Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Bierze olej czy nie bierze?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Bierze olej czy nie bierze?

    Cześć.
    Pytanie będzie pewnie trywialne ale dla świeżego właściciela IX już takie nie jest.
    Po krótce: jakiś miesiąc temu kupiłem używaną IX z ASO przed odebraniem auta był wymieniany olej (5W30).
    Po przejechaniu 1000km pojawiło się info na AIM o oleju... bagnet suchy.. dolałem litr i na bagnecie pojawił się olej na górnej granicy podziałki. Dziś minął kolejny 1000km od tamtej chwili i na podziałce ubyło na oko 3/5 oleju.

    Jakie są normy spalania oleju przy IX gen?
    Auto ma przejechane 105 000km, rocznik 2013, chodzi ładnie i równo, brak jakichkolwiek oznak że jest coś nie tak (silnik suchy, brak wycieków, pocenia się itp).

    Trochę mnie to niepokoi bo moja VII brała raptem 1.5l na 15 000km a miała przejachane ponad 250 000km.

    Jakieś sugestie? Wolałbym nie reklamować

  • #2
    Miałem ten sam rocznik, zrobiłem ponad 100 tyś km w tym 80 na LPG i nigdy nie dolewałem pomiędzy wymianami. A te były wg wskazań kompa.
    Coś za dużo pije twoja Hanka. Z tego co tu na forum problem z nadmiernym zużyciem miały roczniki 2012, ale to chyba nie reguła.
    Powietrze świszcze pod uszczelkami szyb przy 330 km/h, czy to normalne?!
    Była: Honda CIVIC IX 1.8 2013, Jest: Mazda CX-5 2.0 2017

    Comment


    • #3
      No właśnie też tak wyczytałem. Wprawdzie zamontowałem LPG od razy po zakupie ale nie sądzę aby to miało jakieś znalecznie... Rocznik niby 2013 ale i tak mi coś nie gra... Nie bradzo wiem co z tym zrobić..

      Comment


      • #4
        Co wiesz o tym aucie? Jakie interwały wymian? Jaki olej (5/30 to żadna informacja). Czy przed założeniem gazu brała? Płyn chłodniczy oglądałeś? Może pierwsza rejestracja jest 2013 ale produkcja 2012 i załapałes się na defekty opisywane na forum od
        Witam grupowiczow, Kupilem Honda Civic 2012 V-TEC 1.8 benzyna z dosc malym przebiegiem. Zrobilem 2000mil (3200 km), silnik zuzyl 1l oleju. Wydech czysty tj. wyglada ze nie kopci, nie ma sladow wyciekow, w serwisie hondy sprawdzili i wszystko okej. Dolali olej i oddali auto, kazali wroicic za 1000 mil (1600km) Czy to jest normalne ze silnik Hondy zuzywa tyle oleju?

        no ale to już czytałeś zdaje się.

        Comment


        • #5
          Niestety, ale bez remontu się nie obejdzie.

          Comment


          • #6
            U mnie w 1.8 2012r tez z ASO między wymianami dolewam równe pół litra, aczkolwiek bagnet nie jest suchy, profilaktycznie dolewam jak widzę 1/4 może 1/5 miarki na bagnecie. Uważam, że to uczciwe zużycie, tym bardziej, że olej ginie wraz z ostrzejszym traktowaniem silnika. Mniej więcej tyle samo dolewałem w Leonie 1.9 tdi ;-)


            Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

            Comment


            • #7
              Nie! To nie jest normalne, że jakikolwiek silnik ma brać olej. Między wymianami nie powinien nic brać. Nagar z spalanego oleju bardzo szkodzi silnikowi, więc należy go jak najszybciej remontować. Czym szybciej zareagujemy, tym mniejsze koszty naprawy. Ja wymieniłem pierścienie i cieszę się brakiem poboru oleju. Już kilka tys km a olej nadal przezroczysty i stoi w miejscu, chociaż czasami pałuje silnik do odcinki.

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez marcin19883 Zobacz posta
                Nie! To nie jest normalne, że jakikolwiek silnik ma brać olej. Między wymianami nie powinien nic brać.
                Czekaj, czekaj, jak silnik zużyje 0,5l oleju na 10tys. km to trzeba remontować ? Hmm to chyba lekka przesada.. z takim zużyciem można zrobić przebieg 200tys.km.. swoją drogą, ten sam silnik mocno obciążony, może spalić więcej oleju niż potem gdy nie jest mocno obciążony.. i to jest normalne i wcale nie mówi o niesprawności silnika, wszystko zależy jakie ilości oleju silnik spala, myślę, że każdy tutaj dobrze wie o co chodzi.
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • #9
                  Nie wiem, czy oglądaliście ten materiał:



                  Z tego co "Profesor" mówi, to normalne jest zużycie oleju do 0,4 litra na 10 000 km.
                  Wszystko powyżej jest powodem do zmartwień - z wyjątkiem sytuacji, gdy kręcimy silnik pod czerwone pole. Przy takim stylu jazdy silnik musi palić olej

