Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Na jakich olejach jeździł/jeździ nasz Civic IX.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Na jakich olejach jeździł/jeździ nasz Civic IX.

    Ponieważ ciekawy temat olejowy został już zamknięty i sporo było tam powiedziane na temat jakości i rodzajów olei itp.., chciałbym zebrać, w jednym miejscu, trochę informacji odnośnie olejów na jakich jeździmy, oraz tego co zauważyliśmy w zachowaniu naszego silnika zalanego danym olejem, np. czy silnik bierze olej, głośniej/ciszej pracuje, więcej/mniej pali, oraz inne uwagi. Myślę, że będzie to pomocne dla osób które zastanawiają się nad tym jaki olej wlać do swojej Hondzi.

    Proponuje się napisać wg następującego schematu:

    1. typ/oznaczenie silnika (np. R18, R14, itp)
    2. aktualnie zalewam olej
    (dokładnie opis SAE/ACEA/API
    3. od jakiego przebiegu używam dany olej / ile na nim przejechałem km
    (wymian)?
    4. co jaki interwał [km] wymieniam olej ?
    5. jaki olej stosowany był wcześniej ?
    6. gdzie kupiony / orientacyjna cena ?
    7. gdzie wymieniam olej ?
    8. uwagi - komentarz co do pracy silnika na tym oleju
    (wycieki, dolewki, praca silnika, etc, itp.)

    w komentarzu warto wpisać informacje na temat:
    * stylu jazdy:
    - agresywny, spokojny, na kropelkę, normalny, upalanie itp.
    * co do warunków w jakich użytkujemy auto:
    - miasto, autostrady, krótkie i częste dystanse, długie dystanse. itd.
    * w wyborze oleju kieruję się:
    - wymogami ekologi, ochroną silnika, interesuje mnie małe spalanie, opinią kolegów, reklamą sprzedawcy, utartymi opiniami, wpisami na forum, na czuja, własnym doświadczeniem, instrukcją obsługi, nie kieruję się niczym.

    taki zestaw informacji już coś mówi.


    Mój Civic:
    1. Silnik L13Z4,
    2. Aktualnie zalany olej: Millers EE LONGLIFE ECO 5w30 ACEA A5/B5, API SL/CF.
    3. olej wlany przy przebiegu 13tys. km, aktualny przebieg 27 tys. km,
    4. zakładane wymiany co 15 tys. lub co rok,
    5. wcześniej, przebieg od 0-13tys. km - olej OEM Honda 0W20,
    6. cena aktualnego oleju to około 200zł /5l,
    7. wymiana - samodzielnie,
    8. Na pierwszym fabrycznym oleju, po 13tys.km odnotowałem delikatny ubytek oleju, na Millersie zero ubytku, spalanie delikatnie większe o około 0,2l/100km. Silnik pracuje cichutko. Preferowany tryb jazdy - spokojny, oszczędny, jazda -głównie trasy. Kolejny olej który będzie wlany to olej klasy ACEA A3 czyli ukierunkowanie na ochronę silnika.
    Last edited by rambo7; 23-12-2016, 12:00. Powód: edit treści.
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

  • #2
    1. Silnik/ Model R18Z4 Tourer
    2. aktualnie zalewam olej Valvoline SynPower 5W40 4L
    SAE: 5W40
    API: SL, SM, SN/CF
    ACEA A3/B3, A3/B4

