Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Szarpanie przy dodaniu gazu(czasami), strzelanie w katalizatorze i w środkowym wydech

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
    np przez nieszczelny zawór, wiem zawory regulowane ale to ma 150 tys km przelatane na lpg, czy jak się zamkną zawory to jest szczelność? sprawdzał to ktoś?
    Ja też się nad tym zastanawiałem, czy zawory się domykają. Regulacja w serwisie była robiona to mówiłem. Może oni źle ustawili luz zaworowy. Auto odpala normalnie na dotyk, w zimę 3/4 razy dłużej po kręcił i odpalił ale tak myślę teraz to tak by na jakiś garnek nie chciał załapać odrazu. Jestem w stanie sam sprawdzić luz zaworowy szczeliniomierzem. Tylko czy ktoś wie jakie mają być wartości na ssących i wydechowych w silniku r18z4???

    Zamieszczone przez luzny41 Zobacz posta
    Z tego co kolega pisze jest w DE.
    Dokładnie.
    Last edited by rambo7; 25-03-2021, 08:58.

    Comment


    • #17
      Wypalony zawór słychać wyraźnie z wydechu na wolnych obrotach.

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
        Wypalony zawór słychać wyraźnie z wydechu na wolnych obrotach.
        Tzn? Jakiś przykład dźwięku? Zawór wydechowy, czy ssący?
        Last edited by kamildriverpl92; 24-03-2021, 20:12.

        Comment


        • #19
          Ssące się nie wypalają.
          Zamieszczone przez kamildriverpl92 Zobacz posta
          Jakiś przykład dźwięku?
          Wypalony zawór daje dźwięk wypalonego zaworu
          Usiądź za autem i posłuchaj,ma być równomierne buczenie a nie dźwięk jak z Imprezy ,Dniepra czy BMW Sahara

          Comment


          • #20
            Podpiąłem się dzisiaj na chwilkę przez obd2 przed pracą jeszcze.
            Na wolnych obrotach co mi pokazało tylko na PB:
            - obroty 676 RPM
            - temp silnika - 95 st
            - temp katalizatora - 460 st
            - Map sensor - 25kPa
            - Krótki czas wtrysku - 3,1%
            - Długi czas wtrysku - 2,3%
            - Przepływ powietrza przepływka - 1,64 g/s
            - otwarcie przepustnicy -13%
            - bank 1 sensor 2 - 0,64/0,7 v
            - bank 1 sensor 2 Krótki czas wtrysku (BX-Sy) - 3,9%
            To tyle na tą chwilę. Niewiem czy coś jeszcze potrzebne?

            Comment


            • #21
              Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
              Wypalony zawór daje dźwięk wypalonego zaworu
              Usiądź za autem i posłuchaj,ma być równomierne buczenie a nie dźwięk jak z Imprezy ,Dniepra czy BMW Sahara
              Posłuchałem nad ranem dźwięk, nagrałem też filmik. Słychać jakby tak troszeczkę równo nie chodził ale raczej na wypalony zawór to nie wygląda

              Comment


              • #22
                20210327_184451.jpg
                Tak wyglądają świece po 9000km na jeździe na samej benzynie.
                Byłem u mechanika sprawdzić kompresję na cylindrach:
                -1 cyl. 12 bar
                -2 cyl. 12 bar
                -3 cyl. 12 bar
                -4 cyl. 13 bar
                Kompresja sprawdzana bez wciśniętego gazu. Pod komputer był podpinany wszystko podobno ok, kostki posprawdzane więc niby też ok, sprawdził alternator I padło na 100% że winny jest alternator z ładowaniem, lecz akumulator pomimo 6 lat fabrycznie odpala i jest naładowany. Może ktoś podpowie stan świec u mnie, wszystkie tak samo wyglądają.

