Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Silniki ciasno pasowane czy nie ciasno pasowane jak to jest ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Silniki ciasno pasowane czy nie ciasno pasowane jak to jest ?

    Posiadam instrukcję serwisową hondy CRV IV gen. 2,0 , 2,4, 1,6, 2,2 i pozwolę sobie napisać co tam jest na temat luzów tłok - cylinder , honda civic 1,8 to ten sam silnik tylko powiększone tłoki - cylinder i wymiary które piszę dotyczą silnika silnika 2,0.
    CYLINDER NOWY FABRYCZNY
    81,00-81,015 mm
    TŁOK NOWY FABRYCZNY
    80,98-80,99 mm
    CYLINDER DO REMONTU
    [+0,25] 81,250-81,265 mm
    TŁOK DO REMONTU
    [+0,25] 81,23-81,24 mm
    teraz może ktoś z Was ma coś podobnego jeśli chodzi o silniki starsze hondy jakie były owe wymiary [ pasowanie ] może coś będziemy mogli poznać jak to jest z tymi silnikami ciasno pasowanymi czy nie ciasno pasowanymi , może ktoś ma parametry pasowania , tak coś możemy dojść prawdy.

  • #2
    To ja od razu odpowiem: w kwestii pasowania tłok cylinder oraz czopy wału korbowego/łożyska od 40 lat w silnikach stosowanych samochodach marki Honda nic się nie zmieniło, koniec tematu.

    Ale to Honda 40 lat temu była 30 lat przed konkurencją. Także "mit" ciaśniejszego pasowania pochodzi zapewne z fabryk FSO czy VW, gdzie faktycznie parametry 40 lat temu mogły być takie, jak w Japonii przed wojną.

    Comment


    • #3
      Masz rację technika poszła do przodu , porównanie FSO do hondy nie ma racji bytu , my dziś nie ma mamy nic , porównajmy to o co chodzi dziś , myślę napisałem jasno parametry napewno bez pomyłki .Nie uważam ciasno pasowanych silników tolerancja musi być ,pamiętaj technika poszła do przodu jeśli chodzi o obróbkę metali ale chciałem zacząc wątek .
      Last edited by megipan; 19-01-2020, 23:29.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez megipan Zobacz posta
        myślę napisałem jasno parametry napewno bez pomyłki .
        Możesz sobie przekleić te parametry dla silnika B16A1 (też bore 81mm) który zadebiutował w 1989 roku i będziesz miał dokładnie to samo, jak powiedziałem - nic się przez ten czas nie pociaśniło.

        Comment


        • #5
          Jak tak to dojdziemy silniki ciasnopasowane , jak już gdzieś napisałem lepsza obróbka materiału to dla niektórych te ciasno pasowane silniki, tolerancja rozrzeżalności musi byc .Pierścień-tłok ma olej olej zgarniać a nie palić.
          Last edited by megipan; 20-01-2020, 00:04.

          Comment


          • #6
            Ja bym tutaj się skupił na średnicy kanalików olejowych. Pytanie jak to wyglądach w tych starych silnikach Hondy i w nowych..
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • #7
              Kanaliki pewnie się nie zmieniły Grzechu , napływ oleju przy sprawnej pompie i tak jest z zapasem , nie wiem czy czytasz też ten amerykański Blog 540 RAT tam jest wiele ciekawych rzeczy na ten temat i myślę są miarodajne , autor tego bloga twierdzi że do większości silników optymalnym olejem jest olej 5W30 , też jak może czytałeś przeprowadza testy olejów.

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez megipan Zobacz posta
                Kanaliki pewnie się nie zmieniły
                Też tak obstawiam, na tym raczej nikt już nie eksperymentuje i raczej ich średnica jest dobrana od lat optymalnie tak aby jak najlżej miała pompa.. Z ciekawości policzyłem spadek ciśnienia na prostym odcinku "kanalika" o długości 1m, przy przepływie oleju 1m/s, (przepływ laminarny, lepkość cieczy w 100st.C) dla określonej średnicy... widać, że im ciaśniej tym jest gorzej... najlepiej to wygląda dla średnicy 3mm.. ktoś mierzył jaką średnicę mają kanaliki ?

                spadek cis.jpg

                Zamieszczone przez megipan Zobacz posta
                nie wiem czy czytasz też ten amerykański Blog 540 RAT
                Tak zerkam tam czasem i również uważam, że optymalnie dla naszych silników - taka recepta na oszczędzanie/ochrona to oleje o SAE 0W30/5W30. A jakie konkretnie to już indywidualne podejście.. mamy, o tym, przecież nasze wątki olejowe..
                Last edited by Grzechu; 20-01-2020, 11:05.
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez megipan Zobacz posta
                  Posiadam instrukcję serwisową hondy CRV IV gen. 2,0 , 2,4, 1,6, 2,2 i pozwolę sobie napisać co tam jest na temat luzów tłok - cylinder , honda civic 1,8 to ten sam silnik tylko powiększone tłoki - cylinder i wymiary które piszę dotyczą silnika silnika 2,0.
                  Tłoki nie są powiększone, mają tę samą średnicę i resztę wymiarów również, natomiast zasadnicza różnica to skok tłoka, im mniejsza pojemność skokowa to korbowody muszą być dłuższe.

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                    tłoki nie są powiększone, mają tę samą średnicę i resztę wymiarów również, natomiast zasadnicza różnica to skok tłoka, im mniejsza pojemność skokowa to korbowody muszą być dłuższe.

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                      Tłoki nie są powiększone, mają tę samą średnicę i resztę wymiarów również, natomiast zasadnicza różnica to skok tłoka, im mniejsza pojemność skokowa to korbowody muszą być dłuższe.
                      Przy większym skoku na pewno musi wzrosnąć odległość czopów korbowych od osi wału, a w takiej sytuacji lepszym rozwiązaniem jest stosowanie dłuższych aniżeli krótszych korbowodów. Teoretycznie mogłyby mieć tę samą długość, jak w bliźniaczej konstrukcji o mniejszym skoku (o ile ograniczeniem nie będzie geometria, tzn. kolizje korbowodu z tuleją cylindra), ale wówczas wzrastałyby poprzeczne siły i momenty skręcające działające na tłok.
                      Last edited by MiCyran; 20-01-2020, 16:43.

                      Comment


                      • #12
                        Zgadza się wał jest inny, promień pracy wału jest w przypadku wzrostu pojemności większy, średnice czopów też się zmieniają.

                        Comment


                        • #13
                          im ciaśniej tym jest gorzej... najlepiej to wygląda dla średnicy 3mm.. ktoś mierzył jaką średnicę mają kanaliki ?

                          Grzechu zawsze tak jest ,większa lepkość wzrasta ciśnienie spada przepływ.

                          Comment

                          Working...
                          X