Witam wszystkich.
Dzisiaj wykonałem parę telefonów.
Dzwoniłem do Hondy, pan z serwisu przeczytał mi dokładną specyfikację oleju o lepkości 5W40 i jest ona identyczna z moim, czyli: SAE 5W40; API SN/CF, ACEA A3/B3, A3/B4, C3.
Dzwoniłem również do dystrybutora Castrola, czyli do BP Polska. Gość z działu technicznego naświetlił mi kilka szczegółów, m.in. to, że oznaczenia te mówią jakie normy ten olej spełnia i okazało się, że spełnia również wskazania Hondy A3/B3.
Poza tym mówił, że od nowego roku normy te ulegną zmianie i ulegną rozdzieleniu, nie będzie już takiego oleju o normie równocześnie A3/B3, A3/B4, C3 tylko będzie to rozdzielone tak, że oleje słabsze, czyli A1/B1, A3/B3 to będą prawie wyłącznie oleje mineralne, z kolei C3 to będą oleje syntetyczne.
Gdy to usłyszałem to zaraz przypomniałem sobie post forumowicza Lord_Nikkon, który pisał, cytuję: Na pocieszenie powiem Ci że w Japonii wymiany oleju są co 6000 km (co druga wymiana oleju - wymiania filtra) i jest to olej mineralny, co w Polsce jest nie do pomyślenia..
Podsumowując, myślę, że olej który mam będzie OK. Myślę, że silnik benzynowy nie ucierpi na tym oleju, co innego, jeżeli byśmy wlali A3/B3 do silnika diesla.
Powiem jeszcze, że do tej pory jeździłem FIATAMI, m.in. Grande Punto i Bravo, zawsze lałem właśnie ten olej i nigdy nie miałem problemów z silnikiem, dodam, że w Brawo miałem silnik turbodoładowany 1,4 T-Jet.
Chciałem szczególnie podziękować forumowiczom Lord_Nikkon oraz rambo7.
Pozdrawiam wszystkich - myram
Dzisiaj wykonałem parę telefonów.
Dzwoniłem do Hondy, pan z serwisu przeczytał mi dokładną specyfikację oleju o lepkości 5W40 i jest ona identyczna z moim, czyli: SAE 5W40; API SN/CF, ACEA A3/B3, A3/B4, C3.
Dzwoniłem również do dystrybutora Castrola, czyli do BP Polska. Gość z działu technicznego naświetlił mi kilka szczegółów, m.in. to, że oznaczenia te mówią jakie normy ten olej spełnia i okazało się, że spełnia również wskazania Hondy A3/B3.
Poza tym mówił, że od nowego roku normy te ulegną zmianie i ulegną rozdzieleniu, nie będzie już takiego oleju o normie równocześnie A3/B3, A3/B4, C3 tylko będzie to rozdzielone tak, że oleje słabsze, czyli A1/B1, A3/B3 to będą prawie wyłącznie oleje mineralne, z kolei C3 to będą oleje syntetyczne.
Gdy to usłyszałem to zaraz przypomniałem sobie post forumowicza Lord_Nikkon, który pisał, cytuję: Na pocieszenie powiem Ci że w Japonii wymiany oleju są co 6000 km (co druga wymiana oleju - wymiania filtra) i jest to olej mineralny, co w Polsce jest nie do pomyślenia..
Podsumowując, myślę, że olej który mam będzie OK. Myślę, że silnik benzynowy nie ucierpi na tym oleju, co innego, jeżeli byśmy wlali A3/B3 do silnika diesla.
Powiem jeszcze, że do tej pory jeździłem FIATAMI, m.in. Grande Punto i Bravo, zawsze lałem właśnie ten olej i nigdy nie miałem problemów z silnikiem, dodam, że w Brawo miałem silnik turbodoładowany 1,4 T-Jet.
Chciałem szczególnie podziękować forumowiczom Lord_Nikkon oraz rambo7.
Pozdrawiam wszystkich - myram
Comment