Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

czujnik położenia wału w 1.8, gdzie szukać?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • czujnik położenia wału w 1.8, gdzie szukać?

    witam,
    wie ktoś może gdzie w silniku 1.8 benzyna znajduje się czujnik położenia wału korbowego?
    może ktoś dysponuje grafiką wskazującą położenie elementu lub prosty opis też mile widziany

    pozdrawiam

  • #2
    W R18A2 (VIIIgen. ,ale chyba w R18Z4 nic się nie zmieniło ) tarcza impulsowa wału korbowego znajduje się od strony sprzęgła,a czujnik położenia wału korbowego znajdziesz w bloku,od przodu auta zaraz nad miską olejową ,przy skrzyni biegów. Nr 22 na tej grafice--> http://japancars.ru/index.php?route=...nplblk=E__1401

    W R20A3 (Accord) czujnik jest w tym samym miejscu ,tylko z tyłu silnika (od strony kabiny) .
    Last edited by piter77; 30-09-2018, 22:30.

    Comment


    • #3
      dział 8 gen to ten sam silnik, też warto zaglądać: Czujnik położenia wałka rozrządu silnik 1.8
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez piter77 Zobacz posta
        W R18A2 (VIIIgen. ,ale chyba w R18Z4 nic się nie zmieniło )
        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        dział 8 gen to ten sam silnik, też warto zaglądać
        Panowie, to nie jest dokładnie ten sam silnik (chociażby ma inna głowicę, inne świece, inny pasek osprzętu etc.). Czujnik położenia wału korbowego znajduje się w innym miejscu niż w R18A2:

        TS84E1400.jpg

        Numer 17 na rysunku powyżej, OEM: 37500-R60-U01

        Comment


        • #5
          na szczęście wał korbowy znajduje się w tym samym miejscu a czujnik jak nazwa wskazuje jest blisko niego .

          edit. usunąłem by się nie gmatwało... chyba się znalazł.
          Last edited by rambo7; 03-10-2018, 13:23.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            na szczęście wał korbowy znajduje się w tym samym miejscu a czujnik jak nazwa wskazuje jest blisko niego .

            wydaje się w tym samym miejscu, nie mam lepszego foto.
            Ale mówimy o wale korbowym czy wałku rozrządu? Na tych zdjęciach trochę za wysoko jak na wał korbowy

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez Drekorig Zobacz posta
              gdzie w silniku 1.8 benzyna znajduje się czujnik położenia wału korbowego?
              fakt powinniśmy gadać o czujniku wału korbowego.
              nietrafnie podpowiedziałem o rozrządzie. Fakt wysoko wskazuje na rozrząd, ale ten rozrządu był raczej gdzieś z boku i dobrze widoczny od góry pokrywy zaworów. To co tu na schematach i foto to blok silnika, czyli bardziej wał. Z czasem coś ustalimy .
              Jeśli czujnik wału korbowego to nr 17 na schemacie no to wychodzi że ...

              będzie tu:
              Załączone pliki
              Last edited by rambo7; 03-10-2018, 13:24.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                fakt powinniśmy gadać o czujniku wału korbowego.
                nietrafnie podpowiedziałem o rozrządzie. Fakt wysoko wskazuje na rozrząd, ale ten rozrządu był raczej gdzieś z boku i dobrze widoczny od góry pokrywy zaworów. To co tu na schematach i foto to blok silnika, czyli bardziej wał. Z czasem coś ustalimy .
                Jeśli czujnik wału korbowego to nr 17 na schemacie no to wychodzi że ...

                będzie tu:
                Dokładnie tam, jedynie trzeba odwrócić o 180 stopni względem poprzecznej osi symetrii silnika i wychodzi że w R18Z4 jest od strony ściany grodziowej.

                Capture.PNG
                Last edited by Lukas; 03-10-2018, 15:49.

