Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pomocy, silnik 1.8 v- tec IX generacji, na pierwszym cylindrze 1 bar.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Pomocy, silnik 1.8 v- tec IX generacji, na pierwszym cylindrze 1 bar.

    Witam wszystkich,
    Szukałem ale nic nie znalazłem, więc postanowiłem założyć nowy post.
    Oto mój przypadek.
    Osławiony silnik 1.8 benzyna w civic IX generacji z 2012 r. Przebiegi 205 tys.km.
    Brał olej w ilości 1- 1.5 na 1000 km.
    Od jakiegoś pół roku przy stałej jeździe np.70 km zapalała się kontrola check, innych problemów brak, zdiagnozowano jako Błąd katalizatora / sonda, nie stety nie pamiętam kodu błędów. Po jego kasowaniu spokoj na około miesiąc albo i mniej.
    Teraz w czasie jazdy na trasie pojawiła się migająca kontrolka check, brak mocy, ledwo co jezdzi. W warsztacie po podłączeniu do komputera wyszło wypadanie zapłonu na 1 i 2 cylindrze, wymieniono swiece na nowe irydowe, fakt stare były już fatalne, sprawdzone cewki były ok.
    Nie stety po wymianie jest tak samo, sprawdzono kompresję, na pierwszym cylindrze 1 bar na reszcie 12 bar.
    Co teraz robić, zakup innego silnika, naprawa? Szukam kogoś z Warszawy lub okolic, pomóżcie proszę.

  • #2
    Zależy którędy ciśnienie ucieka. Jak zaworami to można by zrobić głowicę. Jak pierścieniami to lepiej inny silnik. Biorąc pod uwagę branie oleju to raczej jednak inny silnik

    Comment


    • #3
      U mnie głowica poszła do regeneracji, dwa zawory wymienione + wymiana tłoków i pierścieni (https://www.civicforum.pl/showthread...669#post521669). Gładzie cylindrów były ok, ale było trochę płytkich rysek w dwóch cylindrach - podejrzewam że od odłamanego fragmentu świecy. Po remoncie przejechałem już 40 tys. km, nadal bierze olej, ale znacznie mniej - ok. 200ml/1000km. Test katalizatora wyłączony elektronicznie.

      Comment


      • #4
        Spalany olej zabił katalizator.

        Może to już nic nie pomoże, ale mozna jeszcze tanio luzy zaworowe sprawdzić - nie zaszkodzi i coś o tym pierwszym cylindrze sie dowiemy.
        Czy luzy przez te 205tys km były regulowane?

        Comment


        • #5
          Luzy były regulowane 8 tys. temu w serwisie Hondy.Dzwonilem wczoraj do nich, powiedzieli ze najlepiej było by sprawdzić kamerką co się stało z tym cylindrem ale to znów dodatkowe koszty. Zdecydowałem się kupić silnik po 2013 r. W serwisie powiedzieli ze od tego roku już problem , tłokami usunięty.Zastanawia mnie tylko katalizator i sondy, czt to może mieć wpływ na obecną sytuację z cylindrem.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez Michal77 Zobacz posta
            Luzy były regulowane 8 tys. temu w serwisie Hondy.Dzwonilem wczoraj do nich, powiedzieli ze najlepiej było by sprawdzić kamerką co się stało z tym cylindrem ale to znów dodatkowe koszty. Zdecydowałem się kupić silnik po 2013 r. W serwisie powiedzieli ze od tego roku już problem , tłokami usunięty.Zastanawia mnie tylko katalizator i sondy, czt to może mieć wpływ na obecną sytuację z cylindrem.
            Serio, nie lepiej aby ktoś ten silnik wcześniej zdiagnozował?
            Nie, o katalizatorze i sondach nie myśl.

            Comment


            • #7
              Silnik i tak brał olej więc naprawa jego też będzie dość drogą. W serwisie hondy powiedzieli ze oczywiście możemy ho diagnozować, wymienic tłoki ale koszt tego będzie znacznie większy niż silnik z wymianą. Jeżeli jest ktoś z Warszawy lub okolic i podejmie się weryfikacji, naprawy to chętnie przyjmę kontakt.

              Comment


              • #8
                Kupisz silnik z auta ze Szwablandi który będzie miał niby rok produkcji 2013, a będzie to data rejestracji tak naprawdę, a auto wyprodukowane w 2012 i wrócisz do tematu drugi raz... Musisz mieć vin auta z którego jest silnik.

                Poszło PW z kontaktem.
                Last edited by slepak; 15-02-2025, 13:20.

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez Michal77 Zobacz posta
                  Silnik i tak brał olej więc naprawa jego też będzie dość drogą. W serwisie hondy powiedzieli ze oczywiście możemy ho diagnozować, wymienic tłoki ale koszt tego będzie znacznie większy niż silnik z wymianą. Jeżeli jest ktoś z Warszawy lub okolic i podejmie się weryfikacji, naprawy to chętnie przyjmę kontakt.
                  Warszawa to jedz do JHM.com.pl zapytaj Rema co sądzi, co wyjdzie najtaniej najsensowniej. Opowiedz o wątku choć może zna nawet.
                  Zrobili setki swapów, wiele remontów, na pewno nic Cie nie kosztuje wizyta tam a może znajdziesz rozwiązanie.
                  Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                  Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                  Comment


                  • #10
                    Dziekuje za kontakt, skorzystam.

                    Comment

                    Working...
                    X