    dane szczegółowe
    https://www.valvolineeurope.com/engli...synpower_5w-40

    3. 10k km - i trwa (obecnie 17,5k km)
    4. co jaki interwał [km] wymieniam olej ? 10-12k km
    5. wcześniej stosowałem:
    0 - 2k km OEM 0W20, delikatna jazda z uwagi na docieranie
    2 - 10k km LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH 5W40 4L 2623, (obecnie nr katalogowy to 2194) delijatna jazda z uwagi na docieranie, a od 5k km normalna.
    10k km - ... Valvoline SynPower 5W40 4L
    6. olej kupuję w petrostar za ok 95zł
    7. olej wymieniam w ASO (pieczątki w książce serwisowej)
    8. Obserwacje:
    Zero brania oleju. Ładna praca silnika.
    Styl jazdy normalny, dość delikatny ale z przyśpieszaniem dynamicznym. Raz na ruski rok ogień, do 5tys obrotów. Do odcinki nie jeżdżę. Zostawiam to na specjalne okazje i oby takie nie nastąpiły.
    Spalanie w stopce. Rekord w trasie to 5,5l/100km. Lubię tankować na Statoil.
    Mój kilometraż to 80% trasy, 20% miasto.
    Unikam jazd na krótkich odcinkach.

    Kolejny olej to również będzie Valvoline Synpower 5W40
    Zdarzało się, że odpalałem auto po mrozach po tygodniu nie jeżdżenia. Odpalał się bez problemu i ani razu olejarka się nie pojawiła.
    Za około 2 miesiące będę miał przegląd B, wiec od razu odfajkuję A, oczywiście z własną bańką, prawdopodobnie Valvoline.
    Zero brania oleju.
    Jako że delikatnie jeżdżę, ale rozpędzam się dość dynamicznie, to spalanie mam niskie i nadal spada. Nawet na zimówkach w trasie mam niższe niż na letnich oponach. Cóż, auto się dociera, a ja do niego.
    Zaopatruję się w petrostar. To nie reklama, ale info o sklepie stacjonarnym i internetowym mającym sporo olejów w asortymencie.
    W przyszłości wyedytuje posta i wpiszę co wlałem.
    Last edited by rambo7; 23-12-2016, 11:59. Powód: edit

    Comment


    • #3
      Od 0-12tys. był wlany OEM 0W20, od 12tys. do 28tys. Castrol Edge 5W30 ACEA A3/B3, A3/B4, C3.

      W nowym roku planuje zalać Motulem 8100 X-CLEAN 5W40.

      Silnik 1.8 R4

      Styl jazdy normalny, czasem podkręcę pod czerwone na trasie gdzie 40% miasto, 60% trasa.

      Olej wymieniam w ASO Bydgoszcz Nova Motor.

      Silnik nie bierze oleju, brak wycieków, kultura pracy silnika wzorowa.
      Last edited by solarlodge; 22-12-2016, 23:04.

      Moja

      Comment


      • #4
        1. Model/oznaczenie silnika (np. R18, R14, itp) ? Wcześniej R18A2 i teraz R18Z4
        2. aktualnie zalewam olej - dokładnie opis SAE / ACEA / API ?
        LiquiMoly Synthoil Longtime 0W30 ACEA A3/B4, API SM
        Parametry:
        Density at 15 °C 0,845 g/cm³ DIN 51757
        Viscosity at 40 °C 60 mm²/s ASTM D 7042-04
        Viscosity at 100 °C 11,0 mm²/s ASTM D 7042-04
        Viscosity at -40°C (MRV) <= 60000 mPas ASTM D 4684
        Viscosity at -35°C (CCS) <= 6200 mPas ASTM D5293
        Viscosity index 178 DIN ISO 2909
        HTHS bei 150°C >= 3,5 mPas ASTM D5481
        Pour point -51 °C DIN ISO 3016
        Evaporation loss (Noack) 10,2 % ASTM D 5800-08 Method B
        Flash point 234 °C DIN ISO 2592
        Total base number 10,5 mg KOH/gDIN ISO 3771
        Sulfate ash 1,0 -1,6 g/100g DIN 51575


        3. od jakiego przebiegu używam dany olej / ile na nim przejechałem km (wymian)? 55000 km/ 5 wymian
        4. co jaki interwał [km] wymieniam olej ? 10000-12000 km
        5. jaki olej stosowany był wcześniej ? OEM Honda 0W20
        6. gdzie kupiony / orientacyjna cena ? 200 PLN/5L
        7. gdzie wymieniam olej ? Generalnie dwa razy do roku - raz w roku ASO, raz samodzielnie
        8. uwagi co do pracy silnika na tym oleju (wycieki, dolewki, praca silnika, etc, itp.) Brak uwag, silnik chodzi perfekcyjnie, zużycie niewidoczne na bagnecie od wymiany do wymiany. Przeloty autostradowe po 1600 km na raz nie robią na oleju żadnego wrażenia.
        Last edited by Lukas; 28-04-2017, 11:27.

