Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Filtr stożkowy od K&N dla IX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Filtr stożkowy od K&N dla IX

    Nie wiem czy ktoś zauważył, ale pojawił się dedykowany filtr stożkowy dla IX Civic'a od K&N: https://www.knfilters.com/search/pro...prod=69-1020TS.

    Co ciekawe można też zauważyć taką notkę:
    Street Legal In All US States: No
    TUV Approved (Europe): No
    Filtr teoretycznie dodaje szałowe 3.17KM.
    C I V I ɔ - It Drives You. Mój R18Z4.

  • #2
    Kurcze, trochę sporo kosztuje jak na przyrost 3,17 KM

    Comment


    • #3
      Jechałem z Typhoonem pod maską w R18 Civem kolegi, nic poza dźwiękiem nie daje. Przepływ może większy, ale bez zmiany remapu zysk żaden - na średnich obrotach wręcz bałbym się tradycyjnej dla stożków straty w porównaniu z OEMowym rezonatorem. No i ssie gorące powietrze z góry komory a nie zimne ze spodu jak seryjna pucha. Acha, no i K&N to jednak nie Fujita czy poważniejsze firmy tylko hamerykańska masówka i przepustnica mu się zapychała z czasem... Trudno go polecać, chyba, że chcesz robić wrażenie dźwiękiem silnika (jak tak to na początek zdejmij wygłuszenie maski, pojeździj tak trochę i zobaczysz czy na pewno chcesz...) i wyglądem pod maską - akurat prezencja fajna.

      P.S.
      Do forum dołączył dziś marti78nez - jeśli to ta sama osoba co na ck.pl to on ma jeden z ciekawszych dolotów na R18 zrobionych w EL-TECu (co prawda też na K&N) - ale to już jest solidny "zimny" dolot i ma dużo większy zysk na hamowni Może się zaprezentuje w "naszych autach"
      Last edited by Alix; 02-06-2013, 23:48.
      ............................C I V I C
      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
      . .
      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
        (...) No i ssie gorące powietrze z góry komory a nie zimne ze spodu jak seryjna pucha. (...)
        Rozumiem, że w VIII powietrze jest brane gdzieś z dołu, no więc taka ciekawostka. Nie jestem specjalistą, ale czy w IX to nie jest miejsce brania powietrza?
        dolot.jpg
        C I V I ɔ - It Drives You. Mój R18Z4.

        Comment


        • #5
          Z tego co widzę na tym zdjęciu to z puchy dolotu leci Ci taka sama rura w dół jak u mnie i tam bierze powietrze gdzieś za zderzakiem. A co, potem idzie Ci do góry? To byłoby lekko dziwne... Nie sądzę, u mnie pod maską jest generalnie identycznie... Tego w czasie dużego faceliftu (czytaj zmiany z 8 na 9 gen) chyba nie zmieniali

          P.S.
          a 3,17KM to praktycznie zakres błędu hamowni - zrób sobie kilka hamowań bez dotykania niczego w silniku, wybierz dwa skrajne i już jest
          Last edited by Alix; 02-06-2013, 23:19.
          ............................C I V I C
          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
          . .
          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
            Z tego co widzę na tym zdjęciu to z puchy dolotu leci Ci taka sama rura w dół jak u mnie i tam bierze powietrze gdzieś za zderzakiem. A co, potem idzie Ci do góry? To byłoby lekko dziwne... Nie sądzę, u mnie pod maską jest generalnie identycznie... Tego w czasie dużego faceliftu (czytaj zmiany z 8 na 9 gen) chyba nie zmieniali (...)
            Hmm... masz rację, też tak myślałem, że dziwnie by to wyglądało gdyby brał powietrze z góry, szło na dół i ponownie w górę do filtra.
            Jednak z tego ile mogłem zobaczyć po otworzeniu maski to wygląda na tą samą "rurę". Moje pytanie w takim razie - co to jest za wlot na zdjęciu?
            C I V I ɔ - It Drives You. Mój R18Z4.

