Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Prędkość Vs przełożenie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Prędkość Vs przełożenie

    Witam.

    Temat interesujący tych co lubią depnąć . Chodzi oczywiście o prędkości maksymalne na danym biegu (czyli do odcinki).
    Zacznę od siebie:

    wersja: 4D Exe
    skrzynia: automat, 5 biegów
    1 bieg: 66 km/h
    2 bieg: 116 km/h
    3 bieg: 181 km/h
    4 bieg: bd (na razie :P)
    5 bieg: bd (pewnie nie będzie bo za mało mocy)
    Vmax: bd (na razie )

    A jak u Was ?

  • #2
    Z biegiem czasu również uzupełnię

    wersja: 5D Sport (IX)
    skrzynia: manual, 6 biegów
    1 bieg: 61 km/h (prędkościomierz trochę nie wyrabia, ale to ostania wartość jaką widzę na pierwszym biegu )
    2 bieg: 101 km/h
    3 bieg: bd
    4 bieg: bd
    5 bieg: bd
    Vmax: póki co 205 km/h, ale to na pewno nie był max, jak będzie okazja do sprawdzę

    PS: Alix już pisał w innym temacie prędkości
    Last edited by wildhedgehog89; 23-05-2013, 00:26.
    C I V I ɔ - It Drives You. Mój R18Z4.

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez wildhedgehog89 Zobacz posta

      PS: Alix już pisał w innym temacie prędkości
      O IX genie?
      Już widzę ale to było o VIII genie.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez Joe_79 Zobacz posta
        O IX genie?
        Już widzę ale to było o VIII genie.
        Masz rację, z tego co się orientuję to Alix ma piękną VIII, więc raczej o VIII. W moim wpisie dodałem jeszcze wersję Civica.
        Teoretycznie to bardzo podobne silniki, ale np. jak miałem 205 to czułem, że poszedłby jeszcze, ale wyjechał mi ktoś, gdzie Alix pisał, że 205/8 to max.
        No i w specyfikacji jest max 215 podane.

        Swoją drogą dobry temat!
        Last edited by wildhedgehog89; 21-05-2013, 22:56.
        C I V I ɔ - It Drives You. Mój R18Z4.

        Comment


        • #5
          Skoro o mnie mowa to co napisałem że jak dobrze pamiętam to:

          "jedynka do 61km/h, dwójka do 102, trójka do 147, czwórka do 182, piątka do 217, szóstka - to tylko autostradowy bieg do ekojazdy i auto zazwyczaj kończy rozmowę na 205-208 z braku mocy"

          Z jazdy 9gen hatchback 1.8 - silnik, układ jezdny i przełożenia są praktycznie dokładnie identyczne jak w 8genie. No dobra, nie jechałem piątki i szóstki do odcinki 9genem, ale patrząc po obrotach to zostało chyba tak samo. Nie ma ktoś z Was Autobahna w pobliżu...? Najlepiej sprawdzić Albo policzyć z przełożeń biegów - macie je na pewno podane w instrukcji obsługi - teraz już na stronie Hondy nie ma takich informacji, bo ważniejszy jest wybór kolorów i wyposażenia niż parametry mechaniczne, ech... Za chwilę będzie tak jak w USA, gdzie nawet czasów do setki w salonach nie znają bo nikogo to nie obchodzi (tam auto to taki jeżdżący mebel)

          Joe_79 - kurcze, ale to w tym automacie biegi strasznie długie!!!
          Last edited by Alix; 22-05-2013, 09:14.
          ............................C I V I C
          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
          . .
          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

          Comment


          • #6
            Alix, powiem Ci że sam jestem w szoku że 3-ka do 180 pociągła. Miałem w poprzednim aucie 4.4 pod maską i 3-ka kończyła się gdzieś koło 170. A tu 1.8 i O_O 180. Co ciekawe to żeby z Kickdowna 3-kę uzyskać trzeba jechać około 120 bo powyżej już 4-kę zapina i dupa z przyspieszenia.
            Tak się składa że do pracy dojeżdżam 15 km po A4 więc jest gdzie zapier..... ;D. Będę miał chwilkę to i 4-kę sprawdzę bo na 5-kę na bank mocy braknie.