        Comment


        • #5
          Silnik r18 a2. Aktualny przebieg 98 000.
          Aktualnie zalany shell helix ultra 5w30 API SL/CF;ACEA A3/B3 spełnia wymogi normy API SN/CF.
          Wyżej wymieniony olej zalewany od pierwszej wymiany. Fabrycznie zalany 0w20 honda.( info od poprzedniego właściciela)
          Wymiana co 10 000-12 000 km.(faktury z ASO)
          Kupiony w Automedan. Cena 35zł za litr.(140zł) W 4l opakowaniach nie występuje.
          Wymieniony u znajomego mechanika.
          Styl jazdy normalny, odcinki do pracy 25 kilometrów w jedną stronę. Parę podjazdów na 3 biegu.Czasem trasa 200 km. I trochę jazdy po Krakowie.
          Pobór oleju od wymiany 7 tyś. dolałem 0,7l. Wychodzi setka na 1 tyś przebiegu.
          Przy następnej wymianie zalany będzie shell helix ultra 5w40.

          W/W olej będzie zalany ponieważ w poprzednim samochodzie spisywał się bardzo dobrze( 160 000 przebiegu)
          Ma bardzo dobre parametry. Niektóre lepsze niż markowe bardzo drogie oleje. Pewność zakupu oryginalnego produktu.Cena 130 zł za 4 litrowe opakowanie.
          Last edited by luzny41; 23-12-2016, 18:48.

          Comment


          • #6
            Moja Hanka:
            1. Silnik R18, przebieg 76000 km (właśnie stuknęło 50 tyś na LPG).
            2. Aktualnie zalany olej: Shell Helix Ultra Professional 5W30 AM-L, ACEA: C3, API:SN/CF
            3. Olej wlany przy przebiegu 14,5 tys. km, wcześniej - olej OEM Honda 0W20.
            4. Wymiany - według wskazań (14.5, 32.5, 50.5, 69.5).
            5. Cena aktualnego oleju to około 120 zł, do kupienia butelki 1 litrowe (4 x 30 zł, Sklep Petrostar na Pradze).
            6. Wymiana - ASO.
            7. Jeżeli chodzi o spalanie, to wg moich obserwacji około 0,2-0,3l mniejsze było na 0W20.
            8. Silnik oleju nie bierze i pracuje bez zarzutu. Nic nie dolewam miedzy wymianami. Dlatego też póki co, żadnej zmiany na inny nie przewiduję.
            9. Eksploatacja samochodu to ostatnio głównie trasa: RZE-WAWA, 2 x w tyg. plus dojazdy do pracy po Wawie.
            10. Jazda dosyć dynamiczna, ale bardziej płynna bez kręcenia na czerwone pole. Średnie spalanie LPG na dystansie 50 tyś - 8.5 l.
            Powietrze świszcze pod uszczelkami szyb przy 330 km/h, czy to normalne?!
            Była: Honda CIVIC IX 1.8 2013, Jest: Mazda CX-5 2.0 2017