                Comment


                • #23
                  Z tym alternatorem to wiesz że on ładuje w zależności od potrzeb Civica? to nie jest tak że on ładuje cały czas, i żeby ktoś nie pomyślał że jak nie ładuje to popsuty, i naprawiał sprawny alternator.
                  Świece są w stanie wzorowym czyli tak powinny wyglądać przy idealnie spalanej mieszance. Minimalne przykopcenie na rancie i siwo szare elektrody izolator biały. Wzorowo wyglądają.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #24
                    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                    Z tym alternatorem to wiesz że on ładuje w zależności od potrzeb Civica?
                    Gdzieś to na forum wyczytałem o alternatorze, ale nie byłem pewny czy u Mnie też tak jest.
                    Skoro świece wyglądają wzorowo, to jestem spokojniejszy. ALE DALEJ ZOSTAŁ TEMAT SZARPANIA I STRZELANIA Z WYDECHU i to Mnie martwi, zastanawiałem się jeszcze nad sondą lambda czy ona mi przypadkiem nie głupieje no bo strzelanie z wydechu to nie normalne raczej, ale jak ją sprawdzić samemu? :/ Chciałbym ten objaw żeby zniknął. Strzelność wydechu też była sprawdzana i jest ok.
                    Dzisiaj jade do dobrego gazownika zajmującego się LPG z prinsa żeby mi LPG ustawił. Zobaczymy czy uda się mu ustawić i jak będzie się Hania zachowywać? :P

                    Comment


                    • #25
                      masz za młode auto by grzebać w alternatorze, tym bardziej że kontrolka ładowania się nie świeci i nie zaświeciła ani razu.
                      Kontrolujesz stan cieczy chłodzącej w zb. wyrównawczym przed i po jeździe?
                      Po rozgrzaniu silnika ogrzewanie ustawione na Hi Max ciepło na wolnych obrotach grzeje prawidłowo?
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #26
                        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        Po rozgrzaniu silnika ogrzewanie ustawione na Hi Max ciepło na wolnych obrotach grzeje prawidłowo?
                        Tak.
                        Po odłączeniu przepływomierza, efekt strzelania z wydechu przy dodaniu gazu I ujęciu na postoju czy podczas jazdy tak jak na początku opisywałem + redukcja z 3 na 2 problem zniknął. Wiadomo, że błąd wyskoczył + odcięcie do 3,5 tys(dalej nie pójdzie). Po podłączeniu spowrotem przepływki problem powrócił. Co mam na ten temat myśleć?

                        Comment


                        • #27
                          no na pewno, że to nie wina przepływki ale trzeba ją wyeliminować jako potencjalnego winowajcę, po odłączeniu przepływki komputer przeszedł na mapę bezpieczną/serwisową i nie czyta parametrów czujników jak właśnie przepływka i inne. Zdejmij przepływkę i przeczyść sprayem do przepustnic, tylko z pewnej odległości.
                          Jak już podpiąłeś się pod obd trzeba było sprawdzić parametry sond.
                          Problemem może być lewe powietrze.
                          Odepnij MAP sensor i zobacz czy tak samo się zachowuje gdy odpiąłeś przepływkę.
                          Last edited by maciej_mariusz; 01-04-2021, 18:33.

                          Comment


                          • #28
                            Zamieszczone przez maciej_mariusz Zobacz posta
                            Jak już podpiąłeś się pod obd trzeba było sprawdzić parametry sond.
                            Na torque nie widzi pierwszej sondy lambda niestety, a drugą tak.

                            Comment


                            • #29
                              i tu jest właśnie problem przydał by się lepszy obd , na HDS byś widział parametry.

                              Comment


                              • #30
                                Zamieszczone przez maciej_mariusz Zobacz posta
                                i tu jest właśnie problem przydał by się lepszy obd , na HDS byś widział parametry.
                                wiem, niemam tutaj w de nikogo z HDS-em. Ktoś wie jaka powinna być prawidłowa wartość na przepływce na wolnych obrotach.?
                                Jeżeli odłącze pierwsza sondę to coś się powinno zmienić oprócz błędu na kompie? Zmierzył bym właśnie ją dokładnie miernikiem czy pracuje prawidłowo, tylko jak?

                                Comment

                                Working...
                                X