Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Po przejechaniu około 200km auto gaśnie - po ok 20 minutach odpala i jedzie dalej

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Po przejechaniu około 200km auto gaśnie - po ok 20 minutach odpala i jedzie dalej

    Cześć
    mam (w moich oczach) dość dziwny problem ze swoim Civiciem (1.8 B, 2014)
    Po przejechaniu trasy około 200-250 km mam sytuacje troche jakby zabrakło paliwa - dodaje gazu, a samochód nie reaguje - zwalnia. Nie pokazują się żadne błedy/komunikaty.
    Po zatrzymaniu kół silnik się wyłącza. Przy próbie odpalenia rozrusznik próbuje uruchomić auto, ale bezskutecznie.
    finalnie po około 15-20 minutach odpoczynku samochód normalnie odpala i jedzie dalej.

    Zdarzyło mi sie to jak dotąd 3 razy (na przeciągu ostatniego miesiąca), ale faktem jest że na co dzień jeżdżę nim raczej nie wiecej niż 20-30 km za jednym podejściem

    Czy ktoś się może spotkał z podobnym problem, albo ma pomysł gdzie szukać przyczyny?

  • #2
    Jakiś czas temu ktoś opisywał podobne problemy, właśnie ujawniające się w trasie.

    Jak pamiętam skończyło się na pompie paliwa.
    Znajdziesz pewnie ten temat jak chwilę poszukasz...


    P. S

    Trzymaj


    Dziś trasa 200km, temperatura na zewnątrz ok 35 stopni. Po 100 km przystanek na stacji, postój w cieniu, wszystko ok. Po 200 km dojeżdżam do celu, samochód zostawiony w pełnym słońcu. Wracam po 10 minutach - samochód odpala i gaśnie po 3 sekundach...następna próba - gaśnie po 2 sekundach. Przy kolejnych próbach już nie odpala, rozrusznik kręci, zero błędów na desce. Po podłączeniu prostego OBD II brak błędów, temperatura cieczy chłodzącej 94 stopnie. Po kolejnych 5 minutach wracam z miernikiem

    Comment


    • #3
      spróbuj "testowo" przejechać się z odkręconym korkiem paliwa.
      Może robi się podcisnienie + słabsza wydajność pompy....

      Może to też pompa..

      Comment


      • #4
        Jeśli będzie to podejrzana pompa paliwa to zamknij szyby i spróbuj usłyszeć jej pracę. Mówisz że rozrusznik kręci, to moim zdaniem sugeruje to że pompa działa. Po włożeniu kluczyka przekręć na ON II - powinno być słychać bardzo ciche "klik...buuuuu, klik". Jeśli tak się stanie to pompa ma prąd i działa.

        Zamieszczone przez Dagarick Zobacz posta
        mam sytuacje troche jakby zabrakło paliwa - dodaje gazu, a samochód nie reaguje - zwalnia.
        sytuacja o której piszesz jest dość mocno związana z tym przypadkiem, przeczytaj całość i na końcu rozwiązanie.
        Nagły brak mocy podczas wyprzedzania ( DTC P0420)

        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          dzięki!

          przeczytałem cały wątek. Różnica jest taka, że u mnie nie sypie CE
          no i u mnie sytuacja z gaśnięciem auta wystąpiła już trzy razy - za każdym razem po przejechaniu około 200-250 KM.

          to brzmi bardziej jak ten wątek wskazany przez @slepak, bo przypadek jaki tam jest opisany jest niemal bliźniaczy.
          Ale nie jestem do końca przekonany czy trzeba wymieniać cała pompę paliwa (ze wszystkimi akcesoriami, tak jak to zostało tam opisane).

