Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Problem z odpaleniem 1.8 po trasie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem z odpaleniem 1.8 po trasie

    Dziś trasa 200km, temperatura na zewnątrz ok 35 stopni. Po 100 km przystanek na stacji, postój w cieniu, wszystko ok. Po 200 km dojeżdżam do celu, samochód zostawiony w pełnym słońcu. Wracam po 10 minutach - samochód odpala i gaśnie po 3 sekundach...następna próba - gaśnie po 2 sekundach. Przy kolejnych próbach już nie odpala, rozrusznik kręci, zero błędów na desce.
    Po podłączeniu prostego OBD II brak błędów, temperatura cieczy chłodzącej 94 stopnie. Po kolejnych 5 minutach wracam z miernikiem i weryfikuje każdy bezpiecznik - wszystko jest ok.
    Odchodząc (po ok 10 min) próbuje odpalić i...nagle bez niczego odpala

    Spotkał się ktoś z Was z takim problemem? Możecie coś doradzić ?

    Z góry dzięki za wszystkie wskazówki.

  • #2
    check this
    Hejka. Pacjentem jest Civic VII. Pod koniec trasy na stopie auto po zatrzymaniu zgasło i nie dało się go odpalić (nie kręcił się, było to ok 6 rano przy temp. -3°C). Teraz (po 15, ok 4°C) odpalił jak gdyby nigdy nic. Pytanie co mogło spowodować, że zgasł a teraz działa, kręci jakby nic się nie stało. Co sprawdzić? Bo może teraz wszystko wydaje się w porządku ale nie wiadomo czy zaś się nie powtórzy. Pozdrawiam

    Comment


    • #3
      Ok, zacznę weryfikację od tego
      Last edited by damianeq87; 19-06-2022, 23:01.

      Comment


      • #4
        No to u mnie podobnie. Dzisiaj trasa miała być niecałe 500km. Po ok. 320 km postój dla rozprostowania kości. Po kilkunastu minutach wsiadamy i samochód nie odpala. Jako, że stałem w pobliżu stacji benzynowej, to pochodziłem od kierowcy do kierowcy, aż znalazłem takiego co miał jakieś ustrojstwo do sczytywania błędów. Błędów ZERO. Sprawdziłem bezpieczniki pod maską - wyglądają ok, w kabinie dopiero jutro sprawdzę, bo nie miałem czym ich wyjąć. Z braku pomysłów odpiąłem jeszcze akumulator na ok 10 min., ale reset komputera nic nie pomógł. Samochód ostatnie 150km przejechał na lawecie. Generalnie nie chciał odpalić ok 14-ej. Po 5-ciu godzinach (chyba już wystygł) dalej nie odpala . Na drugich kluczykach to samo (więc immo sprawne). Czy jeżeli bezpieczniki okażą się ok, to poza czujnikiem położenia wału korbowego coś jeszcze warto sprawdzić? I czy można sprawdzić ten czujnik bez wyciągania go z samochodu? Z tego co znalazłem to chyba powinien być on od strony grodzi.

        Comment


        • #5
          no to niezłe przygody... na czujnik wału w tak młodych autach to moim zdaniem za wcześnie. Poza tym czujnik dawał by pozytywne sygnały DTC Check Engine. Moim zdaniem nie czujnik. Jeśli kodów DTC nie ma, a auto nie chce odpalić tzn. że jakiś obszar który jest nienadzorowany przez diagnostykę zawodzi, czyli dla ECu wszystko jest ok, ale tak naprawdę jest coś nie tak z "czymś". Komputer "widzi" jakiś obszar, ale nie nadzoruje sprawności technicznej danego elementu.
          rob1_s masz LPG a damianeq87 tylko PB, więc i tu może być różnica w przyczynie problemu. Może coś się nie chciało skomunikować pomiędzy systemami LPG a PB ?
          Mi to wygląda na brak paliwa, mimo że pewnie było, ale np nie pracowała pompa PB z jakiegoś powodu. Było za gorąco i silnik chciał palić na gazie?
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Mam w robocie kilku mechaników i elektroników, którzy właśnie sprawdzają, co to może być. Z początku też myślałem, że to może pompa paliwa, ale jak nie chciał odpalić bezpośrednio na gazie, to bardziej poszedłem w kierunku problemów z układem zapłonu. To co na teraz sprawdzone, to cewki - są ok (ale mało prawdopodobne było, żeby padły wszystkie na raz) i pozostałe bezpieczniki - też ok. Do sprawdzenia jeszcze sterownik gazu - jak on padł to nie pójdzie sygnał na podawanie ani Pb, ani LPG. Spróbujemy go obejść przez zmostkowanie. Jak pomoże i odpali na benzynie, to BINGO. Dam znać w miarę postępów prac.

