Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Szarpanie przy dodaniu gazu(czasami), strzelanie w katalizatorze i w środkowym wydech

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Szarpanie przy dodaniu gazu(czasami), strzelanie w katalizatorze i w środkowym wydech

    Witam serdecznie wszystkich????
    2-gi właściciel Hani.
    Honda Civic gen IX 1.8 i-vtec + LPG firmy Prins, hatchback wersja sport 2015 , przebieg 153000km (lpg w salonie założone przez pierwszego właściciela przy przebiegu 12km, więc nowe auto wtedy było. Jeżdżę na benzynie tylko - od 7miesięcy(powód - serwis nie potrafi wyregulować a jak wyregulują, mówią że jest wszystko ok + ustawione luzy zaworowe i wymienione filtry z lpg???? Szarpie na LPG tylko wtedy, zaznaczam na każdym dodaniu gazu+błąd lubryfikatora przez co nie chciał mi się gaz załączyć, po usunięciu błędu bylo ok z przełączaniem na gaz ale szarpania dalej były! Więc odpuściłem jazdę na LPG.
    Na Pb:
    Mam problem związany z szarpaniem i strzelaniem w katalizatorze/środkowym tłumiku, Hania też jest trochę zamulona na Pb.
    Jazda na Pb:
    Kiedy odejmę pedał gazu na dłuższą chwilę na biegu z górki czyli wtedy auto nie dostaję paliwa, ale po dodaniu gazu bardzo delikatnie, jest takie naprawdę chamskie szarpnięcie. Dzieje się tak 1/2 razy dziennie jak się dopiero nagrzeje.
    Kiedy silnik i wydech jest nagrzany do normalnej pracy - przy redukcji biegów strzela w katalizatorze/środkowym wydechu, można powiedzieć w sumie, że na zmianę raz tu a raz tu, ale to nie wszystko ponieważ jadąc autem w granicach 2 tys. obrotów nawet przy 1,5tys. dodam gaz naprawdę delikatnie i odejmę tak samo strzela ale nie szarpie(dzieje się to na 2/3 bieg, prędkość ok 30/40/50km/h, czasem nawet na 4-tym biegu. Testowałem przy wyższej partii obrotów (pow. 2,5tys) objaw znika ze strzelaniem po odpuszczeniu pedału gazu i szybkiej redukcji biegu. Jak przytrzymam pedał gaz na rownych obrotach na biegu i depnę nagle dalej wydaje się że jest ok, ale jak wrócę do jazdy w okolicach 2 tys, to temat z dodawaniem gazu i odpuszczeniem, strzelanie wraca za każdym razem. Jeszcze jedno, jeżeli podkręce obroty nawet na 3tys. i wcisnę sprzęgło żeby tylko zeszły obroty na luz i spowrotem bieg 2/3 też strzał jest(tak jak by nie spaliło mieszanki, bądź za bogata mieszanka). Na lpg tak samo było przy redukcji biegów, że strzelało. Dodam jeszcze jedną rzecz, rozpędzając się na 1-szym bądz 2-im biegu i odpuszczając gaz też jest strzelanie ale bardziej bym to nazwał obfite strzelanie poniżej 2,5tys obr(tak jak by nie dopalił mieszanki i poszła reszta w gorący wydech). Na postoju nacisnę gaz nagle słychać muła, odpuszczenie i strzał w katalizatorze/wydechu środkowym. Hania trzyma wolne obroty normalnie, czasem przy dojeżdżaniu do świateł przy redukcji też lubią obroty zejść do 600 obr. ale podbija do góry i zaraz normalnie wraca.
    W serwisie rzeczy związane z silnikiem :
    -Regulacja zaworów 134500km (02.2020)
    -Filtr paliwa wymieniony 136000km (05.2020)
    -Regulacja LPG (05.2020)
    Ja sam:
    Zakupione oryginalne świece w serwisie Hondy i wymienione przy przebiegu 146000km. (Wcześniej wymienione przy 127000km, ale myślałem że złe. Miałem przed pierwszą wymianą świec błąd - wypadanie zapłonu na 3-cim cylindrze ale w trakcie jazdy na gazie)
    Egr wyczyściłem, map sensor wyczyszczony tydzień temu, , oleje filtry co 10tys. km wymieniane + dolewka.
    W te mrozy co były nie dawno przy temp. -1/0 lub 1, nie odpalił tak jak zawsze 3/4 razy tak się zdarzyło.
    Może jest ktoś w stanie mi podpowiedzieć na temat tego co opisałem. Jeżdzę tylko na Pb narazie. Z LPG zrobię także porządek ale wszystko po kolei.
    Zastanawiałem się, czy nie przypadkiem Sonda Lambda regulacyjna klęka, bądź przepustnica. Akumulator jest od nowości Varta 60Ah 450A (6lat), naładowany w domu do 12,5v max ponieważ więcej już nie przyjął prąda, później schodził pod 12,26v/12,30v(po jeździe i odczekaniu do rano/wieczora czasem tak samo a czasem do 12,10v) mierzone miernikiem tylko. Ładowanie na ssaniu i na gorącym 14,4 normalne. Rozruch rozrusznika normalny.
    Troszkę się rozpisałem z tematem.
    Wcześniej
    -Opel Vectra C 2005 1.9cdti 120km 195kkm-240kkm żadnych problemów.
    -Opel Vectra B 2000 1.8 Pb 125km 280kkm-310kkm żadnych problemów.
    Last edited by kamildriverpl92; 24-03-2021, 00:37.