          Na razie badam dalej, choć przyznam, że testowanie tego wcale nie jest takie proste - nie robię zbyt często takich tras



          Dodam jeszcze na koniec (po przeczytaniu tych wskazanych wątków), że
          1. we wszystkich trzech przypadkach jakie mi sie objawiły na zewnątrz było powyżej 25 stopni w cieniu, jechałem w pełnym słońcu i klima chodziła dość intensywnie - ustawiona na jakieś 19 stopni.
          2. zawsze tankuje na tych najbardziej znanych, "renomowanych" stacjach (zazwyczaj Orlen lub Shell)

          Na wszelki wypadek zaopatrzę się też w ten interfejs diagnostyczny - nie duży koszt, a może sie przydać.
          Last edited by Dagarick; 10-05-2024, 14:18.

          Comment


          • #6
            Nie zawsze jest tak, że w przypadku (dogorywającego) katalizatora ECM wygeneruje kod błędu. Bywa że zrobi tak, jak opisałeś i to jest też możliwe.
            Jednak z opisu i uzupełnienia wychodzi na to że jest reguła = temperatura zewnętrzna.
            Najbardziej podejrzana jest pompa paliwa. Kolejna regułą jest = nieregularność usterki. Występuje ten problem w zależności od pogody albo nawet od pory roku. Im temp. zewnętrzna wyższa to większe prawdopodobieństwo wystąpienia.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              co do katalizatora - przejechałem swoim civiciem 117 tys kilometrów (mam go od nowości). Z Waszych wypowiedzi we wskazanych wątkach wyczytałem, ze to raczej troche za mało żeby "zajechać" katalizator, ale wiadomo, niczego nie można od razu wykluczyć.
              Pierwsze opisane przeze mnie zdarzenie miało miejsce 1go kwietnia tego roku i od tamtej pory zrobiłem tylko dwie trasy >200 km i w obu przypadkach musiałem "studzić" auto żeby móc jechać dalej
              czyli jak narazie 100% dłuższych tras (temp zew >20 stopni) powoduje ten problem


              póki co wyjeżdżę też troche bardziej do minimum paliwo z baku, żeby wykluczyć, że zatankowałem w ostatnim czasie jakiś badziew.

              ewidentnie potrzebujemy więcej danych

              Comment


              • #8
                Witam, objawy typowe dla uszkodzenia czujnika położenia wału korbowego bądź wałka rozrządu, po rozgrzaniu silnika mikropęknięcia w łączeniu przewodu z cewką dają o sobie znać, nie wiem jak jest w hondzie ale w autach europejskich to częsta przypadłość zwłaszcza w benzynie, nie wiem kto produkuje czujniki dla Hondy ale jeśli są z Europy to tam bym szukał że względu na stosowanie cyny bezołowiowej. Komputery nie zawsze wyświetlają błąd. Daj znać jak zlokalizujesz usterkę

                Wysłane z mojego Pixel 7a przy użyciu Tapatalka

                Comment


                • #9
                  cześć

                  wracam do Was z finałem sprawy:
                  sprawa gaśnięcia zaczęła mi sie jednak nasilać - już nie musiałem przejeżdżać trasy, żeby mieć przymusowy postój. Z racji tego że na co dzień robię raczej krótkie odcinki, problem zaczął sie pojawiać po przejechaniu około 2/3 km + troche stania w miejscu na włączonym silniku (klima na full, bo na zewnątrz żar lał sie z nieba).
                  Na chłodnym silniku udawało mi sie przejechać nawet 10km.

                  Tak czy siak oddałem auto do okolicznego mechanika, na diagnozę.
                  problem mu objawił. Jego werdykt - na bank pompa przestaje pracować.

                  na wymianę umówiłem się już w ASO

                  Pompa - 2165 (za komplet - razem z filtrem)
                  Spinka przewodu paliwowego - 60
                  Robocizna - 590


                  Od momentu wymiany robiłem już krótsze i nieco dłuższe trasy ( max 200 km) i problem z gaśnięciem nie wystąpił

                  Comment


                  • #10
                    faktycznie, była to już spotykana sytuacja w IX genie, nie za często ale były tematy o pompie paliwa. Czyli kolejny raz w 9tce okazała się pompa.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment

                    Working...
                    X