć do odcinki.

        Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
        Dodatkowo spalone sprzegło to nie zapach rozgrzanego metalu.
        Spaliłem 3 sprzęgła (na torze) i to faktycznie śmierdziało spalenizną raczej.
        Czyli nie ma się co martwić na razie na zapas

        Comment


        • #5
          Faktycznie, swąd palonego sprzęgła ma specyficzny zapach coś a'la palenie plastiku A moje pytanie jest inne: czy tej dynamicznej jeździe towarzyszyły równie dynamiczne hamowania? Jeżeli masz seryjne klocki, kilka takich ostrych hamowań potrafią je nieźle nagrzać i dać wycisk, zapach jaranych hamulców jest właśnie taki bardziej metaliczny - po jeździe poniuchaj, szczególnie w okolicy tylnych kół. Tam są małe klocki i dystrybucja siły hamowania w 8 daje im duży wycisk, poza tym z przodu to trudno powiedzieć czy ze sprzęgła czy z hamulców, tymczasem z tyłu raczej sprzęgła nie posiadasz
          ............................C I V I C
          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
          . .
          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

          Comment


          • #6
            U mnie natomiast pojawiają się wibracje drążka zmiany biegów w zakresie prędkości 2200 - 2500 orb/min. Wibracje czuć jak położę rękę na gałce. Poza tymi obrotami drążek jest spokojny. Nie wiem czy tak było od początku czy nie, poczekam do przeglądu w sierpniu.

            Comment


            • #7
              Hmm... przy takich obrotach w praktycznie nowym aucie moim zdaniem nie powinno być drżeń, jak już to na niższych obrotach. Ja w każdym razie nie mam takowych w swojej wcale. Zdecydowanie do zgłoszenia na przeglądzie.
              ............................C I V I C
              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
              . .
              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

              Comment


              • #8
                Jak Hania wezwie na przegląd to im zgłoszę, dodatkowo jak jadę na jedynce bez gazu po równym asfalcie, to czuje mrówki na kierownicy a wiem że wcześniej niczego takiego nie było

                Comment


                • #9
                  Koledzy, a jak sądzicie, częste pomijanie biegów może mieć jakiś negatywny skutek (np rozpędzając na 3 biegu pomijam 4 a czasem też 5 bieg i wrzucam "piątkę" albo "szóstkę", bo szybko mi wskoczyła 'setka' na liczniku)? Gdzieś kiedyś czytałem, że częste takie zabawy powodują rozsynchronizowanie się biegów? Prawda to czy wyssana bujda?

                  Comment


                  • #10
                    Bujda.
                    Nie ma to wpływu na zywotność skrzyni manualnej.
                    Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                    Comment


                    • #11
                      Z uwagi na uklad biegow w Civic bardzo czesto, od lat jezdze w sekwencji 1-2-6 i nie generuje to zadnych problemow.
                      ............................C I V I C
                      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                      . .
                      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                      Comment


                      • #12
                        Od kilku dobrych miesięcy chodzi mi po głowie takie oto pytanie: czy raz na jakiś czas przepałowanie silnika na wyższych biegach, czyli zaczynając od 3-ki ma znaczący wpływ na późniejsze spalanie. Czy dzięki takim praktykom, silnik się odmula i przez to pali nieco mniej ? Czy też jest to wierutna bzdura ?

                        Comment


                        • #13
                          Ta metoda jest zalecana w dieslach po to by nie osadzały się syfy na łopatkach turbiny - okresowe deptanie diesla na wysokich obrotach jest zalecane przez producentów. W wolnossącej benzynie raczej nie ma to znaczenia. Ja dla zachowania czystości silnika kupuję dwa razy w roku paliwo premium 98.
                          CIVIC IX 1,8/142KM

                          Comment


                          • #14
                            Samo "odmulanie" silnika to kolokwialne pojęcie
                            Jednak faktycznie w benzyniakach eksploatowanych w miescie, na krótkich dystansach, potrafią zapychać się lekko kanały olejowe w głowicy i wtryskiwacze. Olej pracuje w niskich temperaturach.
                            Z reguły dobrze robi porządne rozgrzanie silnika na autostradzie przy wyższych prędkościach obrotowych.

                            Z kolei mechanik, który robi mi silniki często mówi, że jednostajna jazda autostradami np. ciągłe 130 km/h też nie jest dla silnika zdrowa. Radzi co kilkadziesiat km zmieniac prędkośc o 10 km/h na tempomacie.
                            Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                            Comment


                            • #15
                              Koniecznie raz na jakiś czas trzeba pałować silnik na wysokich obrotach, tak żeby dobrze się rozgrzał, wypala się wtedy osadzony nagar na zaworach i głowicy, kiedyś w celu odmulenia mojej starej astry wlewaliśmy z kumplem - mechanikiem, wodę gazowaną przez dolot, silnik wtedy porządnie się rozgrzewał, ale po tym zabiegu chodził jak zegarek PS. tylko nie róbcie tego u siebie, moja astra była już wiekowa..
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment

                              Working...
                              X