                Comment


                • #9
                  Dzisiaj przy okazji innej rzeczy na szybko zaglądnąłem pod silnik i mając ściągniętą tylko aluminiową osłonę pod silnikiem
                  wypatrzyłem interesujący mnie element ale dopiero w obudowie skrzyni biegów od strony ściany grodziowej.
                  Nie potwierdzę że to na pewno czujnik położenia wału korbowego ale porównując jego wtyczkę do zdjęć które
                  prezentują faktycznie ten czujnik byłbym skłonny stwierdzić że to właśnie on.
                  Tylko jego umiejscowienie jest dyskusyjne.

                  Comment


                  • #10
                    Czy ktoś wymieniał ten czujnik? Przy 109 tyś. km wyskoczył mi podczas jazdy Check Engine. Po podłączeniu komputera informacja o problemie z czujnikiem wału korbowego?
                    Jakie koszta wymiany? Czy to coś poważnego? Po skasowaniu błędu na razie spokój, ale zaobserwowałem szarpanie zwłaszcza na drugim biegu, ale to już się zdarza od dłuższego czasu.

                    Comment


                    • #11
                      A jesteś pewien, że to czujnik powoduje szarpanie? Moim zdaniem jest na odwrót; szarpanie powoduje błąd czujnika. Błąd czujnika też nie koniecznie informuje o jego niesprawności a raczej informacja o sygnale które nie podoba się ECU.
                      Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
                      Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

                      Comment


                      • #12
                        Nie jestem pewien, że to przez czujnik. Szarpanie występuje od dłuższego czasu, ale nie zawsze, najczęściej na 2 biegu jest to odczuwalne. Po tym jak wyskoczył mi check engine pojechałem do Bosch Serwis, do Hondy mam daleko. Po podłączeni pod kompa, że to czujnik wału korbowego, ale tak do końca pewny nie był, bo wspominał, że może to też od katalizatora sygnał, ale bardziej się skłaniał ku pierwszej opcji. Ponawiam pytanie, czy ktoś z forumowiczów ten czujnik wymieniał i coś mógłby więcej na ten temat napisać?

                        Comment


                        • #13
                          Jakby był od kata sygnał to pewnie miałbyś P420 czyli dokładne wskazanie, że to system oczyszczania spalin. Honda jest mocno precyzyjna w informowaniu o błędach, sam się już o tym przekonałem.

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez Pablo-13 Zobacz posta
                            wyskoczył mi podczas jazdy Check Engine. Po podłączeniu komputera informacja o problemie z czujnikiem wału korbowego?
                            weź sam sobie to zdiagnozuj, kup urządzenie OBD2 do diagnostyki Hondy. Podłącz, i zanim cokolwiek wymienisz, najpierw sprawdź czy ten komunikat CE o kodzie jak twierdzi mechanik się regularnie powtarza?
                            Jak regularnie np 4 razy z rzędu powtórzy się ten kod no to wtedy się zastanowimy co jest nie tak. Zastanowimy, nie wymieniamy jeszcze.
                            ...ale aby cokolwiek debatować to na forum pisz Kody - tu Ci napiszemy definicję jak jej nie znasz. Mechanik nie wiadomo czym to diagnozował i nie wiadomo czy jego opis definicji jest zgodny z Kodem usterki.
                            I precyzyjnie to tak: Kod usterki to komunikat! to jeszcze nie defekt, np., czujnika. Równie dobrze może być np brak przejścia w kablu z uwagi na przetarcie.
                            Czujniki tanie nie są, szkoda byś kupował bo oddać ich nie można. Tak że na spokojnie. Najpierw KOD błędu podaj. Żadnych definicji nie pisz. KOD konkretny podaj i to wszytko.
                            Poczytaj tematy co kupić i jak to diagnozować np.
                            Interfejs oprócz HDS

                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #15
                              A możecie mi podać jeden konkretny skaner w rozsądnych pieniądzach dostępny na polskim rynku, bo po przestudiowaniu tego działu na forum to już zgłupiałem. Ten iLink 400 to niby z Chin? i jakieś zabawy ze zmianą oprogramowania trzeba przy nim robić? A coś dostępnego na polskim rynku, w polskim sklepie?

                              Comment

                              Working...
                              X