Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy olej - nieznane wiłaściwości poprzedniego

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Nowy olej - nieznane wiłaściwości poprzedniego

    witam Hondziarze!

    Mam nadzieję, że nie zaśmiecę forum tym wątkiem - inne tematy które pasowałyby do pytania zostały niestety zamknięte.

    Szykuję się do zmiany oleju do niedawno nabytej Hani 1.8benz. Niestety brakuje mi jakichkolwiek informacji na temat rodzaju oleju stosowanego przez poprzedniego właściciela. Brak zawieszki na silniku, naklejki, wpisów, czegokolwiek. Samochód serwisowany, owszem, w ASO - ale olej wymieniany gdzieś po taniości.
    Przejrzałem wątek dotyczący stosowanych przez Was rodzajów olejów. Spektrum dosyć szerokie, więc rozumiem, że istnieje pewna dowolność.
    Natomiast moja obawa jest taka, jaki rodzaj wybrać, ażeby nie uszkodzić sinika. Gdzieś żyje mit (a może wcale nie mit?), że zalanie silnika syntetykiem w sytuacji, kiedy wcześniej smarowany był półsyntetykiem może prowadzić do jego rozszczelnienia. Co zatem radzicie? Wylać cały olej, wymienić filtr, do tego przeczyścić jakimiś preparatami-płukankami (K2 coś tam takiego reklamuje)?
    W ASO stwierdzili, że oni zalecają swoim klientom wlewanie 5W30, ale nigdzie w manualu taki rodzaj nie jest w żaden sposób promowany.

  • #2
    Nic się nie stanie. Wlej zalecany olej z wątków na forum. Wlej syntetyk. Nic sie nie rozszczelni.

    Comment


    • #3
      Osobiście zalałbym syntetyk i jeździł jeździł jeździł. Oczywiście sprawdzał regularnie stan oleju na bagnecie.

      Comment


      • #4
        Niedawno kupiłem auto w podobnym stanie (nieznany olej używany wcześniej, nieznana częstotliwość wymiany). Przed wymianą oleju użyłem płukanki Liqui Moly (300 ml do oleju, 10 minut na biegu jałowym i potem normalna wymiana oleju). Płukanka to w istocie zwykła nafta, na pewno nie zaszkodzi w wymyciu zanieczyszczeń po starym oleju (aczkolwiek niektórzy są zdania że też za bardzo nie pomoże). Ponieważ koszt to jakieś 25 PLN, uznałem że można spróbować.

        Comment


        • #5
          trzeba skorzystać z wyszukiwarki tematów i poczytać:
          Kupiłeś auto, nie wiesz na jakim oleju jeździ?sprawdż sam

          Zamieszczone przez Hassano Zobacz posta
          Gdzieś żyje mit
          mit trzyma się dzielnie i tego się już nie zmieni. Mit pochodzi z czasów gdy na ulicach jeździły Żuki, Zaporożce i Skody 100. Olej to nie rozpuszczalnik i nic się nie rozszczelni. Tak że zapomnij o tym micie.
          Zamieszczone przez Hassano Zobacz posta
          W ASO stwierdzili, że oni zalecają swoim klientom wlewanie 5W30
          to są strzępki informacji, czyli nie powiedzieli nic na temat jaki proponują olej. Jak czytałeś tematy i Instrukcję Obsługi to powinieneś wiedzieć że SAE to parametr uzupełniający.

          Zamieszczone przez Hassano Zobacz posta
          moja obawa jest taka, jaki rodzaj wybrać, ażeby nie uszkodzić sinika.
          ale odpowiem bo pewnie czujesz że nie dostałeś odpowiedzi na pytanie.
          możesz lać syntetyki, hydrokraki i półsyntetyki na zmianę, dowolnie zmieniać i nic się nie rozszczelni. Mineralnych olejów z pewnością nie zalewano.
          Last edited by rambo7; 10-10-2019, 08:16.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            A czy mogę uzupełnić dotychczasowy olej? Czy najpierw całkowita podmianka?

            Comment


            • #7
              Jak brakuje to trzeba dolać a potem wymienić dla świętego spokoju, skoro masz obawy co było zalewane.

              Comment


              • #8
                nie tylko możesz a wręcz należy to zrobić. Dolewając świeżego oleju (wszystko jedno jakiego) przed planowaną wymianą zabezpieczasz silnik to po pierwsze i poprawiasz własności zużytego oleju. Stary olej z czasem traci własności w wyniku nasycenia ubocznymi produktami spalania to czego już nie potrafi wchłonąć dolewka pomoże związać te frakcje które już nie chcą się wchłonąć i wylanie wtedy oleju i zalanie świeżego jest z korzyścią dla silnika. Generalnie ja nie jestem zwolennikiem płukanek w silnikach regularnie serwisowanych bez względu na przebieg.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment

                Working...
                X