Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Przebiegi autostradowe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Przebiegi autostradowe

    Witam.
    Chciałbym zmienić swojego Passata b8 2.0 TDI 190km, na Honde tourer 1.8 automacie lub kompakt w manualu.

    Do pracy mam 50km w jedyna stronę ( czyli 500km tygodniowo). Prędkości między 100-130. żadko, ale się zdarza 140-150. Nie zajade tego silnika przy takich kilometrach? Diesel Hondy odpada że względu na mało popularny i mógłby być problem z częściami.
    Ten silnik 1.8 143 km oczywiście do gazu. Polecacie Ten silnik na autostradę? I jak to będzie się miało do żywności. Dziękuję.

  • #2
    Zamieszczone przez Grzegorz04 Zobacz posta
    Witam.
    Chciałbym zmienić swojego Passata b8 2.0 TDI 190km, na Honde tourer 1.8 automacie lub kompakt w manualu.

    Do pracy mam 50km w jedyna stronę ( czyli 500km tygodniowo). Prędkości między 100-130. żadko, ale się zdarza 140-150. Nie zajade tego silnika przy takich kilometrach? Diesel Hondy odpada że względu na mało popularny i mógłby być problem z częściami.
    Ten silnik 1.8 143 km oczywiście do gazu. Polecacie Ten silnik na autostradę? I jak to będzie się miało do żywności. Dziękuję.
    A jesteś w stanie samemu zrobić regulację zaworów? Ta czynność jest bajecznie prosta ale jak ktoś nie ma żyłki majsterkowicza to może być ciężko a usługa u mechanika różnie kosztuje i nie każdy jest w stanie to zrobić bez instrukcji serwisowej. Silnik świetnie znosi lpg, natomiast instalacje nie są tak idealne jak układ paliwowy fabryczny i może dochodzić do rozstrojenia instalacji lpg co może powodować szybsze kasowanie luzów zaworowych. Jeżeli instalacja jest w pełni sprawna i luzy na wydechu ustawisz na 0,27(ja mam 0,28 a przy następnej regulacji zrobię 0,30) to możesz regulować co 40 tyś km, ale jeżeli nie jesteś pewny instalacji i ustawień zaworów to max co 30 tyś km. Uszczelkę pokrywy zaworów nie wymieniaj, chyba że pocieknie, ale to najczęściej z powodu złego montażu lub już założonego najczęściej niepotrzebnie zamiennika.
    Last edited by gkill; 22-08-2023, 07:38.

    Comment


    • #3
      Wiem wiem, że trzeba uwazać bardziej na luzy w gazie. Z tym nie bedzie problemu. Przed Paskiem miałem Accorda VII tez z gazem lecz nie robiłem przebiegów autostradowych.
      Czyli mam rozumieć, że wystarczy kontrolować luzy zaworowe i będzie śmigać bezawaryjnie na autostradzie i wytrzyma te prędkości beż problemu?

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez Grzegorz04 Zobacz posta
        Wiem wiem, że trzeba uwazać bardziej na luzy w gazie. Z tym nie bedzie problemu. Przed Paskiem miałem Accorda VII tez z gazem lecz nie robiłem przebiegów autostradowych.
        Czyli mam rozumieć, że wystarczy kontrolować luzy zaworowe i będzie śmigać bezawaryjnie na autostradzie i wytrzyma te prędkości beż problemu?
        Tak wytrzyma bez problemu, tylko odpowiedni olej do warunków użytkowania dobrać.

        Comment


        • #5
          A czemu miałby nie wytrzymać? 100/130 km\h to normalne prędkości, skrzynia krótkich przełożeń nie ma jak np Accord VII z 2.0.

          Mam autostrady pod nosem bez limitów prędkości i jadąc nocą blokuje tempomat na wyższe prędkości i nic się złego nie dzieje.

          Radzę się tylko przejechać Tourerem z AT, bo po 200 konnym dieslu osiągi będą znacząco gorsze, do tego automat robi też swoje (gorsze osiągi niż analogicznie 1.8 Mt), a też przed 1.8 Mt miałem klekota z taką mocą jak u Ciebie.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez slepak Zobacz posta
            a też przed 1.8 Mt miałem klekota z taką mocą jak u Ciebie.
            Kolega ma ufo z 2,2 ictdi i w życiu nie nazwałbym go klekotem, ten silnik naprawdę wyróżnia się spośród całej konkurencji , naprawdę diessel co chodzi jak benzyna. Natomiast 2,2 idetec chyba już tak nie chodzi.

            Comment


            • #7
              Poza tematem zrobiłem 200 tysięcy 2.2 icdti i go miałem na myśli, dla mnie diesel to klekot i tyle, bez zagłębiania się jak głośno chodzi, ale owszem 1.9 tdi na pompo wtryskach to ten dźwięk niezapomniane przeżycie P 25 letni diesel 1.7d astry chodził lepiej, a ten silnik pamięta jeszcze czasy kadeta 1.6

              2.2 i-dtec chodzi jeszcze kulturalniej.

              Comment


              • #8
                Prawdziwe auta skończyły się wraz z nadejściem XXI wieku - to bardzo często powtarzany slogan podważający trwałość i niezawodność nowszych konstrukcji. Jak się jednak okazuje, nadal istnieją modele zdolne...

                Co prawda 8 gen i wersja na stany.

                Comment


                • #9
                  Ja mam 7 letniego turasa i 175500 aktualnie. Nic się nie dzieje. Z tym, że na samej benzynie tylko nakręcone.

                  Comment


                  • #10
                    weź pod uwage jeszcze że ten Accord VII miał 5 biegów i na autostradzie przy 120km/h miał 3tys obr. a Tourer ma 6 biegów i przy 120km/g ma ile 2,2tys obr?
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      W accordzie(MT) z R20A3 przy 120km/h mam 3000 obr/min na 6 biegu, więc w civicu taurer będzie to samo..

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                        W accordzie(MT) z R20A3 przy 120km/h mam 3000 obr/min na 6 biegu, więc w civicu taurer będzie to samo..
                        w MT tak, ale autor chce skrzynię AT, więc tutaj obroty będą zdecydowanie niższe.
                        Geeeralnie w Civicu 8 i 9 gen skrzynia AT to zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż MT ze względu na dłuższe ostatnie przełożenie.
                        Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                        Comment


                        • #13
                          Racja z tymi obrotami, szkoda tylko że osiągi spadają tak bardzo w AT jak się porówna jak jeżdżą faktycznie a nie cyferki z katalogów , a przed zakupem swojej IX przesiadłem się z jednego do drugiego.

                          Z drugiej strony strony nie ma dramatu z obrotami, są znacznie krótsze skrzynie Mt jak np 3100 przy licznikowych 100 km/h

                          Comment

                          Working...
                          X