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez Cojakco Zobacz posta
                    normalne jest zużycie oleju do 0,4 litra na 10 000 km
                    życiowo zgadzam się z Prof. ale w IO jest wiele zapisów że "normalne jest 1L na 1000km". I co teraz jest normalne ...? nie żądam odpowiedzi.
                    Chodzi o tą sytuację, kolega forumowicz w dobrej wierze z uczciwie zarobioną kasą kupuje od Salonu używkę, bo: zadbana, serwisowana, znana, niekradziona, itd itp. tip-top. ..no to sorry tu o żadnej wtopie mowy być nie może.
                    ...no i się okazuje ze bierze olej ... o;kurde.
                    ...no ale sorry nikt nie pytał na jakim oleju poprzednik zapierdzielał 170km/h w lato A1 przy +34stC ??
                    - szkoda że nie ma kogo spytać? - ASO nie wie ... ale wie co nalewało do silnika.
                    - nalewali olej ASO czyli ekonomy-conserving,
                    - o styl jazdy poprzednika nie pytali - bo po co po gwarancji to nie ich problem ! (jest ktoś kto wygrał z ASO po gwarancji sprawę o to że silnik bierze olej po tym jak zalewali ekomomy-conserwing - nie słyszałem o takim przypadku!?).
                    - więc lali co uważali bez pytania użytkownika o styl i warunki.
                    - silnik bierze olej ... auto sprzedajemy
                    - kolejnemu będziemy wciskać żę tak jest, bo tak teraz jest.... panie trwałość leci na łeb nawet w h...
                    - no ale nowy użytkownik się męczy że 1000km a na miarce Min.
                    - tamten pewnie kupił nowe (inne)
                    - obecny ma ZooonG ..co teraz robić? do kogo "ale" ?
                    - poprzednikowi nie mówili że olej EC jest do oszczędzania paliwa i nie jest do szybkiej jazdy autostradami przy +34stC a na asfalcie 62stC. - taki wali ASO wie co robi... (tak wie oczywiście że wie, pytanie czy wiedział użytkownik do czego to jest?)
                    - ASO umywa ręce, panie widziałeś co brałeś piękna była .. nie wiemy co tam się w silniku dzieje auto nas servisowane więc pewne ... a jak jeździł poprzednik - to my przecież z nim je jeździliśmy . (tu prawda, nie wiedzieli ale lejąc olej EC wiedzą że jak ktoś nie jest wyznawcą EC - to silnik będzie kaput to akurat wiedzą, bo jak coś się dzieje to ..szybciutko próbują ratunku i leją 5W-30.). (Tak że to jest proceder Salonu sprzedaży - wiedzą lub przynajmniej borą to pod uwagę że tak się może zdarzyć.).
                    - ...obecny użytkownik - chyba honda (jako firma samochodowa) jest do dupy - ktoś niezorientowany do takich wniosków dojdzie. Erven tak może pomyśleć.

                    mówiąc krótko jeśli ten silnik byłby od początku na oleju ACEA A3 5W-40 / 0W-40 i latał po 170km/h A1ką to brałby oleju ale 0,2L/100, natomiast jak latał tak na oleju EC to bierze 1L na 1000km. Zalanie w tym momencie wysokiej lepkości już niczego nie naparuje, to co się wytarło - się wytarło, nie ma. Olej to nie klej. I nie to że jechał tak 1 raz czy 15 razy nie ... zrobione jest ponad 100tys km. czyli dokładnie tyle na ile jest obliczona gwarancja.
                    Last edited by rambo7; 26-08-2019, 11:39.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Mi tam po wymianie pierścieni nic nie bierze. A już kilka razy go pałowałem chwilkę. Pewnie za mało, żeby brał, ale cieszy mnie to, że bagnet stoi równo a km lecą

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez marcin19883 Zobacz posta
                        Mi tam po wymianie pierścieni nic nie bierze. A już kilka razy go pałowałem chwilkę. Pewnie za mało, żeby brał, ale cieszy mnie to, że bagnet stoi równo a km lecą
                        Jaki jest koszt wymiany + pierścienie?

                        Comment


                        • #13
                          Czy wiecie że opel lub wv w swoich nowoczesnych silnikach uznają zużycie oleju do 0,6l na 1 tys km za normalny w NOWYM pojezdzie?
                          Tak jest w instrukcjach, to wiedzą mechanicy...
                          Radziłbym nie panikować, choć Was rozumiem, bo mój też lubi olive

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
                            Jaki jest koszt wymiany + pierścienie?
                            Do mojego ej9 same części ok 500zł + klucz dynamomentryczny 300zł. Do twojego to pewnie z 3 razy więcej koszt części.

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
                              Jaki jest koszt wymiany + pierścienie?
                              Zalezy czy trzeba tloki zmienic, jesli nie to koszt 500-700 zl.

                              Comment

                              Working...
                              X