Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Źle wchodzi trójka w 1.4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Źle wchodzi trójka w 1.4

    Witam. Od dłuższego czasu zauważyłem źle działającą skrzynię przy wrzucaniu trzeciego biegu. Po prostu czasami nie potrafię wrzucić biegu i muszę kilka razy próbować. Większość przypadków jest OK, ale to "czasami" psuje mi humor dość skutecznie. Czy ktoś miał lub ma taki przypadek. Na pewno pojadę z tym do serwisu, ale wolałbym wysłuchać Waszych opinii przed wizytą w ASO.

  • #2
    Długo już jeździsz swoją Honda?

    Chyba masz nieunikniona wizytę w ASO..

    Comment


    • #3
      Ja zauważyłem, przyzwyczajony chyba do dość twardej srzyni w Clio, że w Civicu trzeba biegi zmieniać lekko, tzn. bez użycia siły. Biegi są krótkie, zwłaszcza jedynka i na początku wymagają wyczucia, ale po początkowym okresie jest OK. Takie są moje doświadczenia.Skrzynia biegów jest we wszystkich testach bardzo chwalona jako precyzyjna i krótka.

      Comment


      • #4
        Mam przebieg 6100 km i mam go od maja. Może bym to olał, ale dzisiaj na onecie w dziale moto jest ranking najbardziej i najmniej awaryjnych silników. Honda wypadła najlepiej, lecz moja radość trwała krótko, gdy to przeczytałem:


        Co o tym sądzicie. ludzie piszą o nowych civicach 1.4, jazz'ach oraz city.

        Comment


        • #5
          A może ktoś wie czy w Jazzie jest taka sama skrzynia co w Civiku 1,4 oraz czy jest różnica w skrzyniach między Civikiem 1,4 i 1,8. Warto też poczytać wpisy użytkowników VIII generacji czy tam taki problem nie występuje bo pewnie konstrukcja skrzyni się nie zmieniła.
          CIVIC IX 1,8/142KM

          Comment


          • #6
            Ja w salonie i na jeździe próbnej próbowałem skrzynie manualną ale w 1.8. Nie podobało mi się że ciężko mi 6-ka wchodziła.

            Comment


            • #7
              1.4 i 1.8 mają inne skrzynie. Nie słyszałem o problemach ze skrzyniami w 8gen, wcześniej były problemy w 1.4 i 1.6 w 7gen, ale to inne układy napędowe (D-seria vs L/R seria w 8/9gen). Jedź do ASO koniecznie. Moja skrzynka w 1.8 chodzi bajecznie od nowości, mimo że nie mam lekkiej ręki ani nogi... także coś jest nie tak. Dobre pytanie czy w 8gen i 9gen jest ta sama skrzynia w 1.4 - nie wiem.
              ............................C I V I C
              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
              . .
              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

              Comment


              • #8
                Ja na Twoim miejscu podjechalbym do ASO. Mogę wypowiedzieć sie tutaj o skrzyni w 1.8 8g. Samochod goni już 6 rok i ma problemy ze skrzynia. Uzyskuje go moja mama i ostatnio narzekała na wyrzucanie 1 i 3. Jeździłem wczoraj i faktycznie coś zaczyna być na rzeczy :/
                Ale ja kojarze z przekazów występowanie tego problemu od jakiś 2,3 lat. ( delikatnie i czasami). Jak Samochod był nowy, nie było z nim żadnych problemów.

                Ciekaw jestem czy skrzynię w 1.4 i 1.8 sie różnią. Muszę kiedyś popytać sie w ASO

                Comment


                • #9
                  myram to że wchodzi źle 3-ka to jeszcze nie powód do pogrzebu.
                  Problem o którym mowa w przytoczonym linku dotyczył wersji 1,4 w VII generacji i przekonany jestem że problem w VIII i IX został wyeliminowany, tak że nie panikuj!
                  Problem był nie z tym że nie wchodzą biegi a z rzężeniem łożysk słyszalne jako "tyrkotanie" na 3-4-5`tym biegu.
                  Nie siejmy zamieszania w tej sprawie.
                  Druga sprawa, czy tak we wszystko co piszą w necie można wierzyć? to zawsze żywa prawda? czasem trzeba się zastanowić.
                  Ręce opadają jak sie takie mało wiarygodne by nie powiedzieć bzdury czyta i poddaje dyskusji.
                  Prosta sprawa poczytaj forum i znajdź mi problem w tym temacie w VIII i IX generacji... bo ja nie znalazłem.