            Comment


            • #7
              Czy ten czujnik położenia wału da się samemu w garażu od góry wymienić czy trzeba mieć dojście od dołu i lepiej to mechanika z tym ?

              Comment


              • #8
                Na chwilę obecną okazało się, że do sterownika gazu nie dochodzi żaden sygnał. Pozostaje sprawdzić, czy wychodzi on ze sterownika silnika. Jeżeli tak, to pozostaje sprawdzić kable. Jeśli nie, to prawdopodobnie trzeba będzie szukać komputera do silnika.

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez damianeq87 Zobacz posta
                  Czy ten czujnik położenia wału da się samemu w garażu od góry wymienić czy trzeba mieć dojście od dołu i lepiej to mechanika z tym ?
                  Trochę dużo rozbierania i nie wiem czy nie trzeba robić komputerem adaptacji przepustnicy.
                  Zobacz na filmie

                  cyt:
                  "Nawet uszkodzna przeplywka ufo gasi od razu mozna sprawdzic przy odpalonym silniku odpibasz kostke i gasnie"
                  (ps. mam podobny problem z odpalaniem po wymianie oleju, ale na razie nie wymieniam czujnika, ciężko stwierdzić co jest powodem.
                  zalałem za dużo oleju i obawiam sie o swiece.)
                  Last edited by Waflo; 20-06-2022, 13:21.

                  Comment


                  • #10
                    Czy wiecie który przekaźnik jest od pompy paliwa? Bo chyba w tym kierunku trzeba szukać. Paliwo nie idzie na listwę, a że nie odpalał na LPG, to może być ta opcja wyłączona w ustawieniach. Przewód paliwowy został rozpięty i wylało się tylko trochę co było w przewodzie. Przy "kręceniu" paliwo powinno mocno "sikać", a nic takiego nie ma miejsca. Dlatego chcę sprawdzić przekaźnik. Bezpiecznik od pompy paliwa działa. Gdyby się okazało, że to jednak pompa walnęła, to ktoś wie, jak się do niej dostać?

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez Waflo Zobacz posta
                      Trochę dużo rozbierania i nie wiem czy nie trzeba robić komputerem adaptacji przepustnicy.
                      Zobacz na filmie

                      cyt:
                      "Nawet uszkodzna przeplywka ufo gasi od razu mozna sprawdzic przy odpalonym silniku odpibasz kostke i gasnie"
                      (ps. mam podobny problem z odpalaniem po wymianie oleju, ale na razie nie wymieniam czujnika, ciężko stwierdzić co jest powodem.
                      zalałem za dużo oleju i obawiam sie o swiece.)
                      Podany filmik odsyła do czujnika położenia wałka rozrządu - do niego jest dostęp od góry. Natomiast mi chodzi tutaj o czujnik położenia wału korbowego - wydaje mi się ze od góry silnika się do niego nie dostanę.

                      Comment


                      • #12
                        Jak masz 180-200 tys km przebiegu to moim zdaniem w ciemno można zmieniać pompę paliwa.
                        Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
                        Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

                        Comment


                        • #13
                          66 tys przebiegu mam

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez damianeq87 Zobacz posta
                            66 tys przebiegu mam
                            na pocieszenie
                            Po włączeniu zapłonu powinno być słychać pompe przez ok 5 sekund - od tego zacząć
                            Na gazie również można (zajrzyj do instrukcji) odpalić auto np; STAG ma możliwość
                            edit: chyba ze to inny kolega ma gaz...
                            Last edited by Waflo; 20-06-2022, 23:01.

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez Waflo Zobacz posta
                              na pocieszenie
                              Po włączeniu zapłonu powinno być słychać pompe przez ok 5 sekund - od tego zacząć
                              Na gazie również można (zajrzyj do instrukcji) odpalić auto np; STAG ma możliwość
                              edit: chyba ze to inny kolega ma gaz...
                              inny kolega ma gaz co lekko przejął wątek
                              teraz odpala ok, kwestia co będzie dalej jak znowu przyjdą upały...średnio mieć samochód co gaśnie bo mu gorąco

                              Comment

                              Working...
                              X