  • #2
    Mam wątpliwości, aby serwisanci z ASO Hondy znali się na LPG. Umów się lepiej z dobrym gazownikiem ze swojego rejonu. Na lpg-forum.pl można znaleźć jacy są polecani.

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez kamildriverpl92 Zobacz posta
      Troszkę się rozpisałem z tematem.
      Trochę?
      Ja bym zaczął od cewek.
      Zamieszczone przez kamildriverpl92 Zobacz posta
      wypadanie zapłonu na 3-cim cylindrze ale w trakcie jazdy na gazie)
      Cewka która doznała wielokrotnego przebijania izolacji sprawna w 100% nigdy już nie będzie.
      Tyle odnośnie szarpnięć przy dodawaniu gazu,natomiast co do strzelania przy ujmowaniu to albo nastawy są źle zrobione,albo któryś wtryskiwacz/wtryskiwacze są nieszczelne.
      Zwróć też uwagę czy czasem wtyczki nie są pozamieniane.

      Zamieszczone przez kamildriverpl92 Zobacz posta
      Hania też jest trochę zamulona na Pb.
      Podłącz się obojętnie czym i sprawdź jakie są korekty paliwowe na benzynie bez wcześniejszego jeżdżenia na gazie.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez kamildriverpl92 Zobacz posta
        + LPG firmy Prins
        każda instalacja wymaga przeglądu albo nawet wymiany niektórych elementów po określonym przebiegu. Chyba że Prins nie wymaga kompletnie niczego?
        Zamieszczone przez kamildriverpl92 Zobacz posta
        przebieg 153000km (lpg w salonie założone przez pierwszego właściciela przy przebiegu 12km,
        czyli przez 153tys km zero przy niej - instalacji lpg jakiejkolwiek roboty? nie piszesz o tym nic, wiec zakładam że nic.
        Regulacja lpg, ok, ale np wypracowanych wtrysków nie wyregulujesz, więc na czym polega regulacja elementu nie do wyregulowania to nie wiem. Producenci najbardziej wytrzymałych wtryskiwaczy gazowych deklarują, że ich produkty mają trwałość określaną na 100 tys. km. Prins należy do tych wyjątkowych najlepszych, nie wymagających wymiany?
        Natomiast przy Hondzie robiłeś sporo i... zero efektu.
        Zastanawia mnie np. po co czyściłeś EGR? przy 153 tys km głównie na lpg to EGR jest czysty jak butelka po wodzie mineralnej.
        Po tym co poczytałem kompletnie nie trafione działania.
        Zdecydowanie mniej grzebana przy hondzie bym robił, generujesz niepotrzebne koszty nie tam gdzie problem.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Rambo tu się nie zgodzę z Tobą, ż wtryski gazowe wytrzymują 100kkm.
          Ja mam Keihiny które przy regularnym serwisowaniu powinny wytrzymać około 250kkm. Ja robię serwis przy około 19-20kkm.
          Nie jest to moje zdanie wzięte z czapy,tylko info od gazownika który to zakładał i serwisuję.
          Ale nie wszyscy mają takie.
          Być może inne z którymi przez ten czas nic nie było robione poleciały.
          Ja bym zwrócił uwagę jeszcze na sprawdzenie reduktora,ewentualnie wymianę membrany która tam jest.
          I to co pisał m26 cewki. Przy benzynie będą ok ale przy lpg już nie.