                  Swego czasu Honda prowadziła kampanię serwisową dot skrzyń biegów, wymieniali, naprawiali jak leci nawet samochody 6 letnie, to tajemnica nie była, wiec wielkie mi mecyje że jakiś cap gdzieś coś usłyszał i ... rozpisał sie żenujące biedaczysko
                  Więc koncern wiedział o problemie i go znał i co .. ? nic z tym nie zrobił i dalej klepie z felerem w VIII i IX genie? ... ale bzdury na kwadratowych kolach.
                  Last edited by rambo7; 06-02-2013, 12:12. Powód: pomyłka nie 4 ... a 3-ka :).
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Dzięki rambo7, bo wprowadziłeś swoim postem wewnętrzny spokój mojego sumienia . Poza tym moja "trójka" na razie jest OK, może parę razy po prostu "krzywo" wprowadziłem bieg i musiałem go poprawić. To na prawdę stało się może z 10-20 razy za te wszystkie miesiące. Ostatnio staram się bardziej uważać i sytuacja jest opanowana!
                    Jeszcze raz dzięki za uświadomienie.

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez myram Zobacz posta
                      (...)Ostatnio staram się bardziej uważać i sytuacja jest opanowana!
                      w ten deseń kolego , doookładnie ...

                      Nooo że tak powiem . Nie mówiliśmy jeszcze o tym że panowie i panie... mamy niestety "zaszłości" przyzwyczajenia z użytkowania skrzyń biegów 5-cio biegowych.
                      Obecnie skrzynia 6-cio biegowa staje się standardem w średniej klasie co za tym idzie wymaga precyzji trafiania wodzikiem w odpowiednie miejsce, i nie mówcie mi że nie zdarzyło się Wam "wsadzić z boku" ... w sensie nieprecyzyjnie!?.
                      W Civic jest to jeszcze całkiem nieźle, ale jak ktoś miał okazję przejechać się np Volvo S40 (po 2004r)..to to jest dopiero sztuka trafiania kompletna loteriada dla mnie stres bo nigdy nie wiem na 100% co wsadziłem.
                      Last edited by rambo7; 06-02-2013, 12:14. Powód: edit
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Nie wiem jak w Volvo ale w Hondzie było by znacznie prościej trafiać 5-kę i 6-kę gdyby jednak wsteczny był w lewo o 1-ki i 2-ki a nie w prawo od 5-ki i 6-ki. Przykład pierwszy z brzegu to manualne skrzynie w BMW (tych starych z lat 90-tych). A tak jadąc na próbnych jazdach miałem trochę pietra że wrzucę przy 160 wsteczny i będzie "chrup" ;D.

                        Comment


                        • #13
                          na szczęście jak już auto się toczy nie wsadzisz "R" rakiety jest blokada, pomyśleli o tym .
                          BYło by jak w tym kawale,
                          - panie czemu mi się non stop skrzynia rozlatuje?
                          - a jak pan jeździ ?
                          - no 1-ka, 2-ka, 3-ka, 4-ka, 5-ka, i ...R'-akieta .
                          Last edited by rambo7; 06-02-2013, 14:34.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            Wolałem nie sprawdzać ;D.

                            Comment


                            • #15
                              Skrzynia blokuje wsteczny przy 30km/h do przodu - nie da się go wrzucić, bez stresu. Mi się praktycznie nie zdarzało od początku nie trafić / nie dopiąć biegu za pierwszym razem, drogi wodzika są tu tak jasne, jak w żadnej skrzyni którą do tej pory macałem (no może poza tą genialną z Hondy S2000). Też wcześniej jeździem 5-biegami. Nie rozumiem w czym problem???
                              ............................C I V I C
                              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                              . .
                              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                              Comment

                              Working...
                              X