Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Obroty po odkręceniu korka od wlewu oleju

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Obroty po odkręceniu korka od wlewu oleju

    Cześć Forumowicze!
    Mam pytanie jak powinien zachowywać się uruchomiony silnik po odkręceniu korka olejowego?
    Na różnych forach opinie są podzielone, jedni piszą, że w zdrowym silniku po wspomnianej czynności obroty powinny spaść, a drudzy wręcz przeciwnie.
    W mojej Hani po takiej czynności obroty spadają, jest takie "wahnięcie" i nie wiem, czy to dobry czy zły omen....

    Podzielcie się proszę swoją wiedzą w tym temacie oraz jak to wygląda w waszych samochodach.

    Miłego

  • #2
    ja mogę tylko powiedzieć że w silniku spalinowym w Skodzie Superb 1,8T są takie same. Kolega zgubił korek oleju, jeździł tak tydzień aż wywalało olej że się zaświeciła kontrolka oleju, wtedy się zorientował że, amba fatima był korek i nima , (chyba go nie zakręcił, po prostu położył na otwór, chował olej do bagażnika i potem zapomniał że nie dokręcił)
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Pytanie, czy takie ćwiczenie z odkręcaniem korka na wolnych obrotach można stosować w celach diagnostycznych i które zachowanie jest poprawne, utrzymanie stałych obrotów czy wahnięcie?

      Comment


      • #4
        generalnie to jaki cel ma ta operacja? stwierdzenie czego? bo praca silnika bez korka to tak się nie jeździ, wiec najważniejsze czy silnik pracuje prawidłowo gdy korek jest, a nie wtedy gdy go nie ma.
        W hondzie może być nisko w Skodzie b/z w Mercedesie wysoko, wyciąganie jakiś dziwnych twierdzeń na podstawie odkręconego korka nie nazwałbym żadnym działaniem diagnostycznym.
        Ta diagnostyka ma na celu co? bo nie bardzo rozumiem.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          przy odkręceniu korka w Hondzie może być wachnięcie obrotów gdyż dostaje się lewe powietrze ale to Honda nie BMW gdzie tą metodą "sprawdza" się szczelność Vanosa, lewego powietrza....

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez maciej_mariusz Zobacz posta
            przy odkręceniu korka w Hondzie może być wachnięcie obrotów gdyż dostaje się lewe powietrze
            Nie mów, że do cylindrów..
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              generalnie to jaki cel ma ta operacja? stwierdzenie czego? bo praca silnika bez korka to tak się nie jeździ, wiec najważniejsze czy silnik pracuje prawidłowo gdy korek jest, a nie wtedy gdy go nie ma.
              W hondzie może być nisko w Skodzie b/z w Mercedesie wysoko, wyciąganie jakiś dziwnych twierdzeń na podstawie odkręconego korka nie nazwałbym żadnym działaniem diagnostycznym.
              Ta diagnostyka ma na celu co? bo nie bardzo rozumiem.
              Czytałem po prostu fora np. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic260242.html lub https://www.maxbimmer.pl/topic/2454-...k-wlewu-oleju/
              i tam natknąłem się na info, że w japończykach spadek obrotów może oznaczać coś złego. Może faktycznie w BMW to działa inaczej, nie wiem nie znam się dlatego zapytałem tutaj
              Tak więc pytanie, czy w taki sposób możemy zdiagnozować problemy z kompresją lub odmą w Hondkach i czy powinienem się martwić spadkiem obrotów po tej czynności, czy u was jest podobnie?
              Last edited by djud; 01-07-2020, 21:56.

              Comment


              • #8
                haha dobre Grzechu, ciekawe jak bardzo mocno zajechany silnik powinien być by przez uszczelniacz pochłonął te wielkie ilości powietrza. Pokrywa jest szczelna i jeśli ją otworzysz może dodatkowe powietrze się dostać do przepustnicy jeśli ta jest nieszczelna, dlatego napisałem, że może.

                djud a czy Ty masz spadek stały tych obrotów czy wahnięcie?
                Last edited by maciej_mariusz; 01-07-2020, 22:03.

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez djud Zobacz posta
                  i tam natknąłem się na info, że w japończykach spadek obrotów może oznaczać coś złego
                  nie możesz brać bezkrytycznie wszystkich informacji z netu. Net wytrzyma wszytko, nie znaczy to że ten/ci co to propaguje się na czymkolwiek zna.
                  Zamieszczone przez djud Zobacz posta
                  czy w taki sposób możemy zdiagnozować problemy z kompresją lub odmą w Hondkach
                  moim zdaniem absolutnie nie.
                  Zamieszczone przez djud Zobacz posta
                  czy powinienem się martwić spadkiem obrotów po tej czynności,
                  po pierwsze nie polecam odkręcać korka oleju podczas pracy silnika w celu diagnostyki czegokolwiek. Wahanie czy spadek obrotów o niczym nie świadczy.
                  Ja nie słyszałem jeszcze aby jakakolwiek Honda miała problem z odmą, ti nie wieśwagen gdzie w mrozy wywala olej bagnetem.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez maciej_mariusz Zobacz posta
                    djud a czy Ty masz spadek stały tych obrotów czy wahnięcie?
                    Takie wahnięcie może 2 sek a później normalnie równo chodzi bez korka.
                    Chyba faktycznie szukam dziury w całym.
                    Pozostaje lać, jeździć i kontrolować stan oleju...

                    Dzięki za wasze opinie!

                    Comment


                    • #11
                      W takim razie właśnie sam sobie odpowiedziałeś, można by rzec, że właśnie stwarzasz dziurę i szukasz problemu. Rambo7 ma rację z odmą, jeśli Honda z normalnym podejściem kierownika, nie ma opcji niedomagania.

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez maciej_mariusz Zobacz posta
                        przy odkręceniu korka w Hondzie może być wachnięcie obrotów gdyż dostaje się lewe powietrze
                        Przecież to jest bardzo dobra odpowiedź.Na wolnych obrotah w silniku z zaworem PCV i każdym innym który ma podłączoną odmę za przepustnicą ,panuje delikatne podciśnienie.Jest tak po to żeby auto stojące na pracującym silniku nie smrodziło w przypadku jakiejś nieszczelności.
                        Po otworzeniu korka ciśnienie wyrównuje się z atmosferycznym ,więc reakcja przepusnicy na zwiększony przepływ przez PCV jest całkowicie naturalna.

                        Comment


                        • #13
                          wyjaśnienie jest jak najbardziej prawdziwe. Koledze rozchodziło się w tym temacie - pytaniu - czy na podstawie pracy silnika w Hondzie podczas odkręconego korka oleju można ocenić, czy silnik się kończy, czy ma się dobrze?
                          ...no, więc odkręcamy korek, wahnęły obroty i... jest diagnoza!~ silnik się kończy .... a może ma się dobrze ... jak mówię, to nie jest metoda na diagnozowanie kondycji silnika.
                          Gdy ja kupuję używane samochody nie odkręcam korka. Tak robił mój ojciec 40 lat temu jak na giełdzie kupował 125p.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            Tak robił mój ojciec 40 lat temu jak na giełdzie kupował 125p.
                            Enter .

                            Comment


                            • #15
                              Tak by to wyglądało, d seria korek odkręcony i kartka papieru właściwie w miejscu, r seria ciśnienie wydmuchuję ją do góry.

                              Comment

                              Working...
                              X