Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Świece zapłonowe w IX gen 1,8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Zamieszczone przez hondtom9 Zobacz posta
    Z tymi kodami to chyba jakoś tak jest:
    8gen - R18A2 w hatchbacku, R18A1 w sedanie
    9gen - R18Z4 w hatchbacku, R18Z1 w sedanie
    Czyli byłaby to świeca do sedana.
    Różnią się te silniki hatchback i sedan ?
    Może ktoś z użytkowników forum zna parametry oryginalnych świec i mógłby porównać, czy te z Boscha będą dobre też do 5d ?

    Comment


    • #32
      "m26" siedzi w silnikach, więc może będzie wiedział ?

      Comment


      • #33
        Nie znam tych silników na tyle.Patrząc po "papierze" np. tu https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_R_engine#R18A1
        wychodzi że to jest ten sam silnik,lub niemal ten sam a różnice są jedynie w programie . Zamienność świec nie powinna stanowić problemu.

        Comment


        • #34
          Pytanie czy świeca Boscha jest irydowa.
          Bo raczej taka jest wskazana

          Comment


          • #35

            Comment


            • #36
              Zamieszczone przez luzny41 Zobacz posta
              Pytanie czy świeca Boscha jest irydowa.
              Bo raczej taka jest wskazana
              Irydowa, podwójna. Pytanie tylko skąd taka różnica w cenie pomiędzy Bosch a NGK lub Denso ?
              Można by też porównać dane z opisów tych świec, jak wymiary, momenty dokręcenia i inne. Jeśli są z Boscha są takie same jak NGK to można kupować.
              Last edited by arkan; 27-07-2017, 15:18.

              Comment


              • #37
                NGK ma w kodzie zawarte wszystko a BOSCH podaje specyfikację na osobnym papierze i niekoniecznie kompletną.
                Moment dokręcania nie jest zależny od producenta swiecy,ale od auta ,więc tego nawet nie trzeba porównywać.
                Jak ktoś chce to może sobie "pogrzebać"
                Niterra ist der weltweit führende Hersteller der Marken NGK Ignition Parts und NTK Vehicle Electronics. Niterra ▶ beste Zünd- und Sensortechnik

                Dodam że gaziarze mogą sobie od razu darować "11" na końcu kodu i kupić świece z pomniejszona szczelina powietrzną lub dedykowane pod gaz,co moim zdaniem jest wywalaniem kasy w błoto.
                Last edited by m26; 27-07-2017, 16:40.

                Comment


                • #38
                  Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                  Dodam że gaziarze mogą sobie od razu darować "11" na końcu kodu i kupić świece z pomniejszona szczelina powietrzną lub dedykowane pod gaz,co moim
                  zdaniem jest wywalaniem kasy w błoto.
                  Co jest wywaleniem kasy w błoto, bo nie bardzo rozumiem ? Kupowanie świecy przeznaczonej pod gaz ? W przypadku IX gen. to i tak chyba niemożliwe, bo nie ma takich, chyba że ktoś po zakupie sobie zmniejszy tą szczelinę.

                  Comment


                  • #39
                    Nie mam nic do bosha. Ale już raz próbowałem zamienników świec i wywaliłem kasę w błoto. Od tamtej pory staram się stosować oryginalne że specyfikacji. Na forum accorda też o tym pisano, niektóre części typu świece czy sondy nie będą działać prawidłowo i tyle. Nie ma co drazyc tematu.
                    4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                    Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                    https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                    Comment


                    • #40
                      Zamieszczone przez rat4 Zobacz posta
                      Co jest wywaleniem kasy w błoto, bo nie bardzo rozumiem ?
                      Właśnie kupowanie dwa razy tak drogiej świecy ,skoro wytrzymuje niewiele więcej niż świeca standard o mniejszej lub zmniejszonej szczelinie i jednej klasie ciepłoty wyżej jak ktoś nie emeryci tylko jedzie.