            Comment


            • #7
              1. typ/oznaczenie silnika
              R18Z4
              2. aktualnie zalewam olej
              AMSOIL Signature Series 5W30, API SN, SM, ACEA A5/B5, A1/B1
              3. od jakiego przebiegu używam dany olej / ile na nim przejechałem km
              zalany przy 12,500 km, przejechane obecnie 10,500 km (to była na razie 1 wymiana)
              4. co jaki interwał [km] wymieniam olej ?
              co 12,500 km, czyli niebawem kolejna wymiana (nie patrzę na wskazania komputera)
              5. jaki olej stosowany był wcześniej ?
              oryginalnie zalany Honda 0W-20
              6. gdzie kupiony / orientacyjna cena ?
              cena około 180 zł/galon, kupowany tam gdzie aktualnie lepsza cena (pierwszy raz na zmienolej.pl, obecnie w Petrostar Warszawa)
              7. gdzie wymieniam olej ?
              na razie w ASO
              8. uwagi - komentarz co do pracy silnika na tym oleju
              Póki co żadnych negatywnych uwag nie mam. Silnik pracuje równiutko, nic nie szarpie, pali jak na 1.8 niedużo (średnia z 22 tyś km - 7,9 l/100km), oleju nic nie ubywa. Także za 2000 km z powrotem zostanie zalany taki sam olej.
              Jeżdżę raczej normalnie, bez szaleństw. Co najwyżej przy włączaniu się do ruchu na autostradzie albo przy wyprzedzaniu silnik pracuje biżej końca skali - ale to się zdarza bardzo rzadko. Rodzaj jazdy to jakieś: 20% autostrady, 30% miasto, 50% zwykła trasa. Krótkich dystansów typowo po mieście raczej auto nie robi.
              A co do kryterium wyboru oleju to wpływ miało wiele czynników, m.in.:
              - opinie na róznych forach
              - wątek olejowy na tym forum
              - jak również własne "widzimisię"
              Jest: 1985 Fiat 126p 650E, 2019 Jeep Compass 4x4 1.4t
              Były: 2002 Honda Civic Sedan 1.6 VTEC, 2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC

              Comment


              • #8
                1. Silnik R18A2 przebieg 265kkm
                2. Aktualnie zalany olej: Shell HX8 5W40 ACEA A3/B3, A3/B4 API SN
                3. Przejechane 6 tyś na tym oleju.
                4. Co ~10kkm
                5. Wcześniej: Castrol FST 0W30
                6. Autoryzowany dystrybutor Shell na allegro, petrostar.pl (cena z przesyłką 80 zł)
                7. Wymieniam samodzielnie u znajomego w warsztacie.
                8. Silnik pracuje wzorowo, na oleju 5W40 delikatnie większe spalanie w porównaniu z ultralekkobieżnymi 0W30. Następny olej to będzie Eneos 10W40 syntetyk.
                Spalanie oleju w granicach szerokopojętej normy czyli od wymiany do wymiany nie dolewam a na bagnecie spada z max na ponad połowę także jest zdrowo.
                Brak niepokojących osadów pod korkiem wlewu, jest czysto.
                4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                Comment


                • #9
                  Silnik 1.8, przebieg 16.300
                  przy pierwszym przeglądzie po roku zalany Valvoline Maxlife 5W40 pojechałem po SynPower ale nie mieli akurat na sklepie i wziąłem Maxlife za 95 zł w Petrostarze...wymiana w ASO
                  minęło kilka dni od wymiany i zrobiłem kilka km więc nic ciekawego nie napiszę...

                  Comment


                  • #10
                    Mała aktualizacja, dosłownie godzinę temu wymieniłem olej na nowy + filtr oleju:
                    -LIQUI MOLY Synthoil Longtime 0W30, ACEA A3/B4, cena 226zł / 4 litry. przebieg 27933 km.
                    Pojeżdżę trochę i zobaczymy czy coś się zmieni w moich odczuciach jeżdżąc na nowym smarowidle, spalanie, dźwięk silnika itp..


                    Grechu skopiuj "schemat" z wpisu nr 1 i popraw w trybie edycji będzie ładniej i czytelniej.
                    Last edited by rambo7; 30-01-2017, 08:56. Powód: sugestia r7.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • #11
                      1. Silnik R18, przebieg 3800
                      2. Aktualnie zalany Liqui Moly Synthoil Hign Tech 5W40 SM/CF, A3/B3,
                      3. Przejechane ok 300 km
                      4. Od tej wymiany będzie wg wskazań - w moim wypadku co roku.
                      5. Wcześniej OEM 0W20
                      6. Kupiony w Petrostarze, cena 147,95 za 4 litry minus rabat 3%
                      7. Wymiana w ASO Aries, koszt z ich filtrem i dolewką chłodniczego ok 170
                      8. Nie odczułem różnic przy rozruchu. Silnik nieco szybciej się nagrzewa, ale cieplej na zewnątrz jest. Spalanie (orientacyjnie, bo za mało przejechałem jeszcze) minimalnie większe przy prędkościach 120-140 km/h i takie samo przy jeździe ekonomicznej. Silnik pracuje nieco ciszej. Styl jazdy... dynamiczny Zwłaszcza przy włączaniu się czy wyprzedzaniu. Dlaczego ten olej? Wątek olejowy i tzw. znajomi.

