Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Start/Stop w Civic IX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Start/Stop w Civic IX

    Cześć,

    Mam Civica 1.8. Sporadycznie się zdarza, że przy starcie spod świateł silnik gaśnie, system start/stop głupieje, a ja przez ładnych parę sekund nie mogę uruchomić auta.
    Pomaga wyłączenie zapłonu. Silnik odpala jednak dopiero po krótkiej chwili, tak jakby go zalało benzyną. Czy Wam się też zdarzyły podobne historie?
    Zastanawiam się czy ja coś robię źle (np. za mało gazu przy starcie) czy jednak coś jest nie tak. Zgłaszać to na gwarancji?

    Pozdrawiam
    Michał
    Sunday Driver

  • #2
    Mało userów tutaj ma te ustrojstwo ale żaden tak tego nie opisywał. Zgłoś.

    Comment


    • #3
      Cześć.
      Każde anormalne zachowanie samochodu na gwarancji zgłaszaj z zamkniętymi oczami i jeszcze zostawiaj ślad na piśmie. Może to kiedyś zaoszczędzić Ci sporo nerwów i pieniędzy.
      Pzdr.

      Comment


      • #4
        często przy takich ustrojstwach użytkownik nieświadomie wykonuje jakieś inne czynności których nie przewidział producent. To tak jak w komputerach pewne sekwencje trzeba wykonać zgodnie ze sztuką i określonej kolejności i przy tym nie można tego czy tamtego, wiadomo kto się mało zna robi "tak" że system czasem głupieje. Czsem wydaje sie że robimy dokładnie jak w książce pisze, jednak wystarczy nie zachować określonej zwłoki czasowej między jednym z drugim zadaniem i już coś nie haloo. Wiadomo też że że takie patenty dopiero z czasem są dopracowywane, zapilotować w ASO powinieneś.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Konicznie zgłos to w ASO - najlepiej z wpisem w historii auta ze taka usterka wystepowala (na przyjeciu do warsztatu). Znajac zycie powiedzą ze w trakcie jazdy probnej zjawiska nie zaobserwowali ale najwazniejszy jest fakt zgłoszenia.
          A tak swoja droga - wyłącz ten S-T. Bez sensu to jest.
          Last edited by Glosima; 18-05-2014, 11:33.
          Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

          Comment


          • #6
            zdarzało mi się kilka razy na światłach przydusić (za mało gazu) i silnik gasł, niekiedy wystarczyło wcisnąć sprzęgło i silnik sam odpalał, ale było i tak, że trzeba było wyłączyć zapłon i kręcić (należy przy tym pamiętać, że przy uruchamianiu auta trzeba włączyć bieg neutralny ot takie głupie zabezpieczenie ale potrafi doprowadzić do białej gorączki na światłach)

            Comment


            • #7
              Taka sytuacja może mieć miejsce wyłącznie, gdy podjeżdżasz do świateł, zatrzymujesz się, jak akurat zmienia się na zielone i chcesz ruszyć w momencie, kiedy silnik ledwo zdążył zgasnąć. Chyba raz mi się coś takiego zdarzyło. Poza tym system działa bez problemu. Słuchając radia nawet nie wiem, że silnik zgasł, a następnie odpalił. Wszystko przebiega sprawnie i bezproblemowo. Warto to skontrolować w serwisie.
              Honda Civic IX HB 1.8, Ford Focus MK4 ST

              Comment


              • #8
                Jedyną sytuacją kiedy start/stop coś chce ode mnie to zostawienie samochodu na nim na dłuższy okres czasu - wtedy rzuca komunikat o konieczności zapalenia kluczykiem i to chyba uznaje za normalną sytuację, natomiast na światłach żadnej zwłoki, to tak szybko działa, że nie dam radę wyprzedzić go w działaniach . Więc jeśli masz taką sytuację to uznałbym ją za jakiś problem.