          Comment


          • #6
            Wypadanie zapłonu był przed wymianą świec przy przebiegu 127kkm potem problem znikł na lpg(po wykręceniu były już zmęczone, podejrzewam że nie były wymienione od nowości).
            Jeśli chodzi o wtyczki od wtryskiwaczy to mówisz z Pb czy lpg?
            Mam aplikacje torque i elm327 obd2, więc podłącze, sprawdzę i dam znać. Z tym, że narazie na LPG nie da się jeździć bo błąd załapał i nieprzełącza, więc odpuściłem LPG (jak znajdę kogoś konkretnego gazownika to wtedy zrobie) ogólnie to jeżdżę tylko na PB od 7miesięcy.

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              Zastanawia mnie np. po co czyściłeś EGR? przy 153 tys km głównie na lpg to EGR jest czysty jak butelka po wodzie mineralnej.
              Masz racje z czystością, wyjąłem przeczyściłem i sprawdziłem też czy ten grzybek pracuje czy się przypadkiem nie blokuje.

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez luzny41 Zobacz posta
                Rambo tu się nie zgodzę z Tobą, ż wtryski gazowe wytrzymują 100kkm.
                napisałem to co piszą producenci instalacji, a to że często wytrzymują więcej to nie znaczy że w tym przypadku musi tak być.
                Po prostu widać że grzebanie w Hondzie nie przyczynia się do poprawy, czyli nie honda, dlatego upatruję tu niedomagań bardziej po stronie lpg. Przy 150 tys km na PB to raczej nie ma plagi kłopotów w hondach by robić to co robił Kamil.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez kamildriverpl92 Zobacz posta
                  Jeśli chodzi o wtyczki od wtryskiwaczy to mówisz z Pb czy lpg?
                  I jedne i drugie.
                  były jakies różnice między swiecami?
                  Zamieszczone przez kamildriverpl92 Zobacz posta
                  Wypadanie zapłonu był przed wymianą świec przy przebiegu 127kkm potem problem znikł
                  Zniknał komunikat czy problem,bo to nie to samo.
                  Brak komunikatu nie oznacza sprawnych cewek,raz przebita izolacja ma już wydrżżony kanalik zwęglony wewnatrz,przy dużym wzroście napięcia iskra tamtędy przeskoczy i nie zawsze będzie to sygnalizowane przez komputer.
                  Wtryskiwacze benzynowe powinieneś wyczyścić,są do tego środki.
                  Sonda jest jedna a cylindry 4,pomiar z sondy to składowa tych tych czterech,jeden bedzie niedolewał,drugi sie nie domykał a spalina wyjdzie dobrze.
                  Last edited by m26; 24-03-2021, 14:13.

