Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Alternator - raz ładuje, raz nie, czy ten 'typ' tak ma ?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Alternator - raz ładuje, raz nie, czy ten 'typ' tak ma ?

    Witam, podobnego wątku nie mogłem znaleźć, więc...
    Zakupiem civic IX 2013 1.8 140km hb (przebieg 127tys) , z systemem S/S i akumulatorem EFB 60Ah.

    Po włączeniu silnika (zimny silnik), napięcie pokazuje 14.4-14.5 - idealnie.
    Ale po przejechaniu kilku km, na obciążonym silniku (wciśnięty pedał gazu) spada do 12.5-12.7.
    Gdy puszczam gaz spalanie na komputerze spada do 0 i alternator zaczyna ładować (14.5).
    Gdy się zatrzymam na skrzyżowaniu i stoje na luzie napięcie pokazuje ok 12.5 - i to mnie trochę martwi, poprzedni właściciel mówi że to jest prawidłowe.
    Do tej pory jeździłem avensis t25 ładowanie jest stałe powyżej 14v.
    Gdzieś na forum przeczytałem że podobno jest sterownik który zarządza ładowaniem (i tylko ładuje jak potrzebuje), ale nie jestem pewny.
    Czy to prawidłowe zachowanie ?

  • #2
    Zamieszczone przez blubo Zobacz posta
    Gdzieś na forum przeczytałem że podobno jest sterownik który zarządza ładowaniem (i tylko ładuje jak potrzebuje),
    Dobrze czytałeś.
    Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
    Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez pablo_see Zobacz posta
      Czy to prawidłowe zachowanie ?
      Tak jest, przeczytaj tutaj. Nowsze samochody niestety są bardziej skomplikowane niż, autka z lat 90'tych... tutaj nie ma ciągle 14,4V. Wątek zamykam, o akumulatorach i ładowaniach i działaniu jest już sporo..
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment

      Working...
      X