Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dźwięk zimnego silnika IX gen. 1.4 Pb

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Dźwięk zimnego silnika IX gen. 1.4 Pb

    Jak w temacie - Hanka IX gen. 1.4 Pb 2012 rok, przebieg ok. 150 tys.

    Od jakiegoś czasu (może 2-3 tygodnie) zaobserwowałem (usłyszałem), że na zimnym silnik pracuje o głośniej niż wcześniej.



    Niepokojących stuków, czy puków nie słychać.
    Za to podczas jazdy słychać pobrzękiwanie przy dodawaniu gazu przy ok. 1500 obrotów na biegach 1-3.

    Olej wymieniany w listopadzie przy 146 tys.;
    Świece wymienione przy 120 tys.;
    Luz zaworowy wykonany przy 98 tys.

    Więc wszystko zrobione zgodnie ze wskazaniami komputera.

    Pytanie do Was - czy to normalny dźwięk albo lepiej normalna głośność pracy silnika (może przewrażliwiony jestem)?

  • #2
    co prawda ja mam 1.8 ale wydaje mi się , że normalny i podobny jak u mnie

    Comment


    • #3
      Również nie zauważyłem żadnego niepokojącego dźwięku. Generalnie zrobiłeś od regulacji zaworów 50tys.km, a na LPG z tego co "szpece" piszą, powinno się regulować zawory co 40tys.km.
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • #4
        Nie mam lpg

        A jak to wygląda z regulacją zaworów w benzyniaku. Pierwsza rregulacja po 100 tys., czy kolejne również?

        Comment


        • #5
          A co mówi Instrukcja Obsługi? posiadasz Książkę?
          Zamieszczone przez Rogerson Zobacz posta
          A jak to wygląda z regulacją zaworów w benzyniaku.
          pytasz o praktykę użytkowników?
          ... no i pytasz o regulację w benzyniaku? czy ... regulację w gazolocie?
          tutaj coś pewnie napisali jeśli chodzi o jazdę na PB:
          Regulacja luzu zaworowego Civic IX

          Przeglądy okresowe - czynności serwisowe

          o regulacji w przypadku zasilania lpg książka nie mówi nic, to jest informacja z praktyki użytkowania silnika na takim paliwie, i to są zalecania z doświadczeń dot. gazolotów.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            W języku niemiecki, który znam ale na stronach które mnie interesują są informacje które nie dotyczą samochodów z EU i nie mogę się doszukać okresów wymian w samochodach z EU (albo jestem ślepy).

            Ogólnie pytam o regulację w benzyniaku, tak jak napisałem wyżej nie mam instalacji lgp i jestem po prostu ciekawy, czy procedura co 100 tys. obejmuje każdy okres - tj. pierwsza regulacja po stówie, to kolejna dopiero przy 200 tys. km. Jeżeli tak jest to raczej nie ma tematu i nie będę się nim zajmował dalej. Szukanie dziury w całym mnie nie uszczęśliwi, a skoro koledzy piszą, że dźwięk jest u nich podobny, to najwidoczniej szukam problemu tam gdzie go nie ma

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez Rogerson Zobacz posta
              to najwidoczniej szukam problemu tam gdzie go nie ma
              Tak jest Nie wiem co mi z tym LPG przyszło.. widać inny temat musiałem patrzeć, w tym samym czasie..sorry.. a regulacja co 100kkm.
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • #8
                U mnie też inaczej silnik słychać jeśli zapalę go rano po dłuższym postoju - jest taki bardziej metaliczny dźwięk, ale po minucie cichnie. Im niższa temperatura, tym jest to bardziej słyszalne, ale przyzwyczaiłem się i przy niskich temperaturach jeżdżę bardzo spokojnie, ten pierwszy kilometr żadnego szaleństwa.
                Mam wlany olej Ravenol 0w40, świece, filtry, regulacja zaworów ok 9 000km temu. Miałem wymieniać olej na 10 tys., ale przy obecnych przebiegach pewnie nie doczekam km i niedługo wymienię.

                Comment

                Working...
                X