Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Chłodnica do wymiany..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Chłodnica do wymiany..

    Witam.

    Padła mi chłodnica po 132tys. Zamontowana jest Denso ale słuchy mnie doszły, że Denso drogie wiec zaproponowałem serwisowi ( nie Aso ) Nrf lub Nissens.
    Zamówili Nrf za 470zl + wymiana od 150zl do 250zł + płyn i ta obejma znana na forum. Robiłem kilka rzeczy tam i jestem zadowolony ale powiedzieli, że trzeba zderzak ściągać to prawda?.
    Sedan 2012 1.8

  • #2
    na zadane pytanie odpowiadam TAK
    Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
    Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

    Comment


    • #3
      Dzięki ale kurczę chłodnicę którą zamówili nie pasuje i mają problem znaleźć odpowiednią. Wie może ktoś jaka powinna być?. Pomijam aso gdzie Denso kosztuje 1.500 zeta. W moim aucie szukanie po Vin nie działa. Podaje nr oryginału który jest zamontowany denso dt222000-6940. Przeszukałem wszystkie wątki na forum i nic na ten temat.. nikt inny nie miał takiego problemu..?

      Po mojej internetowej analizie chłodnica która powinna pasować to Denso Drm 40037 wymiary to 375dł 695szero 16gł mógłby ktoś to potwierdzić?. Silnik FB2 oznaczenie R18Z1
      Last edited by cineex; 08-08-2023, 17:48.

      Comment


      • #4
        Trochę dziwne żeby chłodnica tak szybko uległa rozszczelnieniu, podejrzewam jakieś uszkodzenie mechaniczne, tylko że na pierwszy ostrzał idzie chłodnica klimy, a za nią jest chłodnica wody.

        Płyn chłodniczy był zmieniany przez te 13 lat??

        19010-r3a-g01

        Tu Ci wejdzie nr VIN.

        To jest nr do IX 1.8, tak naprawdę różnice są tylko manual a at z racji innej pojemności układu. Domiewam że masz Mt.

        Potwierdzam :

        DENSO DRM40037 Kühler, Motorkühlung für HONDA CIVIC
        375 x 695 x 16 mm

        Pozostałe firmy i nr po krosie nr oen :




        Zmień dostawce części jak nie potrafią tak prostej rzeczy dobrać jak chłodnicy wody.

        Pozdrawiam.

        Comment


        • #5
          Dzięki za odpowiedz. Płyn nie był zmieniany a chłodnica "poszła" bo auto nie jest garażowane tak mi powiedzieli ale jakim cudem włożyli Nrf 58323 przecież to od VIII generacji.. Wiesz może jak i gdzie sprawdza się temperature wody?. Wymienili czujnik ale gdzie on jest nie mam pojęcia..

          Comment


          • #6
            Wysłałem Ci stronę powyżej gdzie znajdziesz wszystko, łącznie z czujnikiem temperatury....




            nr 10 w chłodnicy,

            drugi przy termostacie nr 16:




            Ciekawe teorie mają na tym warsztacie że aż komentować nie będę...sorry, ale gdybym słyszał takie bzdury to zastanawiał bym się czy zostawić u nich rower na nasmarowanie łańcucha, sam sobie też pewnie jesteś trochę winy żeby od nowości płynu chłodniczego nie zmieniać... teraz to gdybanie i po ptakach czy płyn się do tego przyczynił czy nie.

            Jak się sprawdza układ chłodzenia? zacznij od poczytania na temat termostatu, obiegach małym/dużym itd..
            Ogólnie żeby odczytać temp. wystarczy byle elm/delphi/autel itd lub komputer na warsztacie czy tryb diagnostyczny klimatyzacji który rozpisałem tutaj:

            Jako że dla IX nie znalazłem takich opisów, a dla VIII są zupełnie inne dane. Wklejam: https://www.civinfo.com/threads/access-climate-control-self-diagnostic-function-9g-civic.91222/ -Odczyt błędów -Resetowanie błędów -Odczyty z czujników układu A/C

            Comment


            • #7
              Póki co nic złego nie dzieje się. Po otwarciu maski wygląda to dobrze. Muszę tylko w wolnej chwili puścić latarkę i zobaczyć jak jest podłączona w dolnej części ale podejrzewam że bez kanału nie obejdzie się..
              Przerobili krócieć jakiś myślę właśnie że z tego miejsca. Brakowało im 5cm. Kazałem im na rachunku wpisać numer i nazwę chłodnicy.
              Papier jest, to i w razie co reklamacja..

              Co do temperatury to miałem na myśli czy z poziomu komputera można sprawdzić temperaturę?
              Miałem Golfa 3, Corolle, Navare i normalnie odczyt z deski rozdzielczej. Kompa mam po angielsku dodam.
              Wnioskuje, że w tym aucie trzeba podłączyć tester diagnostyczny aby odczytać temperaturę??.

              Patrząc z perspektywy czasu uważam, że nowsze nie znaczy lepsze. Chłodnica rozszczelniła się w górnej części a więc uszkodzenie mechaniczne nie wchodzi w grę tym bardziej jak jeżdzę i po czym.
              Nisko usadowiony przód nauczył mnie, że trzeba uważać.

              Najgorsze jest to i mnie to osobiście irytuje, dlaczego nr Vin tak jakby nie istniał?. Wpisując go w popularnych sklepach internetowych z częściami, nic. Jakby auto widmo..
              Człowiek porównał by sobie ceny itd.. poczytał komentarze odnośnie właśnie nie których podzespołów, komponentów a tu dupa.

              Nie siedzę z głową przy silniku, nie przepadam za tym lubię pogrzebać przy elektronice stricte domowej, na ogrodzie więc poproszę o wyrozumiałość..
              Last edited by cineex; 12-08-2023, 01:19.

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez cineex Zobacz posta
                Płyn nie był zmieniany a chłodnica "poszła" bo auto nie jest garażowane tak mi powiedzieli ...
                To mogłoby mieć znaczenie gdyby w układzie była woda, a nie płyn. I do tego solidne mrozy. Moja H garażu nie widziała od nowości (poza garażami w centrach handlowych). Cały czas pod chmurką. Płyn też jeszcze nie wymieniany - planuję w tym roku. Inne samochody, które miałem - też zawsze pod chmurką i nigdy z tego powodu nie było żadnych problemów. Myślę więc, że teorię o wpływie "garażowania pod chmurką" można między bajki włożyć.

                Comment

                Working...
                X