Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czujnik wałka rozrządu i wypadanie zapłonów

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Czujnik wałka rozrządu i wypadanie zapłonów

    Witam
    Posiadam civica IX 1.8 silnik r18z4.
    Mam takie pytanie, jakie powinno dochodzić do tego czujnika napięcie w wtyczce 5 volt czy 12 volt.
    U mnie jest 8.3 volta.
    Jeżeli chodzi o wypadanie zapłonów, to jest to trochę dziwne, mianowicie silnik nie ma błędów, ale po podłączeniu testera HIM, pokazuje w parametrach
    Brak impulsu czujnika B CMP , a także cykl B wypadania zapłonu
    Po uruchomieniu silnika gdy pracuje na wolnych obrotach nie wypadają zapłony, po dodaniu gazu i powrocie do biegu jałowego już są informacje że tak.
    Nie wywala żadnego błędu, silnik pracuje normalnie, świece nowe, cewki podmieniane mam zdjęcia i postaram się je załączyć.
    Biorę pod uwagę wyciągnięcie łańcucha, czy może wiecie jaka jest graniczna wartość wysunięcia napinacza rozrządu?
    Załączone pliki

  • #2
    Na jedno z pytań odpowiedź udało mi się chyba odszukać ,mianowicie przynajmniej wg tego filmiku graniczna wartość napinacza 14 mm, a po założeniu nowego kompletu odległość na napinaczu wynosiła 9mm.


    Jak na razie nie udało mi się odszukać informacji na temat odpowiedniego napięcia w wtyczce czujnika.
    Jeżeli powinno tam być 12 volt, to z jakiegoś powodu jest spadek napięcia, i ciekawe czy gdybym na ten przewód podał chwilowo napięcie 12 volt z akumulatora, tj dołożył na krótko 2 przewód, to po uruchomieniu silnika komputer przestałby widzieć wypadanie zapłonów?
    Samochód ma oryginalny przebieg koło 110 tyś
    zawory regulowałem 10 tyś temu ,ale korci mnie żeby zrobić to ponownie i jednocześnie sprawdzić rozrząd na znakach i dostać się do wizjera przy napinaczu.
    Co prawda miałem wcześniej opla corsę 1.2 i 2 razy musiałem wymienić rozrząd na łańcuchu, mam nadzieję że w hondzie jest to trwalsze.

    Comment


    • #3
      Witam ponownie.
      Dziś mając troszkę czasu postanowiłem pogrzebać w skrzynce, tj puszcze z wiązkami elektrycznymi.
      Puszeczka ta znajduję się patrząc z przodu po prawej stronie silnika mocowana przy pokrywie zaworów.
      Chciałem zlokalizować przewód z wtyczki czujnika i sprawdzić czy może w tamtym miejscu coś mu się przytrafiło. Dostęp paskudny, wiązka ta praktycznie na samym dole wśród innej kupy przewodów.
      Za dużo w tym temacie nie ustaliłem, bo te przewody wyglądały na całe, bez uszkodzenia i łączyły się z wiązką idącą w dół ,a dalej w stronę sterownika lub skrzynki z bezpiecznikami.
      Sprawdziłem jeszcze raz napięcie na tej wtyczce, niestety nic się nie zmieniło dalej 8.3 volta.

      Ale, dobrze że się do tej puszeczki dobrałem, dlatego że musiałem poprawić połączenia i izolację po miłych Panach montujących LPG.
      Pomimo, że warsztat był polecany. Widocznie to czego gołym okiem nie widać jest robione na szybko.
      A i kiedyś męczyłem się z brakiem wskazania termometru samochodu,( oczywiście po montażu LPG) musiałem wtedy doprowadzić dodatkowy przewód masowy do niego, piszę dlatego że ten przewód się odnalazł przecięty
      Mam takie pytanie, czy napięcie na czujnik wałka rozrządu podawane jest z ECU? czy z jakiegoś przekaźnika?

      Comment


      • #4
        Witam ponownie
        Zaworki sprawdzone - ok
        Ustawienie rozrządu - ok
        Naciąg łańcucha -ok
        Doszukałem się schematu co prawda do Civic 8
        Ale z niego wynika, że zasilanie wtryskiwaczy i czujnika wałka jest z jednego obwodu i nie wychodzi z ECU.
        Na wtryskiwaczu mam 12volt.
        Muszę w takim razie posprawdzać wszystkie przekaźniki po kolei.
        Na razie jeżdżę, błędów nie ma.
        Jeżeli będziecie spradzać luzy zaworowe, to wtedy jest łatwiejszy dostęp do tego czujnika, i jak będziecie mogli to sprawdźcie proszę jak jest u was z napięciem na tej wtyczce. Pozdrawiam

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez jarecki205 Zobacz posta
          Nie wywala żadnego błędu, silnik pracuje normalnie
          To dlaczego kolega szuka dziury w całym? (tak z ciekawości zapytam).
          A druga sprawa - samodzielna diagnoza bez doświadczenia wartsztatowego, kończy się tak właśnie. Proponuję zapytać serwis (lub mechanika Hondy), sam nie jesteś w stanie (jak widać) zinterpretować wskazań komputera. Może tak być, że wcale nie są nieprawidłowe.

          Comment


          • #6
            Troszeczkę doświadczenia w mechanice posiadam, bardziej nurtują mnie sprawy związane z elektroniką.
            Na zdjęciach powyżej są pokazane wypadania zapłonów, sterownik nie wywala błędu, używam chińskiego honda HIM i może rzeczywiście wyłapuje jakieś dziwne historie.
            Mechanicznie wszystko jest OK
            Samochód jeździ normalnie
            Pozdrawiam

            Comment


            • #7
              U mnie też jeździ normalnie a jednak w hds wypadające zapłony występują.(żadnych błędów DTC tymczasowych oraz stałych nie generuję). Profilaktycznie podmieniłem cewki, zmieniłem świece na nowe. Pokusiłem się nawet o podstawienie czujnika położenia wałka rozrządu. Niestety nic to nie dało i wypadają dalej. Może faktycznie trzeba inaczej interpretować wyniki tego testera. Poradziłeś sobie z tym kolego lub może jest ktoś na forum kto podpowie jak to interpretować? Być może w silnikach R serii to norma?

              Comment

              Working...
              X