                Comment


                • #9
                  Byłem w ASO na przeglądzie. Panowie zgodnie z przewidywaniami nic nie znaleźli. Z resztą moja Hanka ostatnio nie marudzi. Pan z BOKu podpowiedział, że taka sytuacja może występować gdy aku nie jest w pełni naładowany.
                  Sunday Driver

                  Comment


                  • #10
                    Ja osobiście jestem z tego zadowolony, moja druga połowa nigdy nie gasiła silnika gdy czekała przed przejazdem kolejowym czy na długiej fazie zmianie świateł. Jak sama twierdzi działa bez zarzutu i jest z tego zadowolona. I z ciekawości jak masz ustawiony nawiew na LOW bez klimy Auto Stop nie działa ale jak mam klimę na 18 stopni synchro. minimalny nawiew - działa

                    Comment


                    • #11
                      ..takie tam spostrzeżenia... Silnik gaśnie (bo kierujący dał ciała ) Sprzęgło wciskamy, chwilka mija i silnik sam startuje. Dosłownie sekundy. Jeżeli tak się nie stanie - trzeba odpalić z kluczyka. Osobiście miałem taki przypadek kilka razy - autko startuje samodzielnie o wiele szybciej niż Ty podejmiesz decyzję, żeby dotknąć kluczyka.
                      Przy czym - auto-stop ma wyłączony (chyba, że zapomnę) bo mnie osobiście ten "obowiązkowy luksus" wkurza i osłabia i chętnie bym to wywalił na zbity pysk, ale się nie da....podobno. Jeżeli ktoś uważa, że to jest fajne, to ja czekam na dowód w postaci porównania żywotności akumulatora i rozrusznika w autach, gdzie stosowano w cyklu miejskim auto-stop - z tymi, gdzie kierowcy to urządzenie wyłączali... Pisałem wcześniej, że ja kiedyś policzyłem... na 9 km w drodze do pracy - samochód gasł i startował 18 razy. Jednoczesnie nie zauważyłem zmian w zużyciu paliwa. Mając na uwadze powyższe oraz ceny części do Hondy... wymiana rozrusznika/akumulatora raczej nie zbilansuje ewentualnej oszczędności na paliwie... Pomijam sytuację, gdzie gonimy autostradą 170km/h, stajemy na zjeździe w korku i silnik nagle gaśnie... Nagły brak chłodzenia przy ciągle wysokiej temperaturze cylindrów też raczej nie pozostanie bez echa... Takie przemyślenia amatora.

                      Comment


                      • #12
                        Start/Stop

                        Witam, posiadam Hondzie Civic Hybrid z 2011 roku i moje pytanie brzmi czy da sie wylaczyc system Start/Stop, poniewaz za kazdym razem na swiatlach auto gasnie, nie wplywa to dobrze na silnik oraz akumulator, zwlaszcza gdy ktos jezdzi sporo po miescie, oraz przy okazji jak na desce rozdzielczej sprawdzic jakie jest srednie spalanie na 100km itp, poniewaz klikalem juz wszystko co sie da i nic nie dziala.

                        Comment


                        • #13
                          A... z 2011 to nie masz 8gen a nie 9gen...? Z resztą, hybryda to inna bajka ona jest do tego stworzona - akumulator masz ogromny jak na potrzeby samego S/S, resztę raczej też z silnikiem włącznie poważnie przystosowaną, akurat w hybrydzie bym się tak S/S nie martwił.
                          ............................C I V I C
                          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                          . .
                          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                          Comment


                          • #14
                            Koledzy czy w 8 i 9 genie zmienili nazwę czy tylko tak się przyzwyczailiście mówić/pisać Start/Stop zamiast AutoStop. Wiem, że S/S jest we Fiatach ale w mojej hani jak byk stoi AutoStop

                            @
                            tomekpaw235454 Włącz sobie minimalny nawiew na szybę i po sprawie ale w hybrydzie nic Ci nie szkodzi ten system. Co do spalania w 7 genie jest dzyndzel-pokrętło/przycisk pod wyświetlaczem przebiegu, może u Ciebie też jest.
                            Last edited by lybra; 14-03-2016, 18:31.
                            Honda Hybrid 3,4L/100km
                            sigpic
                            https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                              A... z 2011 to nie masz 8gen a nie 9gen...? Z resztą, hybryda to inna bajka ona jest do tego stworzona - akumulator masz ogromny jak na potrzeby samego S/S, resztę raczej też z silnikiem włącznie poważnie przystosowaną, akurat w hybrydzie bym się tak S/S nie martwił.
                              Tak mam 8, zalozylem oddzielny temat w VII ale zostal tutaj przeniesiony przez moderatora
                              No niestety nie mam żadnego przycisku itp, ale na predkosciomierzu sa kontrolki od spalania "L/100km" cos takiego mam, a z Start/Stop to dokładnie jest jak mowisz, czyli auto stop , sproboje jutro z tym nawiewem

                              Comment

                              Working...
                              X