Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

zużycie oleju silnikowego - 1.8 automat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
    Zużycie kształtuje się rzeczywiście jak w modelach z 2012r. z tłokami R3A.. a może silnik po prostu dostał po tyłku?
    Albo, nie chce być tu złym prorokiem, auto przeszło już swap silnika na ten z 2012 roku. Mam nadzieje, ze to tylko ponury żart...

    Comment


    • #17
      manone, to jest zbyt trudne zadanie dla silnika tj. krótkie odcinki i kręcenie wysoko. Krótkie odcinki a biorąc pod uwagę okres zimowy i nie żałowanie pedału gazu to może nie być takiego oleju co tu zaradzi. Ja bym jednak (sam tak robię) delikatniej traktował silnik w takich warunkach, wyjedź wcześniej o 2 min, niż nadrabiać silnikiem stracony czas gdy jest zimny silnik. No chyba że taki masz styl. Obserwuję u siebie np na parkingu po pracy jak jest "powrót wyścigu szczurów" do domu, silniki zimne a oni but, jeden za drugim, smród i niebieski dym z tak młodych auto że mam zawał. Nie chciałbym trafić na taki egzemplarz. Ja swój bolid dopiero kręcę jak zrobię około 7-10 km w zimę (krócej w lato) w zależności od temp. otoczenia, mimo że mam 0W. Nie chodzi o to czy olej a radę, ale czy to dobrze dla silnika? Nie, to nie jest dobrze dla silnika. Stopy metali użyte do budowy silnika radzą sobie ze skrajnymi temperaturami, ale nie są niezniszczalne. Krótkie odcinki, korzystanie z pełnej mocy silnika nie sprzyja trwałości jednostki, nie ma znaczenia jaki nalejesz olej, jaki by nie był to nie od niego wyłącznie zależy trwałość jednostki.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #18
        Mam to samo, 2012 automat, tylko nie wiem czy pil olej przed zalozeniem LPG, bo zainstalowalem miesiac po kupnie. Przy oleju 5w30 dolewki robilem co okolo 2.5k Przy 0w30 robie co 3k. Jezdze dynamicznie ale rzadko krece powyzej 5.5k

        Comment

        Working...
        X