                      Zamieszczone przez rat4 Zobacz posta
                      W przypadku IX gen. to i tak chyba niemożliwe, bo nie ma takich
                      Do wsystkiego są,trzeba tylko powęszyć.
                      Zamieszczone przez rat4 Zobacz posta
                      niektóre części typu świece czy sondy nie będą działać prawidłowo i tyle.
                      Dokładnie tak jest,a powód tego to rozbieżności w tym co mówi specyfikacja a tym co jest naprawdę i drugi powód to to że
                      tabele zamienników tworzone są na podstewie niepełnej listy parametrów i właściwości tak jak jest to z olejami.
                      Wiele aut cierpi np dlatego że wystawienie elektrod w głąb cylindra jest inne niż powinno być,ale w papierze tego nie wyszczególniono.

                      Comment


                      • #41
                        Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                        Właśnie kupowanie dwa razy tak drogiej świecy ,skoro wytrzymuje niewiele więcej niż świeca standard o mniejszej lub zmniejszonej szczelinie i jednej klasie ciepłoty wyżej jak ktoś nie emeryci tylko jedzie.

                        Do wsystkiego są,trzeba tylko powęszyć.

                        Dokładnie tak jest,a powód tego to rozbieżności w tym co mówi specyfikacja a tym co jest naprawdę i drugi powód to to że
                        tabele zamienników tworzone są na podstewie niepełnej listy parametrów i właściwości tak jak jest to z olejami.
                        Wiele aut cierpi np dlatego że wystawienie elektrod w głąb cylindra jest inne niż powinno być,ale w papierze tego nie wyszczególniono.
                        Pisząc "dwa razy tak drogiej świecy" chyba nie masz na myśli dedykowanych do IX gen. NGK i Denso ? Bo z dalszej części Twojej wypowiedzi wynika, że auto może cierpieć z powodu zamiennika a takim będzie Bosch.
                        A odnośnie węszenia, to właśnie to robię. Znalazłem Boscha, a raczej dostałem linka do strony, ale wychodzi z całości tematu, że nie ma co ryzykować z zamiennikami, jeśli oczywiście tak traktujemy Boscha.
                        Ktoś węszy dalej ?

                        Comment


                        • #42
                          Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
                          Pisząc "dwa razy tak drogiej świecy" chyba nie masz na myśli dedykowanych do IX gen. NGK i Denso ?
                          Swieca ekstra "do gazu" jest dużo droższa od normalnej świecy tylko dlatego ze jest do gazu.
                          Jeśli bosch napisał że świeca pasuje ,to raczej pasuje,ale jeśli lista zamienników jest robiona przez sprzedawcę,a często tak jest,lub producent to "kobucik" to trzeba się temu dobrze przyglądać .Z sondami jest trochę inaczej, a w szczególności do starych aut.

                          Comment


                          • #43
                            Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                            Swieca ekstra "do gazu" jest dużo droższa od normalnej świecy tylko dlatego ze jest do gazu.
                            Jeśli bosch napisał że świeca pasuje ,to raczej pasuje,ale jeśli lista zamienników jest robiona przez sprzedawcę,a często tak jest,lub producent to "kobucik" to trzeba się temu dobrze przyglądać .Z sondami jest trochę inaczej, a w szczególności do starych aut.
                            Pozostaje porównać dane z Boscha i NGK, wtedy małe szanse, że nie będzie pasować. Trzeba by też zadać pytanie sprzedawcy, czy ma do R18Z4.

                            Comment


                            • #44
                              Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
                              Trzeba by też zadać pytanie sprzedawcy,
                              Sprzedawcy łżą jak pokojówki,to oni właśnie robią listy zamienników które do niczego nie pasują

                              Comment


                              • #45
                                Czyli z całej dyskusji wyłania się wniosek, żeby jednak kupić NGK lub Denso w zależności jakie kto miał fabrycznie. Szkoda, że aż tyle stówek trzeba

                                Comment

                                Working...
                                X