            Comment


            • #7
              No to zobacz, bo jestem bardzo ciekawy jak to wypada...
              Ale może dzięki tak długim przełożeniom te automaty mniej palą - jak ostatnio pisał Tomaszzo...

              P.S.
              Jak będziesz na A4 w pobliżu Wrocka to możemy się kiedyś spotkać
              ............................C I V I C
              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
              . .
              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

              Comment


              • #8
                Jak tylko będę miał czas to spoko tylko że mnie raczej na górnym Śląsku szukaj.
                Na wakacje szykuje mi się trasa około 400 km w jedną to też zobaczę ile to spali (szacuje że coś koło 6 średnie wyjdzie).

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                  ... Nie ma ktoś z Was Autobahna w pobliżu...? Najlepiej sprawdzić Albo policzyć z przełożeń biegów - macie je na pewno podane w instrukcji obsługi - teraz już na stronie Hondy nie ma takich informacji, bo ważniejszy jest wybór kolorów i wyposażenia niż parametry mechaniczne, ech...
                  Szanowni dyskusja w tym temacie to raczej akademickie ćwiczenie z cyklu: "wiemy, że jajko zrzucone na beton z wysokości 2m sie rozbije, ale na wszczelki wypadek zróbmy eksperyment i niech każdy to sprawdzi - meldujmy o wynikach na forum"
                  Taki sam temat był juz wałkowany przy 8gen i zamiast deptać, można to policzyć:
                  2 * liczba Pi * [obroty silnika max] * [łaczne przłożenie układu przeniesienia napędu łacznie ze skrzynią na danym biegu] * [zewnętrzny promień opony]

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez TS3362 Zobacz posta
                    (...) [łaczne przłożenie układu przeniesienia napędu łacznie ze skrzynią na danym biegu] (...)
                    Jako laik motoryzacyjny nie rozumiem co miałeś na myśli w tym momencie.

                    Może jakiś przykład?

                    W temacie: https://www.civicforum.pl/showthread...496#post146496

                    Podawałeś trochę inny wzór:

                    Zamieszczone przez TS3362
                    Vmax = k/kb * OBRmax
                    Pomocne (podziękowałem w tamtym poście)!

                    Niemniej, można tutaj wpisywać wartości, o ile ktoś ma na to ochotę.
                    Last edited by wildhedgehog89; 27-05-2013, 11:49.
                    C I V I ɔ - It Drives You. Mój R18Z4.

                    Comment


                    • #11
                      ..........
                      Last edited by TS3362; 13-06-2013, 01:08.

                      Comment


                      • #12
                        Oczywiście, można wytężyć kaczan i wszystko pięknie wytłumaczyłeś, ale... dodatkowy powód na pociągnięcie parę biegów do odcinki nie jest taką złą alternatywą
                        ............................C I V I C
                        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                        . .
                        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                        Comment


                        • #13
                          wywody akademickie pozostawmy uczelniom. Ja tam wolę przegonić Hondę i zobaczyć co jest grane jak się depnie. Swoją drogą że Ci się chciało taki elaboracik walnąć ;D.

                          Comment


                          • #14
                            No i teraz widać czemu "fachowa" prasa motoryzacyjna zamienia się w żurnale

                            TS3362 - szacun! Kiedyś to policzyłem dla wszystkich biegów, gdzieś to nawet w domu mam. Na stronie honda.pl były nawet podane przełożenia poszczególnych biegów i przełożenie główne. Ogólnie to tak dość równo szło co około 50km/h do IV biegu, potem już słabiej

                            Comment


                            • #15
                              Nie no matematyka jest niezbędna - mi w żelazku wskazówka opiera się o obudowę licznika przy 210km/h, gdybym sobie nie policzył po przełożeniach z obrotów nigdy bym nie wiedział, że 244km/h jechałem A doświadczenia z GPSem lekko boję się powtarzać więc tym bardziej

                              Druga sprawa to jak piszesz powyżej i jak pisałem już wcześniej (post #5) - obecnie są już tylko obrazki i przełożeń biegów do IX nie widzę już na stronie Hondy ani w jej katalogu (w obu przypadkach tak było jeszcze w 8gen), jedyna nadzieja że jest w obstrukcji insługi... albo przejażdżka.
                              ............................C I V I C
                              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                              . .
                              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                              Comment

                              Working...
                              X