            Comment


            • #7
              ...dobra już dobra ,coś tam wrzucę co do dolotu u mnie była opcja przesuwania akumulatora (w górę) dolot w dół (bliżej zderzaka). Skończyło się na seryjnym miejscu dolotu (czyli aku został na swoim miejscu), ale stożek za to mam całkowicie obudowany (tak jak seria) i ciagnięte jest zimnie powietrze ze zderzaka. Ciekawym rozwiązaniem byłoby właśnie zamiana dolotu pozycją z akumulatorem (nie wiem jak to w IX wygląda) i odgrodzenie od silnika plus zimne powietrze ze zderzaka. Choć podejrzewa ze sporo powietrza ciepłe (silnik) i zimne (zderzak) mogłoby się wymieszać. Najlepiej potestować.Dlaczego tak ? U mnie puszka ze stali kwasoodpornej w której jest stożek pochłania ten piękny dzwięk .W rezultacie przedostaje się może z 15-20 % dźwięku ze stożka, za to przyrosty są zacne (+10 KM, 3NM pytanie ile z tego moje leciutkie felgi dały bo były razem hamowane , podejrzewam jakieś 4KM. W zimę poznam odpowiedź). Jestem ogólnie zadowolony. Reakcja na pedał jest , poza tym hamowania u Chojnackiego nie jest w stanie oddać realnych warunków drogowych (pęd powietrza)więc może być przy dużych prędkościach jeszcze lepiej lepiej iść. Ogólnie lato mi nie straszne Opinie , że stożek nic nie daje....zgodzę się , źle poprowadzony nic nie da oprócz dzwięku...gorące powietrze z pod maski plus letnie upały(może być i gorzej niż seria). Chłopaki montują ze stożkiem K&N.

              Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
              P.S.
              Do forum dołączył dziś marti78nez - jeśli to ta sama osoba co na ck.pl to on ma jeden z ciekawszych dolotów na R18 zrobionych w EL-TECu (co prawda też na K&N) - ale to już jest solidny "zimny" dolot i ma dużo większy zysk na hamowni Może się zaprezentuje w "naszych autach"
              dolocik2.jpg robota profi , stożek to K&N

              Edit: połączyłem żeby nie mnożyć postów - polecam edit
              Last edited by Alix; 02-06-2013, 23:43.

              Comment


              • #8
                O, właśnie o to mi chodziło - mniam, dzięki marti78nez. Pokaż jeszcze jakbyś mógł link do wyniku z hamowni jak byś mógł bo to równie ciekawe co sam dolot
                ............................C I V I C
                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                . .
                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                Comment


                • #9
                  no oto mój wykres po "hamowaniu"...zaznaczam leciutkie felgi i stożek razem.hamownia1.jpg

                  Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                  O, właśnie o to mi chodziło - mniam, dzięki marti78nez. Pokaż jeszcze jakbyś mógł link do wyniku z hamowni jak byś mógł bo to równie ciekawe co sam dolot

                  Comment


                  • #10
                    Pozwolę sobie na mały komentarz - tu skupiłbym się na bezwględnych wartościach czyli 10KM i 3Nm uzysku (a nie granice błędu hamowni jak w K&N) i zauważcie, że moc max. jest na 7200rpm - czyli... na odcince (i to przedliftowej w ufo bo od 2009 po dziś dzień mamy już na 6800) - więc jej przesunięcie byłoby bardzo wskazane - potencjalnie jeszcze większy uzysk? Tym bardziej, że remapując można jeszcze lepiej ten dolot wykorzystać...

                    A ludzie mówią że R seria nie ma ducha Hondy - jak to jak Pmax w ekonowozie może być >7200 hmm ?
                    ............................C I V I C
                    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                    . .
                    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                    Comment

                    Working...
                    X