Witam, podobnego wątku nie mogłem znaleźć, więc...
Zakupiem civic IX 2013 1.8 140km hb (przebieg 127tys) , z systemem S/S i akumulatorem EFB 60Ah.
Po włączeniu silnika (zimny silnik), napięcie pokazuje 14.4-14.5 - idealnie.
Ale po przejechaniu kilku km, na obciążonym silniku (wciśnięty pedał gazu) spada do 12.5-12.7.
Gdy puszczam gaz spalanie na komputerze spada do 0 i alternator zaczyna ładować (14.5).
Gdy się zatrzymam na skrzyżowaniu i stoje na luzie napięcie pokazuje ok 12.5 - i to mnie trochę martwi, poprzedni właściciel mówi że to jest prawidłowe.
Do tej pory jeździłem avensis t25 ładowanie jest stałe powyżej 14v.
Gdzieś na forum przeczytałem że podobno jest sterownik który zarządza ładowaniem (i tylko ładuje jak potrzebuje), ale nie jestem pewny.
Czy to prawidłowe zachowanie ?
Zakupiem civic IX 2013 1.8 140km hb (przebieg 127tys) , z systemem S/S i akumulatorem EFB 60Ah.
Po włączeniu silnika (zimny silnik), napięcie pokazuje 14.4-14.5 - idealnie.
Ale po przejechaniu kilku km, na obciążonym silniku (wciśnięty pedał gazu) spada do 12.5-12.7.
Gdy puszczam gaz spalanie na komputerze spada do 0 i alternator zaczyna ładować (14.5).
Gdy się zatrzymam na skrzyżowaniu i stoje na luzie napięcie pokazuje ok 12.5 - i to mnie trochę martwi, poprzedni właściciel mówi że to jest prawidłowe.
Do tej pory jeździłem avensis t25 ładowanie jest stałe powyżej 14v.
Gdzieś na forum przeczytałem że podobno jest sterownik który zarządza ładowaniem (i tylko ładuje jak potrzebuje), ale nie jestem pewny.
Czy to prawidłowe zachowanie ?
Comment