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                    Przy 150 tys km na PB to raczej nie ma plagi kłopotów w hondach by robić to co robił Kamil.
                    Ja się zdziwiłem, że objawy szarpania czy strzelania w wydech są na PB (lpg będzie do konkretnego przeglądu i regulacji). Piszesz o niedomaganiach ze strony lpg to się zgadza bo to jest masakra u Mnie, więc odpuściłem jazdę na lpg + plus błąd na lpg że mi nie przełączy. Wyraźnie opisałem, że jeżdżę tylko na PB od 7miesięcy i jakie mam problemy na PB.
                    Używam Hanie tak jak bym nie miał wgl lpg zamontowane i takie jaja są niestety. Objaw strzelania w wydech na lpg wtrąciłem do objawów PB bo tu i tu strzelało bo pomyślałem, że to tylko kwestia regulacji lpg. Wcześniej jeździć tylko na lpg nie zwracałem uwagi co się dzieje na PB no bo wiadomo (zagrzeje przełączy na kuchenke z gazu i jedziesz) ale jak już pojeździłem na PB dłużej to zaobserwowałem że tutaj też jest coś nie tak.

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                      były jakies różnice między swiecami?
                      Były już dość zmęczone i także różnica była w strzelinie miedzy elektrodami (mierzone szczeliniomierzem).
                      Jeśli chodzi o komunikat to zniknął ale byłem tez wtedy na komputerze żeby sprawdzić czy dalej ten błąd siedzi zapisany, został usunięty i za jakiś czas podpięty znowu i już nic nie pokazało.
                      Tutaj są normalne cewki, każda osobna na kostkę niema kabli tak jak w maluchu powiedzmy.
                      Sondy mam 2 (pierwsza przed kątem, druga za)
                      Last edited by kamildriverpl92; 24-03-2021, 14:25.

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez kamildriverpl92 Zobacz posta
                        Tutaj są normalne cewki, każda osobna na kostkę niema kabli
                        Rozumiem że tylko "nienormalne" cewki się psują,a te normalne nie podlegają prawom fizyki i są wieczne.
                        Zamieszczone przez kamildriverpl92 Zobacz posta
                        Były już dość zmęczone i także różnica była w strzelinie miedzy elektrodami
                        Czy różniły się między cylindrami a nie nowe od starych.
                        Pierwsza rzecz na którą zwracasz uwagę przy wykręcaniu świec to czy są takie same (kolor,szczelina,wżery,zabarwienie izolatora przy podstawie,wnętrze przy elektrodzie środkowej,ilość nagaru/jego brak)
                        Diagnoza to sprawdzanie po kolei wszystkiego co się da aż znajdziesz punkt zaczepienia, szczegóły mają znaczenie.
                        Bądź sumienny to znajdziesz.

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez kamildriverpl92 Zobacz posta
                          Wyraźnie opisałem, że jeżdżę tylko na PB od 7miesięcy i jakie mam problemy na PB.
                          pisałeś, przeoczyłem.
                          Coś czuję że z tym wszystkim walczył poprzednik aż go to zmęczyło i sprzedał bolid. 2015 rok i 150 tys km to trochę ma. Jeśli strzela z wydechu i do tego co opisujesz ma jakby przydławienie, no to jakaś porcja mieszanki dostaje się do wydechu. Jak się dostaje porcja niedopalonego paliwa do wydechu? np przez nieszczelny zawór, wiem zawory regulowane ale to ma 150 tys km przelatane na lpg, czy jak się zamkną zawory to jest szczelność? sprawdzał to ktoś?
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                            Diagnoza to sprawdzanie po kolei wszystkiego co się da aż znajdziesz punkt zaczepienia, szczegóły mają znaczenie.
                            Bądź sumienny to znajdziesz.
                            Sprawdzę na spokojnie kostki wtryskiwaczy, korekty wtrysku, może jakieś wtyczki przerywają od innych rzeczy. Podmienię cewki bo też mam nowe ale to też nic nie dało jak sprawdzałem pod koniec zeszłego roku. Może się jej teraz odwidzi haha ale wątpię.

                            Comment


                            • #15
                              Z tego co kolega pisze jest w DE.
                              Raczej wątpie że są tam doświadczeni gazownicy.
                              Raczej dogłębna kontrola lpg przez ogarniętego gazownika.
                              A to niestety trudna sprawa.
                              Last edited by luzny41; 24-03-2021, 16:12.

                              Comment

                              Working...
                              X