                      Comment


                      • #12
                        1. R18
                        2. Shell Helix Ultr5W40 A3/B3
                        3. przebieg 29747 km, na razie przejechałem na nim 10 km
                        4. co roku, wychodzi ok. 15 000 km
                        5. wcześniej zalany był Castrol Edge 5W30
                        6. internet, filtrytotu.pl/ 89zł
                        7. ASO Bydgoszcz Nova Motor
                        8. Na razie nie zauważyłem różnicy, trasa 90%, miasto 10%, średnia prędkość na trasie 120km/h

                        Moja

                        Comment


                        • #13
                          No to kolejna zmiana oleju po ok 10tyś. km.

                          1. Silnik/ Model R18Z4 Tourer
                          2. Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W40 4L, #2194
                          3. 20210 - i przejechane 20km
                          4. Olej zmieniam co ok 10tyś. km i dbam by bańka z olejem nie była zimna.
                          5. Wcześniej stosowałem:
                          0 - 2tyś. km OEM 0W20, delikatna jazda z uwagi na docieranie
                          2 - 10950 km Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W40 4L 2623, (obecnie nr katalogowy to 2194) delikatna jazda z uwagi na docieranie, a od 5k km normalna.
                          10950 km - ... Valvoline SynPower 5W40 4L, testy innej oliwy
                          20210- Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W40 4L, powrót do LM
                          6. Olej kupiłem w niemcars
                          7. Olej i filtr wymieniam w ASO
                          8. Obserwacje:
                          Zero brania oleju. Zero szarpania i mrówek na kierownicy w porównaniu do poprzedniego. AKSAMITNA praca silnika.
                          Styl jazdy normalny, płynny. Sporadycznie jeżdżę szybciej niż bardzo szybko.
                          Mój kilometraż to 80% trasy, 20% miasto.
                          Unikam jazd na krótkich odcinkach.

                          Comment


                          • #14
                            1. R18
                            2. aktualnie zalewam olej Fuchs Titan Race Pro S 5W/30
                            3. przebieg 2350 km - od 20 km
                            4. 1/R
                            5. OEM 0W20 Honda
                            6. " Zmienolej.pl - cena 234 zł/5ltr
                            7. ASO
                            8. silnik pracuje ciszej , na więcej za wcześnie

                            styl jazdy normalny , spokojny, czasami trochę mocniej ( na obwodnicy miasta)
                            Przede wszystkim miasto 90% , korki, krótkie odcinki więc silnik ma ciężko dlatego taki olej
                            a także parametry oleju
                            lepkość dynamiczna w -30C - 5000
                            lepkość kinematyczna w 40C - 63,7
                            lepkość kinematyczna w 100 C - 10,9
                            noack % - 7
                            HTHS - 3,5
                            wskaźnik lepkości - 163
                            temp. płynięcia C - -63
                            TBN z tego co pamiętam - 10,1
                            API - SL
                            ACEA - A3/B3

                            w wyborze oleju kieruję się:
                            - ochroną silnika, wpisami na forum, własnym doświadczeniem, instrukcją obsługi.
                            A instrukcja mówi A3/B3 .

                            pozdrawiam

                            Comment


                            • #15
                              Ale on jest API SL a w instrukcji napisano API SM i więcej. Nie ma to chyba większego znaczenia, ale jakby co? Bo instrukcja dopuszcza warianty A3, A5 itd i całą rozpiętość od 0W20 do XXX ale akurat o API mówi mało....

                              Comment

                              Working...
                              X