Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Tourer IX poduszki silnika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Tourer IX poduszki silnika

    Cześć, to mój pierwszy post, więc mam nadzieję, że trafiam w nim w odpowiednią sekcję. Opisuję oba problemy, na wypadek gdyby okazało się, że ma to jakieś znaczenie.

    Mam Tourera 1.8 IX po lifcie (2015/16) i co tu dużo mówić - ok 150.000 przebieg, auto jeździ na standardowych felgach 17" latem, zimą na 16". Kupiłem je jakieś 8 lat temu i do tej pory wymieniałem tylko płyny, tarcze, klocki, dwa razy padł akumulator. Więc ciężko narzekać... z drugiej strony, na to właśnie miałem nadzieję biorąc konkretnie ten egzemplarz.

    Natomiast, pojawiły się pierwsze wyzwania:
    1. Poduszki silnika - auto rwie na jedynce, trzeba ruszyć albo bardzo wolno, albo bardzo dynamicznie, inaczej auto zaczyna delikatnie kangurować i pojawiają się wibracje. Sprawdzone na warsztacie, diagnoza: poduszki silnika. Wymiana w aso ponad 4 tyś., w tym większość kosztu to same części. Ciężko znaleźć jakiś zamiennik - miał ktoś może podobną sytuację i może sie podzielić tym w jaki sposób to ogarnął? A może to nie to?
    2. Druga sprawa, na 3 tyś obrotów zawsze się dusi na chwilę i szarpie, a potem idzie normalnie. Na autostradzie w zasadzie na wyższych obrotach nie ma problemu, żeby wyprzedzić, natomiast raz załadowany na tempomacie pod górkę wywalił mi sprawdź silnik. Restart akumulatora i zniknęło, po drodze wyrzuciło jeszcze raz i więcej się nie pojawiło. Spalanie moim zdaniem wzrosło (średnio na pewno więcej w mieście, niż w trasie). Komputer podłączony, nie pokazał żadnych błędów. Czytałem o lambdzie i EGR, widzałem podobne wątki... Czy ktoś miał może podobny problem i go rozwiązał?


    Jeżeli jest ktoś z Trójmiasta, to kto jest najlepszy w Hondy jeżeli chodzi o serwisowanie?

    Dzięki z góry za wszystkie podpowiedzi.

  • #2
    Co do poduszek możesz je zregenerować, jest trochę z tym zabawy i koszt też nie mały poszukaj używki a najlepiej jak byś wyciągnął i zobaczył w jakim są stanie, raczej to szarpanie obstawiał bym sprzęgło a właściwie amortyzator pompy i zaworek CDV wysprzęklika skoro tylko przy ruszaniu.
    Jeśli chodzi o szarpanie przy 3000 tyś/obr wyłącza się i-VTEC i wtedy potrzebna może być większa dawka paliwa, czyli objawy niedomagającego filtra pompy lub przypchane sitko zaworu i-Vtec.
    Jednakże przyczyn może być kilka, świece, cewki,regulacja zaworów......
    Last edited by maciej_mariusz; 14-02-2025, 12:28.

    Comment

    Working...
    X