Przy mojej wizycie z problemem radia,uciekające stacje, zmieniono mi oprogramowanie silnika z M8G2110 na M8G220. Czy kotoś wie , co ono zmienia?
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Zmiana oprogramowania silnika
Collapse
X
-
Zamieszczone przez kolti Zobacz postaPrzy mojej wizycie z problemem radia,uciekające stacje, zmieniono mi oprogramowanie silnika z M8G2110 na M8G220. Czy kotoś wie , co ono zmienia?
Nie zauważyłem wielkich zmian w zachowaniu silnika, może jedynie auto delikatnie mniej szarpie przy odpuszczaniu gazu...
-
Zamieszczone przez kolti Zobacz postaPrzy mojej wizycie z problemem radia,uciekające stacje, zmieniono mi oprogramowanie silnika z M8G2110 na M8G220. Czy kotoś wie , co ono zmienia?
Comment
-
Zamieszczone przez kolti Zobacz postaproblemem radia,uciekające stacjeKierownik Działu Diesla
Comment
-
a może wgrali nowe oprogramowanie do radia i do silnika, chyba, że radio pobiera jakieś dane ze sterownika silnika i jakaś niekompatybilność powodowała to, że radio przy komunikacji ze sterownikiem silnika gubiła stacje i po zmianie softu sterownika eliminuje ten problemLast edited by Grzechu; 28-10-2016, 10:04.
Comment
-
jak coś ASO zrobi to trzeba to jakoś tłumaczyć, przecież oni nie robią nic na darmo... i za darmo
Comment
-
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postaa może wgrali nowe oprogramowanie do radia i do silnika, chyba, że radio pobiera jakieś dane ze sterownika silnika i jakaś niekompatybilność powodowała to, że radio przy komunikacji ze sterownikiem silnika gubiła stacje i po zmianie softu sterownika eliminuje ten problem
Natomiast wygląda na to, że ASO ma procedury nakazujące update ECU/PCM w przypadku robienia jakichkolwiek innych aktualizacji.
W moim przypadku zgłaszałem konieczność aktualizacji oprogramowania modułu ADS (sterującego adaptacyjnymi amortyzatorami z tyłu), zrobili to ale wraz ze zmianą oprogramowania ECU/PCM.Last edited by Lukas; 28-10-2016, 11:12.
Comment
-
Czy radio ma jakeś funkcje zależne od silnika ? Bo np. samo wyciszanie przy odpalaniu,w radiach z komunikacją CAN już nie działa jak kiedyś,że jest podłączone pod drugi lub trzeci obwód stacyjki/zasilania. Funkcja auto podgłaśniania,albo informacja o wstecznym biegu ,czy prędkości zależy od sieci. W przypadku kiedy jakieś urządzenie zmienia sposób komunikacji ,a urządzenia współpracujące nie wnoszą do sieci odpowiednich ramek,to najprościej jest zapakować do nich program ze zmianami w protokole.
Comment
-
Zamieszczone przez m26 Zobacz postaCzy radio ma jakeś funkcje zależne od silnika ?.
Podejrzewam że sygnały o prędkości itp. bierze z linii K.
Capture2.JPG
Comment
-
W takim razie co pobiera ze wskaźników? Sam jestem ciekawy.
Wszystko co jest pobierane z zegarów i dotyczy silnika,będzie dokładnie tą samą ramką którą generuje ECU.
Masz gdzieś drzewo całej sieci,bo na pewno zegary robią za "przelotkę" ewentualnie siedzą na jednej gałęzi z modułem kabinowym,a on na pewno jest po drodze do ECU.
Comment
-
Zamieszczone przez LukasVD Zobacz postapytanie po co połączenie do linii K...
Są auta które mają dwie sieci , ta druga "szybka" odpowiada za pierdoły typu szyby itd. żeby nie zaśmiecać tej ważnej,bo z tego co wiem Bosch miał jakieś problemy w protokole ,w fazie arbitrażu coś się sypało i ramki z priorytetem nie były czytane.
Może jest tak, że komunikacja po CAN jest jednostrona,bo Bosch (jako właściciel protokołu)zakazałwprowadzania do sieci jakichkolwiek obcych sygnałów,a po "K" idzie jakieś info zwrotne.
Dbrze by było żeby ktoś się wprost zapytał przy okazji.
Comment
-
Zamieszczone przez m26 Zobacz postaSą auta które mają dwie sieci , ta druga "szybka" odpowiada za pierdoły typu szyby itd. żeby nie zaśmiecać tej ważnej,bo z tego co wiem Bosch miał jakieś problemy w protokole ,w fazie arbitrażu coś się sypało i ramki z priorytetem nie były czytane.
F-CAN (High Speed) - The network between the powertrain and control units for chassis system is called F-CAN and it employs high speed CAN with communication rate at 500 kbps. - czyli "szybka" komunikacja pomiędzy ECU/PCM a innymi modułami sterującymi
B-CAN (Body) - The B-CAN (Body Controller Area Network) uses a single wire method for communication between the gauge control (tach) module, MICU, climate control unit and immobilizer-keyless control unit. B-CAN communication moves at a slower speed (33.33 kbps) than F-CAN (500 kbps) for convenience related items and for other functions. - czyli "wolniejsza" komunikacja pomiędzy modułem wskażników, MICU, modułem klimatyzacji, immo, audio etc.
I teraz uwaga - "The gauge control module (tach) acts as a gateway to allow both systems to share information, the gauge control module translates information from B-CAN to F-CAN and from F-CAN to B-CAN." - czyli moduł wskaźników działa jako mostek pomiędzy sieciami F-CAN i B-CAN.
Capture2.JPG
Capture3.JPGLast edited by Lukas; 28-10-2016, 14:36.
Comment
-
a gdzie tu radio ? B-can? Czy po prostu nie ma komunikacji po Can-ie ?
Comment
Comment