Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zmiana oprogramowania silnika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zmiana oprogramowania silnika

    Przy mojej wizycie z problemem radia,uciekające stacje, zmieniono mi oprogramowanie silnika z M8G2110 na M8G220. Czy kotoś wie , co ono zmienia?

  • #2
    Zamieszczone przez kolti Zobacz posta
    Przy mojej wizycie z problemem radia,uciekające stacje, zmieniono mi oprogramowanie silnika z M8G2110 na M8G220. Czy kotoś wie , co ono zmienia?
    Też ostatnio miałem to zrobione podczas serwisu AB, niestety nigdzie nie znalazłem changelog'u.
    Nie zauważyłem wielkich zmian w zachowaniu silnika, może jedynie auto delikatnie mniej szarpie przy odpuszczaniu gazu...

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez kolti Zobacz posta
      Przy mojej wizycie z problemem radia,uciekające stacje, zmieniono mi oprogramowanie silnika z M8G2110 na M8G220. Czy kotoś wie , co ono zmienia?
      Ale to tak sami z siebie zmienili? Czy zgłaszałeś jakieś problemy w stylu szarpanie?

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez kolti Zobacz posta
        problemem radia,uciekające stacje
        trochę to dziwne program silnika nie ma nic wspólnego z radiem, np jeśli wtyk antenowy radia nie jest wciśnięty prawidłowo to choćby cały komputer wymienili to nie ma to wpływu na działanie radia.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          a może wgrali nowe oprogramowanie do radia i do silnika, chyba, że radio pobiera jakieś dane ze sterownika silnika i jakaś niekompatybilność powodowała to, że radio przy komunikacji ze sterownikiem silnika gubiła stacje i po zmianie softu sterownika eliminuje ten problem
          Last edited by Grzechu; 28-10-2016, 10:04.
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • #6
            ...ok, biorę tę teorię w ciemno
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              jak coś ASO zrobi to trzeba to jakoś tłumaczyć, przecież oni nie robią nic na darmo... i za darmo
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                a może wgrali nowe oprogramowanie do radia i do silnika, chyba, że radio pobiera jakieś dane ze sterownika silnika i jakaś niekompatybilność powodowała to, że radio przy komunikacji ze sterownikiem silnika gubiła stacje i po zmianie softu sterownika eliminuje ten problem
                Nie pobiera, update radia robi się z poziomu płyty CD włożonej do napędu radia. Wiem, bo sam robiłem taką aktualizację w moim aucie.
                Natomiast wygląda na to, że ASO ma procedury nakazujące update ECU/PCM w przypadku robienia jakichkolwiek innych aktualizacji.
                W moim przypadku zgłaszałem konieczność aktualizacji oprogramowania modułu ADS (sterującego adaptacyjnymi amortyzatorami z tyłu), zrobili to ale wraz ze zmianą oprogramowania ECU/PCM.
                Last edited by Lukas; 28-10-2016, 11:12.

                Comment


                • #9
                  Czy radio ma jakeś funkcje zależne od silnika ? Bo np. samo wyciszanie przy odpalaniu,w radiach z komunikacją CAN już nie działa jak kiedyś,że jest podłączone pod drugi lub trzeci obwód stacyjki/zasilania. Funkcja auto podgłaśniania,albo informacja o wstecznym biegu ,czy prędkości zależy od sieci. W przypadku kiedy jakieś urządzenie zmienia sposób komunikacji ,a urządzenia współpracujące nie wnoszą do sieci odpowiednich ramek,to najprościej jest zapakować do nich program ze zmianami w protokole.

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                    Czy radio ma jakeś funkcje zależne od silnika ?.
                    Na szynie CAN komunikuje się jedynie z modułem zestawu wskaźników oraz z i-MID.
                    Podejrzewam że sygnały o prędkości itp. bierze z linii K.

                    Capture2.JPG

                    Comment


                    • #11
                      W takim razie co pobiera ze wskaźników? Sam jestem ciekawy.
                      Wszystko co jest pobierane z zegarów i dotyczy silnika,będzie dokładnie tą samą ramką którą generuje ECU.
                      Masz gdzieś drzewo całej sieci,bo na pewno zegary robią za "przelotkę" ewentualnie siedzą na jednej gałęzi z modułem kabinowym,a on na pewno jest po drodze do ECU.

                      Comment


                      • #12
                        Masz rację, radio pobiera dane o prędkości z modułu wskaźników, który to pobiera te dane z ECU/PCM.
                        W takim razie po co pozostaje pytanie po co połączenie do linii K...

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez LukasVD Zobacz posta
                          pytanie po co połączenie do linii K...
                          Może jest coś co po CAN nie działa? Nie mam pojecia,nie znam tego auta,mogę się tylko domyślać,ale temat ciekawy
                          Są auta które mają dwie sieci , ta druga "szybka" odpowiada za pierdoły typu szyby itd. żeby nie zaśmiecać tej ważnej,bo z tego co wiem Bosch miał jakieś problemy w protokole ,w fazie arbitrażu coś się sypało i ramki z priorytetem nie były czytane.
                          Może jest tak, że komunikacja po CAN jest jednostrona,bo Bosch (jako właściciel protokołu)zakazałwprowadzania do sieci jakichkolwiek obcych sygnałów,a po "K" idzie jakieś info zwrotne.
                          Dbrze by było żeby ktoś się wprost zapytał przy okazji.

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                            Są auta które mają dwie sieci , ta druga "szybka" odpowiada za pierdoły typu szyby itd. żeby nie zaśmiecać tej ważnej,bo z tego co wiem Bosch miał jakieś problemy w protokole ,w fazie arbitrażu coś się sypało i ramki z priorytetem nie były czytane.
                            W VIII i IX-genie jest dokładnie tak samo:

                            F-CAN (High Speed) - The network between the powertrain and control units for chassis system is called F-CAN and it employs high speed CAN with communication rate at 500 kbps. - czyli "szybka" komunikacja pomiędzy ECU/PCM a innymi modułami sterującymi
                            B-CAN (Body) - The B-CAN (Body Controller Area Network) uses a single wire method for communication between the gauge control (tach) module, MICU, climate control unit and immobilizer-keyless control unit. B-CAN communication moves at a slower speed (33.33 kbps) than F-CAN (500 kbps) for convenience related items and for other functions. - czyli "wolniejsza" komunikacja pomiędzy modułem wskażników, MICU, modułem klimatyzacji, immo, audio etc.

                            I teraz uwaga - "The gauge control module (tach) acts as a gateway to allow both systems to share information, the gauge control module translates information from B-CAN to F-CAN and from F-CAN to B-CAN." - czyli moduł wskaźników działa jako mostek pomiędzy sieciami F-CAN i B-CAN.

                            Capture2.JPG

                            Capture3.JPG
                            Last edited by Lukas; 28-10-2016, 14:36.

                            Comment


                            • #15
                              a gdzie tu radio ? B-can? Czy po prostu nie ma komunikacji po Can-ie ?
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment

                              Working...
                              X